3D лого чрез вектори от Illustrator

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Ще ви покажа как да направите релефно лого върху заоблена повърхност и други повърхности.
Ще използвам бутилка, за да направим релефно лого на "Coca-Cola".
За целта ни е нужен "spline", който ще проектираме върху тази повърхност.
След това с "extrude" генератор ще направим геометрия.
Ще започнем първо от "Illustrator".
Няма да се опитвам сам да рисувам логото.
Взех едно от интернет готово, векторно.
Единственото, което трябва да направим е да го експорираме правилно за "C4D", за да бъде разчетено.
Отивам във "file, save as".
Избираме си директория.
ТУк имам едино лого, ще го заменя.
Трябва задължително да изберете "illustrator options, version: illustrator: 8".
Това трябва да се направи, за да се вкарат вектори от "Illustrator" в "C4D".
Когато се върнем в "C4D", за да вкарате "spline", не от главното "file" меню, защото от там не може да го вкарате.
Вкарва се от "file" вдясно.
"file, merge objects".
Избираме логото.
Трябва да намалим малко "scale", за да не излезе голямо логото.
Стрелката ми показва къде е логото.
Трябва да е в центъра.
С "o" ще отидем на логото.
Всеки "spline" е поотделно.
Трябва ни цяло лого, ще селектирам всички обекти.
Натискам "connect objects + delete".
Вече имаме едно цяло лого.
Изкарвам го от този "null object".
Изтривам го и ще направя нов "null object", който ще дойде в средата на сцената.
Ще добавя "path", сега е "child object".
За център на сцената е неговия "parent object", т.
е.
"null object".
Ще селектираме "path" и отиваме в "object mode".
Написваме на "x: 0, y: 0" след това натискам "apply" или "enter".
Логото ще се появи в центъра, където беше "null object", неговия "parent object".
Ще позиционираме логото насам малко, нагоре ще отида във "front view".
Ще го сваля малко, защото е твърде голямо.
Изключвам референцията за малко, за гледам само линиите.
Отивам в раздел "back, transparency: 99%".
Намествам логото.
Ще ви покажа нещо преди да го проектираме.
Важно е логото да пасне в очертанията на обекта, не както тук - точка която е извън него.
Ако завъртите без да искате така, може да натиснете "undo".
Връщам се отново на логото.
Ще ви покажа какво точно имам предвид.
Ще го оставя да се показва извън очертанията на бутилката.
За да включим проект "spline", трябва да отидем в "point mode".
Натискам с десен бутон, тук най-долу "project".
Трябва да сменим "mode", защото ако го проектира ще го проектира така, както го виждаме тук с камерата.
Не е много наред.
Трябва да изберем някоя от равнините.
Стандартно изпробвам, защото не мога да запомня.
В случая "mode: XY plane" върши работа.
Тази точка остана непроектирана.
защото беше извън очертанията на бутилката.
Връщам назад.
Отивам във "front view".
Връщам в "object mode".
Смалявам го леко.
Ще го наглася в средата, за да не излиза от очертанията на бутилката.
Ще го проектираме (ще се върна в "point mode").
Натискам "apply".
Логото се проектира върху бутилката.
Ще направим "extrude".
Ще вкараме "null object".
Първият обект в "extrude", в случая това е "null object".
Ще вкараме само "path".
Ще изкарам само "null object".
Логото се "extrude" назад.
Ще променим в раздел "object", "movement: 1cm, 1cm, 0cm".
Трябваше да сменя на минус.
Трябва да е в обратна посока на "Z".
Разделите са подредени на "X, Y, Z".
В случая "Z: 20 cm", затова той "extrude" назад.
Трябва да е минус и ще сложа -1см.
Обектът е малък, -1см е голяма стойност за обект, който е 20 см.
Ще намаля на -0,2см.
Ще добавим "cap" на "extrude".
Ще използвам "fillet cap".
Трябва да намалим радиуса на 1 см.
Не е правилния "fillet".
Трябва да отидем на "end: fillet cap".
"start: none".
"radius: 0,05 cm" Съвсем лек "fillet".
Може да се намали още малко радиуса.
Готови сме.
Имаме лого, което е проектирано върху бутилката.
Ще включим на "gouraud shading".
Трябва малко логото да се премести нагоре.
Поиграйте си, наместете го на правилното място.
Трябва да се смали, защото е много голямо.
Във финалния проект ще видим как да завършим цялата бутилка.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Когато мислите да използвате вектори от Illustrator, трябва да запазите файла като:
PNG
векторен файл версия 8
векторен файл последна версия
PDF

Въпроси и отговори

  • Как да се направи?

    Боян Бонев:

    Как да се направи така, че на логото, цялото екструдиране да е перпендикулярно на стената на бутилката? От урока се вижда, че само централната част на логото екструдирането е перпендикулюрно на стената на бутилката, и колкото повече се отива към краищата на логото, толкова повече екструда става с по-остър ъгъл. Явно функцията Project не е удачна за сферичен или цилиндричен обект, а само за плосък.

    Николай Кирков:

    Проблема не е във функцията Project, а във последователността, на действията. Проблема е че екструда не може да следва изкривяването на сплайна, за да стане правилно. Най-добре щеше да е да се екструдне логото, да се направи на обикновенна геометрия и тогава да се проджектне, но тази конкретна функция е само за сплайнове, има друг метод с диформър, но е доста по- сложна - https://www.youtube.com/watch?v=q0k9X_eFWwU също така, ще трябва да си поиграеш с самото лого, за да е на квадратни полигони за да може при изкриваването да не стане кофти, най-лесно ше е да го направиш екструда на single object и после долу quadrangles and regular grid :)

    Боян Бонев:

    Няма ли възможност като се екструдира логото, да се bend-не по кривата на бутилката? Или другия вариант е да се деформира по крива или по повърхност. 3DS МАХ има такава възможност.

    Николай Кирков:

    Във видеото което постнах в youtube е подобен метод

    Aneta Serafimova:

    Здравейте,как и от къде мога си сваля Cinema 4D ,но не и на такава цена,на която се продава :D