Завършване на бутилката

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Поздравления, че стигнахте до този урок! Вече имате основните познания за"C4D".
Усвоили сте техниките на 3D моделирането.
Това ви изкачи с едно стъпало по-близо до вашата цел.
Помнете, че винаги има какво още да научите.
С изключение на уроците в "Аула", най-добрият учител е практиката.
Разгледайте предметите около вас и си поставете за цел да моделирате някои от тях.
Освен, че ще подобрите уменията си, ще се изправите пред реални проблеми.
Ще успеете малко по-малко да изградите портфолио.
То е много важна стъпка, ако сте решили да станете професионалист в тази сфера.
Да се върнем към бутилката, която започнахме няколко урока преди това.
Надявам се, че не използвате файловете към урока, а сте я направили сами.
Когато започна да моделирам каквото и да е, първо прехвърлям в главата си вариантите, по които мога да го направя.
Когато реших да направя тази бутилка, първото нещо което ми хрумна е с "lathe object" да направя основния профил на бутилката (както в този случай).
Първата ми идея беше, тук да е гладко и да не правя тези ръбчета тук.
С идеята след това, когато конвертирам "lathe object" в полигонов обект, да хвана окръжностите тук и да ги свия малко, за да получа тази вътрешна част.
След това реших, че ще направя профила по този начин, за да си спестя много работа.
Трябва да направя тези сегменти тук.
Тогава помислих, че е по-добре да направя бутилката, все едно е по-тънка, защото сегмента и тази част са почти наравно, т.
е.
се сливат.
Тези сегменти са само като издатини.
Тогава помислих, че трябва да направя бутилката малко по-тънка.
След това да хвана полигоните и да им направя "extrude", за да направя издатините.
Реших, че това също не е много добър вариант.
Стигнах до решението, че е най-добре да направя профила по този начин.
Все едно тук има сегменти и тук все едно тук е вдлъбнато навътре.
След това да конвертирам "spline" да хвана линиите тук и да ги смаля малко навътре.
По този начин ще получа сегментите.
Показвам как ще го направим финално.
Ще се върнем на "lathe object".
Ще включим "gouraud shading (lines)".
Първоначално реших, че ще е добре сегментите да са толкова, но трябва да ги намаля.
Затова ще върна "spline, intermediate points: adaptive".
Така ще имам по-малко сегменти по цялата дължина на бутилката.
Ще я сложа след това в "subdivision".
Тогава полигоните ще станат прекално много.
Сегментите тук ще ми пречат да вдлъбна линиите навътре.
Трябва да изправя всеки един от тях, затова трябва да се избавим от тях.
Ще го направя след като конвертираме бутилката в полигонов обект.
Установих броят на сегментите.
(взех една бутилка и ги преброих) Линиите, които имаме са общо 10.
Това е за всяка бутилка "кола".
Затова промених "subdivision: 10".
И получих 10 сегмента.
В случая трябва да вдлъбна тази линия и тази линия навътре, за да получа сегмент тук.
Това означава, че тази геометрия няма да ми е достатъчна.
Трябва да има поне още една линия тук.
Реших, че трябва с "knife tool", да направя няколко "loop" разреза.
Тъй като мисля да вкарвам обекта в "subdivision", ще ви покажа какво ще се получи.
Правим този обект "editable", защото така или иначе ще ми трябва този профил.
Скривам "lathe object" и "spline".
Взимам "knife tool" с бърз бутон "K".
Включвам "mode: loop".
Помислих, че е добре тук да направя два разреза.
След това да селектирам тази част и да я вдлъбна навътре.
Не е лоша техника, но ме притесни дали ще успея с "knife tool" да направя еднакви разрези.
Ще пробваме да вкараме "lathe object" в "subdivision".
Включвам на "gouraud shading".
Като изключим ръбчето тук, притесни ме този ръб.
Не мога да се избавя от допълнителните сегменти, които направихме с "knife tool".
Тогава ще се получи "n-gon" и ще стане още по-голям проблем.
Затова реших, че това не е най-добрия метод, с който може да се направи.
Нека махнем последните решения, които направихме.
Ще направим повече "subdivisions".
Включвам "gourdaud shading (lines)".
