Архитектурна трева

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Преди да пристъпим към работата с "hair generator", ще разгледаме по-сепла версия.
Тя е за създаване на архитектурна трева и е много елементарна за използване.
Ако искаме да създадем трева пред къщата, има един "plane".
Върху, който може да сложим архитектурната трева.
Става от менюто тук - "grow grass".
Нищо не се случи върху "plane".
"plane" получи "hair tag".
Там е сложен "material: grass".
Появил се е тук.
Ако случайно изтрием тага, може отново да създадем "grow grass".
Това ще създаде нов материал.
Tук се слага новия материал.
Може да се замести, ако преди това сте сложили и нагласили тревата.
Изтривам този материал.
Ще работим с този, който е в комплект с тагът.
Ще направим един рендер.
"ctrl + r" За отрицателно време направихме трева.
Ще разгледаме настройките на материала.
Натискам върху материала в "attributes" се появяват неговите атрибути.
Първият "color" - може да промени цвета на тревата.
В момента той започва от тъмно зелено, в най-долната си част.
Прелива към по-светло зелено.
Ще изкараме един по-голям прозорец, за да виждаме по-добре.
Долу може да зададем тревата да е по-светла и в горната си част да е по-наситена.
С това меню контролирате цветът на тревата.
Може да добавим и текстура.
Ще разгледаме след малко как може да се използва този сектор.
"blade length" и "blade width" - колко е дебела тревата.
Когато променяме тази величина, променяме дължината на тревата.
Тук променяме дебелината.
Ще върна настройките.
"density" - колко гъста ще е тревата.
Така е по-малко тревата, така е повече.
Колкото повече увеличавате "density", толкова повече времето за рендер ще се увеличи.
Трябва да се калкулира много повече трева, така че това може много да забави рендера.
Може да измамите софтуера, като добавите материал към "plane".
Ще добавя тук зелен материал.
Отивам в "grass" и намалям "density: 10%".
С "shift + R", рендер в "picture viewer".
Има по-малко трева.
Тя не изглежда по-малко, защото има отдолу зелен материал и окото ни излъга.
Колкото повече пасне цвета на тревата с материала отдолу, толкова повече няма да си личи.
Ще сложим кафяв материал на това място.
Правим нов рендер.
Пролича си, че тревата е по-рядка.
Отдолу се вижда кафява почва.
Ще върна зеления материал.
Взимам материала на тревата и отварям този прозорец.
"density" - гъстота на тревата.
Оставям го на ниска величина, за да зареди по-бързо.
"crinkle" - изкривява горните крайчета на тревата.
Тук изглежда по-смачкана.
Ще направим "render" с "crinkle: 0%".
Ето го резултата.
Тревата е малко по-изправена.
Ще увеличим на 100% и да направим нов "render", за да усетите разликата.
Сега изглежда по-смачкана.
Все едно са ходили по нея.
Ако решите да я скъсите малко, това съвсем ще я направи като отъпкана трева.
В малкото прозорче може да се заблудите как изглежда тревата.
Не му вярвайте.
Разчитайте повече на "picture viewer".
Правете рендери тук, за да видите какъв точно е резултата.
Тук тревата изглежда малко по-добре, отколкото в малкото прозорче.
"crinkle" прави най-горната част на тревата изкривена.
Да изглежда повече като смачкана.
Ще го върнем на 9%.
"bend" - огъва и изправя тревата.
Ще сложа тук на 11%.
Тревата не изглежда толкова реалистично, колкото преди малко.
Не е добра идея да изпъвате тревичките.
Оставете стръкчетата да са малко изкривени по този начин.
"wetness" - прави тревата да изглежда мокра или по-суха.
Ще го настроим на 1%.
Ще направим "render".
Ще сравня с някое от по-старите изображения.
Изглежда по-суха, не чак толкова лъскава.
Ще сложа "wetness: 100%".
Това не имитира абсолютно точно мокрота, а по-скоро кара тревичките да хвърлят "specular light".
Това е фалшива светлина.
Затова не изглежда толкова добре.
Ще направим "render", за да го видим.
Изглежда мокра, но не много.
Разгледахме основните параметри тук.
Тук има таг за тревата, има материал.
В "render settings", в тези раздели, освен долу "GI", "physical" има нов раздел - "hair render".
Там са всички настройки на рендера за "hair".
По подразбиране работи добре, не ви препоръчвам да го настройвате много.
Мисля, че всичко изглежда достатъчно добре.

Тест за преминаване към следващия урок

 
За да създадете трева, трябва да селектирате обекта, където искате да има трева и?
да добавите Grow Grass Tag с десен клик върху обекта
да добавите Grow Grass от менюто с Floor object-a
да добавите Grass материал
да включите Grass от менюто Hair