Ще разгледаме как да използваме "mograph selection"
за селектиране на някои клонъри.
Първо ще направим някакъв обект.
Ще взема едно кубче и ще го сплескам.
Ще взема един "cloner" и ще сложа кубчето в "cloner object".
Ще взема "cloner object" и нагласям "mode: grid array".
Нагласям бройката.
"count, x: 1, y: 5, z: 5".
Ще направя стена от тези кубчета.
Може да ги увеличим на 12.
Ще ги разтегна още малко.
Може да направите разстоянието между тях съвсем малко.
Ето така например.
В "transform" ще сменим позицията.
Трябва на целия обект.
Защото разликата между "coordinate" и "transform" е,
че настройваме индивидуалните клонъри
по редицата.
Тук настройваме целия обект.
Тук настройвам на -90 градуса, за да легне на земята.
Ще сложим "plain effector".
Не сме го използвали и ще покажа какво прави.
Да видим дали е сложен тук.
Слагам "plain effector" тук.
Работи много добре с някакъв "falloff".
Ще включа "shape: linear".
Ето го получения ефект.
Движа "effector" и той леко променя позицията на клонърите.
В "parameter, transform" е включен "position".
По "y: 0см" ще го променим.
"p.
x: 100 cm".
По-скоро на 400 см.
Ще увеличим, за да не е толкова рязък ефекта.
Малко по-плавно.
Направихме анимация как тези кубчета се преместват.
Трябва някои от тях да не се преместват.
За целта ще използваме "mograph selection".
Ще хванем "cloner".
Когато включихме този инструмент,
се появиха тези точки.
Те са червени или оранжеви.
Когато натиснем, селектираме някоя от тях - тя става жълта.
Може да я деселектираме с "ctrl" и с "shift" да селектираме отново.
Ако искам да селектирам няколко подред, задържам "shift".
Селектираме някои от тях.
Тук се появи нов таг.
Ако го изтрием, селекцията ще изчезне.
Може и да рисувате с натискане.
В този таг има име, "clear, invert".
Ако изтрием, селекцията се изтрива тагът.
Ако натиснем "invert",
само тези не са селектирани.
Всичко останало е селектирано.
Ще селектираме тези.
Ще вземем "plain effector".
В раздел "effector" приплъзваме селекцията.
Тогава той няма да влияе на конкретната селекция.
Ще движим "plain effector" с "move tool".
Сега само тази част се движи.
Ако натиснем "invert",
ще се движи всичко останало.
Само тази част ще е статична.
Освен, че може да селектираме някои клонъри,
да не са афектирани от даден ефектор;
може да сложим и друг "effector".
С него ще може да влияем на определена група клонъри,
по съвсем друг начи.
Ще вземем "random effector".
Да се уверим, че той влияе на "cloner object".
Ще отидем в "random effector".
Ще го дублирам с "ctrl" и приплъзване.
Именувам го с друго име,
за да имат различно име, да не се бъркаме.
Отивам в "random effector" и го приплъзвам тук.
Всичко друго е повлияно от "random effector".
Без това.
Може да отидем тук и да натиснем "invert".
Сега "random effector" влияе само на тези квадратчета.
Когато местим "plain effector",
нищо не се променя.
Те седят така.
Може да им сложим "noise".
Ако натиснем "play", ще се движат през цялото време.
Може да направим анимация на "plain effector".
С тази селекция може да избираме дадени "cloners",
не сте свързани абсолютно към всички.
Може да селектираме някои от тях.
На различните видове клонъри може да сложим различен ефект,
в зависимост какво точно търсим.
В случая сложих "random effector".
Искаме да се избавим от тези клонъри тук.
Тук искаме да сложим нещо друго или търсим някакъв ефект.
Може да ги изтрием като използваме един ефектор,
защото не може да ги изтрием.
Ще ги скрием.
Ще вземем "plain effector".
Сега искаме да изтрием тези клонъри.
Може да вземем "mograph, effector, volume".
Тук в менюто не ни интересува нищо.
Първо да се уверим, че селекцията е правилната.
Добавям "volume effector" тук.
Към него в "selection", добавяме този обект.
Ако натиснем "visibility",
ще видите, че тези клонъри изчезнаха.
Сега на това място има дупка.
Ако искате абсолютен контрол върху клонърите ви,
добра идея е да използвате "mograph selection",
за да селектирате дадени клонъри.
Може да използвате за тях други ефектори
или просто да ги премахнете, ако не ви трябват.
Тест за преминаване към следващия урок
1622
MoGraph Selection служи за:
да изтривате клонъри 5030
да селектирате клонъри и да ги включите или изключите от ефектор 5031
да селектирате и преместите клонъри 5032
да селектирате и отделите клонъри в друг Cloner object 5033