Моделиране - Ягода част II

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Назад Алтернативен видео плеър
¿ Напред
Ще направим горната част на ягодата.
Сега е издадена.
Трябва да я вдлъбнем навътре.
Ще използвам "vertex maps".
И още една техника, която не съм ви показвал.
Селектирам ягодата.
Махам семената.
Отивам в "point mode".
Деселектирам.
В меню "select" избирам "set vertex weight".
Оставям настройките и натискам "ОК".
За да може да рисуваме, трябва да вземем от "character, paint tool".
С него може да се рисува "weight".
Ще селектирам по-издадените части.
Ще направя селекция.
Тя в момента не е много добра.
Трябва да е по-мека.
Защото тук ще се вдлъбне прекалено рязко.
Ще вземем "move tool".
В "polygone mode", координатата я няма.
Тя ни трябва, за да може да преместим нещо.
С "move tool", трябва да включим "falloff: vertex map".
Ще селектираме всички полигони с "ctrl + a".
Селектирахме ги.
Където е "vertex map", ще може да променим нещо.
Заради малкия "falloff" се получи този кратер.
Деселектирам.
Трябва да направим добър "soft selection", за да се получи добре.
Ще върна назад.
Взимам "paint tool".
Ще върна няколко стъпки назад.
Селектирам тук.
След това добавям на "mode: smooth".
Увеличавам "strength".
Трябва да натиснете много пъти "apply all", за да се омекоти извивката хубаво.
Изпробвайте, докато ви хареса резулататът.
Взимам "move tool", "falloff: vertex map".
С "ctrl + a" селектирам всички полигони.
Премествам надолу.
Ягодата се огъва.
Селекцията е много голяма.
Ще върна няколко стъпки назад.
Изтривам този "vertex map" и ще направим нов.
Ще селектирам в тази част, където е по-издадено.
Отивам в "point mode".
Избирам менюто "select, set vertex weight, OK".
Работя с "paint tool".
Ще направя по-малка селекция.
Ще включим на "mode: add".
Намалям "strength".
Правя малко кръгче.
Превключвам "mode: smooth".
Увеличавам "strength".
Натискам много пъти "apply all".
След като селекцията е по-светла, отивам в "polygon mode".
Взимам "move tool".
С "ctrl + a" селектирам всичко.
"falloff: vertex map" Премествам надолу, за да вдлъбна.
Получава се перфектно.
Целях този ефект.
Остава да добавим листата.
Ще взема листата - те са огромни.
Ще ги смаля със "scale tool".
Ще ги преместя нагоре.
Ще ги увелича малко.
Ще ги позиционирам.
След като сте ги позиционирали, трябва да използваме "cloth dynamics", за да може да паднат върху ягодата.
Ще взема ягодата и ще ѝ сложа "simulation tag - cloth collider".
Ще му добавям "cloth surface", защото листата са много тънки.
Добавям "cloth surface" в "subdivision".
Добавям този диск.
Тук ще напиша "листа".
В "cloth surface" добавям "thickness: 1 cm".
После ще разгледаме кое как изглежда.
"subdivisions: 0" Ще добавя "simulation tags, cloth".
Натискам "play".
Дръжката ще се смачка.
Трябва тя да остане права.
Ще издърпам ягодата малко по-нагоре.
Не трябва да преминава през листата.
Трябва да внимавате.
Ще я оставя така.
Ще взема листата.
Отивам в "polygon mode".
Изключвам всичко от "object manager".
Взимам "live selection tool".
Изключвам "only select visible elements".
Отивам в един от изгледите.
Селектирам дръжката.
Когато не е включено "only select visible elements", означава, че ще се селектира всичко.
Ще го включа, за да селектирам и тази част от шапчицата.
Деселектирам външния пръстен.
Забелязвам, че няма да има достатъчно геометрия.
Ще махна "cloth tag".
Взимам "knife tool".
Ще направя няколко разреза, за да има геометрия след това.
Изключвам "restrict to selection".
Започвам да правя разрези.
Още няколко разреза.
Оставям така разрезите.
Правя още разрези, за да има симетрия.
Вече ще има достатъчно геометрия.
Врръщам се тук.
Ще сложа отново "cloth tag".
Отивам в раздел "dresser".
С "ctrl" ще натисна точките със селектираните полигони.
Натискам с "ctrl" тук.
Това автоматично прехвърля селекциите на точките.
Натискам "fix points: set".
Натискам "play".
Паднаха само листата.
Увеличавам времевата линия на 1000 кадъра, за да може да позиционирам ягодата още нагоре.
Връщам в началото на времевата линия.
Взимам "move tool".
Отивам в "object mode".
Натискам "play".
Листата падат и ще вдигнем малко ягодата.
Позиционирах обектите.
Харесва ми как изглежда.
Махам двата тага и обектът ще остане в това положение.
Листата са много увиснали.
Ще върна таговете.
Ще върна времевата линия отначало.
Премествам ягодата.
Ще променим "iterations: 10".
"flexion: 2%" "friction: 90%" и "bounce: 10%".
Така листата ще изглеждат по-добре.
Ще сложим "iterations: 20".
Натискам "play".
Сега изглежда по-добре.
Позиционирам ягодата, така че листата да изглеждат добре.
Премествам леко нагоре ягодата и приключвам.
Премахвам таговете.
Включвам "cloth surface".
Включвам семената.
Нека видим как изглежда ягодата.
Изглежда много добре.
Листата са много увиснали.
В "point mode" ще деселектирам.
Може да вземем някои точки.
С "brush tool" (намалям обхвата на инструмента).
С "ctrl" и натискане среден бутон на мишката.
Издърпвам листата малко нагоре.
Ще отидем към следващия урок.
Експериментирайте с листата и с "brush tool".
За да ги направите да изглеждат по-органично.
Може да използвате само "move tool", за да не развалите нещо тук.
Изключвам "soft selection".
Поправям точките и на това листо.
Тук е по-пипкавата работа.
Трябва листенцата да иглеждат по-органични.
Да не са толкова увиснали.
Ще прехвърля ягодата към сцената с осветлението.
Там ще направим материалите ѝ.