Текстуриране на интериорна сцена част IV

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Да намерим къде точно е прозорецът.
Ще добавя материала към него.
Ще направя нов материал за пода.
От папката ще използвам "concrete" без панели.
Ще го добавя в "color channel, texture".
Ще изтрием този материал.
Ще копирам този и ще сменя текстурите.
В "color channel" и в "bump map".
Също и в "reflectance".
Ще го добавим към другите части от пода.
Покри всичко, защото е най-отгоре материала.
Ако го добавим преди дървото, сега дървото ще е над него.
Така е по-добре.
Ще селектираме този материал и ще включим "projection: cubic".
Ще намаля "length: 80%".
Защото изглеждаше много едър.
Към крачетата на масичката ще добавим "aluminium".
Ще направим нов материал за тези поставки.
Ще направя дървен материал.
Този път вместо текстура, ще покажа удобен метод.
Има вградени повърхности.
В "surfaces, wood" има дървени облицовки.
Може да се изрязва малко, но го има.
Може да сменим вида му от "type".
Избирам "type: pinewood" - по-светло дърво.
Отивам в "reflectance channel".
Ще премахна "specular" и ще добавя "beckmann".
Добавям в "layer flesnel: dielectric".
В "preset: oil".
В "reflection strength: 70%".
"roughness: 15%".
"attenuation: additive".
Ще го добавя към тези части и ще ги селектирам.
Едната и другата.
Има и чаша - ще направим материал и за нея.
"transparency, refraction: 1.
44".
Ще добавя "reflectance, type: beckmann".
защото не правя метал.
В "layer fresnel: dielectric" , "preset: glass".
"roughness: 5%".
"reflectance, reflection strength: 89%" "transparency, brightness: 90%".
Добавям материала към чашата.
Може към плота на масичката да добавим това дърво.
Забелязвам, че тази част тук не е текстурирана.
Ще ѝ добавя "желязо".
Ще наравим "render".
Дървените материали ми се струват много големи.
Причината е, че текстурата е прекалено голяма.
Ако се опитате да я намалите от тук, нищо няма да се случи, защото това е генератор.
Ще отворим материала в "color, wood".
"scale: 30%" текстурата ще стане по-ситна.
Ще селектирам леглото.
Ще отворя този "null object".
Това отгоре е одеалото.
Това са възглавниците.
Това е този плат.
Това е матрака.
Ще добавим това дърво на този "subdivision".
Също и на тези части.
Ще селектирам тази част и ще извъртя материала малко.
"texture tag, projection: cubic".
Ще го извъртя.
Ще го извъртим на една страна, за да е по дължината.
Отивам в "render settings".
"shading error threshold: 10%" "blurriness subdivision: 3".
Това ще забави много рендера, но трябва да видим финално качество.
Тук всичко е наред.
Ще добавим "color refinement: 40%".
Ще направя нов "render".
Направих някои промени по "GI".
Рендерът върви много бързо, което ми напомни, че "cache" е включен.
Отивам в "GI".
Ще спра рендера.
В "GI", натискам "flush cache".
Изтрих го, за да се калкулира изцяло ново, защото направих някои промени.
Промених и материалите.
Понякога не е лошото да го изтриете, защото може нещо да не се промени точно както трябва.
Този материал ми се вижда прекалено рефлектиращ.
В "reflectance channel, roughness: 30%".
Намалям "brightness: 60%".
"reflection strength: 70%".
Ще направим нов рендер.
Сцената изглежда много добре.
Единствено трябва да добавя някакъв материал към чаршафите и възглавниците.
В момента по тях няма материал и за това са абсолютно бели.
Ще направим нов материал.
Отивам в "normal".
Изтеглил съм "normal map" на текстил, за да го добавя тук.
"model: oren-nayar".
"normal, strength: 44%".
Ще добавим материала към тези части; връщам ги обратно.
Ще селектирам трите материала.
Ще включа на "projection: flat".
Ще селектирам всичко.
Намествам го, за да се проектира отгоре.
Ще го намалим малко на 50%.
Ще ви покажа и една промяна в осветлението.
Ще скрия всички "null objects".
За сега "physical sky" е слънце.
Ако искате да направите времето да е по-облачно, може да изключите в "basic, sun object".
Оставяте само небето.
По този начин ще добиете по-облачно време и по-дифузирана светлина.
Отивам в "GI" и отново ще изтрия "cache" за всеки случай.
Ще направим рендер, за да видим чаршафите и новото осветление.
Сцената се получи с много по-дифузирано осветление.
Вижте разликата.
В зависимост какво точно търсите.
Ако искате по-дифузирано осветление, това е най-добрия метод.
Малко може да се светне, като използвате "color mapping".
Може да промените текстурата на леглото.
Препоръчвам да потърсите в интернет текстури.
Опитайте се да направите същата сцена, но със съвсем други материали.
Пробвайте как се настройват нещата.
По този начин ще сте готови да правите "render" на всеки един интериор.