Имаме бял "softbox" с бяла светлина.
Може да направите по-студено или по-топло осветление.
Вместо да сменяте тук цвета,
има една по-добра функция.
В "general, color", ако натиснем стрелкичката,
се появява допълнително меню,
в което може да включим "use temperature".
С него ще може да променяте
светлината - цветната ѝ температура в Келвини.
Бялата светлина е 6500 К.
Колко повече намалявате това число,
толкова по-топло става осветлението.
Колкото повече го увеличавате,
толкова по-студено става.
Харесвам този плъзгач, защото е както и в реалността.
Може да нагласите цветната температура,
както бихте го направили и в студио.
Когато променяме този слайдер,
променяме цвета на светлината,
но "luminance material" не се променя.
Трябва да отидем в "luminance material", в "gradient".
Да сложим на всички точки по-топло осветление.
Знам по-добър трик.
Отивам в "light material".
Ще натисна "reset to default".
Когато променям плъзгача,
горе се променя "color channel" с прилежащите му плъзгачи.
Тук също има "color channel".
Трябва да свържем двата "color channel".
Натискам с десен бутон, "set driver".
В "luminance channel", "color - set driven (absolute)".
В зависимост как променяте цветната температура,
тук виждате, че се променя.
Това не променя преливката ми.
Затова трябва да сменим "mix mode",
за да се миксира преливката с цвета.
Ще използваме "mix mode: add".
Не е лош вариант.
Много е светъл, затова не го предпочитам.
Използвам "mixmode: multiply", за да се миксират така.
Когато смяням цветната температура,
съответно се променя цветната температура и тук.
Натискам "reset to default".
Ще увелича малко "brightness: 140%".
На 130%.
Сега много по-реалистично
реагират двете неща едно с друго.
Плъзгачите, които трябва да нагласим са на
интензитета на светлината и на "luminance material".
Te са много различни.
Може тук да ги променяте индивидуално.
В зависимост дали искате да увеличите
"brightness" на "luminance", или на светлината.
"Softbox" е готов.
Отново ще включим тук катинара.
Когато селектираме,
селектираме директно осветителното тяло и мърдаме всичко.
Променяме размера, който ни трябва и т.
н.
Когато направих "expression" с "light object"
и вързах температурата в "color channel" и "luminance",
се появи този "null object".
Към него има "xpresso tag".
Съдържа информацията, че от "color" отиваме към "luminance".
Ще го прехвърля и ще изтрия този "null object",
за да не стават много обектите.
Всичко ще реагира правилно, както бихме искали.
Ще върна сферата, за да направя един тест.
Горе има много добър "highlight".
Може малко да увеличим "brightness" на "luminance material".
Стана по-добре.
Може да добавите "target".
Ако имате сфера и искате да я осветите,
за да мърдате по-лесно осветлението,
селектирате сферата с "target object".
Сега няма да селектирам нищо.
Само го преименувам.
Може да го запазите, както е в момента.
Може да промените малко размерът му.
Давам му име.
Винаги когато го слагате, той ще идва на тази позиция.
Ще занулим координатите
"X" и "Y".
Kогато създадете този "backdrop",
той ще е създаден точно на това място.
Съответно когато създадете "softbox",
той ще е създаден на това място,
позициониран по абсолютно същия начин.
Ще е добре да сменим на 90 градуса,
за да е по-удобно; по-скоро -90 градуса.
Това е точния размер, който целим,
големината му е правилна,
ще го запазим от "file, save object preset".
OK.
Може да си направите допълнителни "soft box".
Променете цветната им температура.
Един по-синкав "softbox".
Ще получите
синьо - по-студено осветление.
Може да го запазите като нов обект.
Според цветната температура, която искате.
Може да запазите и този "softbox",
за да не променяте всеки път тези параметри.
Изтривам всичко.
Отивам в "content browser".
Директно създавам "backdrop".
Веднага може да създадем "softbox".
Сцената е готова,
за да добавите обект и директно да го рендерирате.