Преди да продължим към анимацията,
ще направим бърз преглед на "rig".
Надявам се, че сте направили своя "rig" сами,
за да може да го използвате по време на анимация.
Да не използвате този, който е към готовите файлове от урока.
При мен има 4 контролера.
Направил съм ги като сфери и са извън роботчето.
Радиусът им е еднакъв - 20 см.
Добавих малко цвят.
Може и вие да го направите.
От "basic, use color: on".
След това изберете някакъв цвят.
В случая съм избрал червено.
Така може да добавите цвят.
Всеки един от контролерите е с "freeze transformation"
и тук всичко е зануленo.
Ще ги размърдаме малко
в различни посоки.
За да се върнем в изходна позиция,
отивам в "character, commands, reset PSR",
но трябва да са селектирани всички крачета.
По този начин ще върнете "rig" в първоначалното му състояние.
Главата също е занулена, както и очите и таза.
Всичко е занулено.
Ще ви покажа нещо интересно за очите.
Тук направих малък "rig" и поставих двете очи в "null object".
Поставих "null object" в центъра на главата.
Ако включите "rotate tool" ще може да движите и очите му.
Проверете всеки един от краката,
дали се движи правилно.
Дали "inverse kinematic" работи както трябва.
Убедете се, че няма никакви проблеми.
След като всичките крака са готови, добавих и слоеве.
Ще покажа малко по-подробно как работят те.
Тук имаме само една кост,
а другите ги скрих.
Направих го тук; частта от object manager" със ставите.
Забележете квадратчетата.
Червените са заключени - не мога да пипам контролерите.
Ще направим същото и за тази част.
В случая тук долу има меню "attributes" и "layers".
Ако включим на "layers", виждаме направения слой.
Може да направите от "file, new layer"
и просто да го прекръстите.
Добавих всички кости към слой "joints".
"Mesh" и конструкцията на роботчето са непокътнати.
Само контролерите са скрити и са заключени.
Ще отидем в
"front_left_foot".
Идеята беше да ги скрия и да не мога да ги променям,
за да не разместя нещо.
Ако скриете контролера, ще скриете целия крак.
Затова използвах меню "layers".
Ако натиснете може да добавите конкретния обект към слоя.
Ще го добавя към "joints".
Ще направя същото с всеки един от нашите кости.
В менюто включих това око.
Сега се показват, когато натиснете - скриват се.
Катинарчето е заключено, за да не се мърда нещо.
По този начин скрих всичките кости.
Останали са само контролерите,
за да не пипам нещо и да объркам, когато анимирам.
Прегледайте си целия "rig".
Трябва всичко да е наред
и да имате едно тяло, и отделно 4 контролера.