Увеличих броя на сегментите "subdivision: 30", но няма да са достатъчни.
Ако вкарам този сегмент навътре, тук ще се получи много широка пролука.
Трябва да увелича сегментите драстично.
"subdivision: 80".
Ако вдлъбтнем тук, ще се получи лека пролука.
Увеличаваш още - "subdivision: 90".
Освен ръбчетата, трябва да направя и долната част на бутилката.
Погледнете, че има неправилни сегменти.
Дъното не е плоско, трябва да го вдлъбнем навътре.
След като промених "subdivision: 90", ще променим "lathe object".
Ще направим още един полигонов обект.
Ще скрия "lathe" и "spline".
Връщам "lathe object" с десетте сегмента, защото той ще ми е нужен.
Не е необходимо да броя през сегмент.
Ще мога да видя къде точно да маркирам линиите, за да не се объркам и сегментите да не са наравно.
Ще се избавим от сегментите вътре.
С "UL" ще включа "loop tool".
Маркирам ги, избирам "dissolve", за да ги махна.
Ще махнем и тези.
Ако не може да приближите толкова навътре, най-вероятно тук в "project", може да промените "view clipping".
По подразбиране е на "medium".
Тогава не може да приближите толкова и започва да се изрязва, както тук.
"tiny" - означава, че може да приближите много повече.
По този начин.
Ако имате много голям обект, включете "huge" и ще помогне.
Ако има някакъв "clipping", тази опцияще ви помогне.
Даваме "dissolve" на селекцията.
Има още един сегмент, който не ми трябва - "dissolve" и на него.
Ще маркираме ръбчетата.
Маркирам първото ръбче.
Тези сегменти стигат почти до края на дъното, но не точно.
С "ctrl + shift", маркирам цялата линия.
С "shift" добавям този сегмент и с "ctrl + shift", маркирам цялата линия.
"ctrl + shift" - уверете се, че линиите ви са еднакви.
Убедете се, че сте маркирали всичко.
Връщам координатата и ще включа "scale tool".
Приближавам малко, за да виждам по-добре какво се случва.
Първо ще изключим "lathe" с 10-те сегмента.
Когато вдлъбвате навътре, трябва тези сегменти да се изправят заедно с тези.
Не прекалявайте с вдлъбването много навътре.
Ще деселектираме.
Ще превключим на "gouraud shading", за да видим резултата.
Тук сегментите продължават насам, което означава, че трябва да направим един "loop" разрез.
Връщам на "gouraud shading (lines)".
Взимам "knife tool", с бърз бутон "C".
Селектираме "lathe object".
Връщам се на инструмента.
Правя разрез тук.
Още един разрез тук.
"restrict to selection" е включено.
Още един разрез тук.
Ако някой от тези разрези ни пречи след това, може да го махнем.
Превключвам на "gouraud shading".
Ще направя един "subdivision", защото искам да виждам резултата.
Готови сме с тези сегменти.
Тук виждам една остра линия.
С "UL", включвам "loop".
Ще изтрия този разрез.
Избирам "dissolve".
Включвам "subdivision".
Тук има много по-гладка част.
Тук ще помогне, ако направя "break phong shading".
Идвам тук.
Маркирам този ръб и избирам "break phong shading".
Получи се много по-добре.
Ще оправим и горните сегменти.
Изключвам "subdivision".
Изкарвам бутилката и връщам другата.
Не ни трябва.
Ще гледам къде съм вдлъбнал и на същите места, ще маркирам.
Ще маркирам само тези сегменти.
Без този, защото ако вдлъбнем и него, този ръб ще остане, а трябва да се изправи.
Маркирахме всичките.
Включвам кординатата и ще включа на "scale tool".
Само по тази ос, ще избутам навътре.
Не прекалено много.
Още съвсем малко.
по този начин, за да се получи хубава линия.
Ще върна обекта отново в "subdivision".
Включвам "subdivision", за да видим резултата.
Ще се върнем на тези сегменти за малко.
Ще направим още един "loop" разрез.
Връщам "subdivision".
Проблемът с продължаващите ръбчета се оправи.
Изглежда по-добре.
Добре е тук да направим още няколко "loop" разреза.
Правим един тук.
Връщам "subdivision".
Изглежда много по-добре.