Fresnel ефект

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Назад Алтернативен видео плеър
¿ Напред
Ако водата в езерото е кристално чиста, когато погледнем към дъното, ще видим дъното му, защото водата е прозрачна.
Не е мътна.
Ще погледнем под ъгъл.
(в далечната най-добре се забелязва) Вижда се отражение, а дъното изобщо не се вижда.
Това е т.
нар.
"fresnel" ефект.
Когато гледате обекта в центъра, отражението е по-малко, отколкото по ръбовете.
Там ъгълът е различен и не гледаме перпендикулярно към обекта.
Камерата в "C4D" имитира това.
Където е позиционирана камерата, гледа към центъра на обекта, в средата отражението е много по-слабо, отколкото по ъглите.
Този ефект се наблюдава почти при всички обекти, които отразяват светлина.
Например този обект няма никакво отражение.
Тук отражението е включено на нормален режим.
Тук е включен "fresnel" ефекта.
Да видим къде да намерим този ефект в "C4D".
В сцената има тестово топче.
То по принцип се използва за "V-Ray engine".
Ние ще го използваме с вградения "render engine" на "C4D" и материалите, които се създават тук за по-добри тестери.
Не искам да имам просто топче.
Хубаво е да виждаме ако е прозрачен, ако има някъде ръбчета.
По този начин ще видите много по-добре как изглежда материала.
Ще създадем нов материал.
Отварям материала с двойно натискане и ще отворя раздел "reflectance".
"specular" е фалшиво отражение, затова ще го изтрия.
Ще създам нов слой.
Използвам "type: GGX".
Преименувам го "GGX".
Тук има различни слоеве дори в самия слой.
Има "color, mask, fresnel и sampling".
Ще се съсредоточим главно върху "layer fresnel".
Отварям менюто му.
Сега ефектът е изключен.
Има два вида "fresnel", "dielectric" и "conductor".
Може да ги разделите на проводници и непроводници.
"dielectric" главно са вода, стъкло, пластмаса.
"conductor" главно са метали.
Да видим ефекта от "dielectric".
Ефектът има някакво отражение в "preview".
Тук има "strength" и "IOR".
"IOR" - индекс на пречупване.
Има същата функция, както в раздел "transparency" за "refraction".
Числата, които добавяме са едни и същи.
При "conductors" положението е малко по-различно.
Там няма да може да използваме само "IOR", ще ни трябват две величини.
Ще поговорим за това малко по-късно.
Със "strength" може да регулирате колко силен е ефектът.
На 0 няма никакъв ефект.
Колкото повече го увеличаваме, толкова по-силно е изразен ефекта.
Не всички рендери имат разделение на "dielectric" и "conductor".
Това прави създаването на материалите малко по-трудно.
За щастие в най-новата версия на "C4D", може да зададем дали материалът е "conductor" или "dilelectric".
От това меню "preset" може да зададем какъв материал искаме.
Тука има набор от определени материали.
Например бира, диамант, спирт, стъкло, мляко, олио, перли, плексиглас, вода, вода за лед, уиски и т.
н.
Може да сложим на "glass".
Променя как точно изглежда този "preset".
Може да се възползвате от предложения набор от материали, винаги може да използвате тези величини.
Абсолютната точност не е от голямо значение.
Ако искате да бъдате абсолютно точни, може да откриете тази величина в Интернет, конкретно за материала, за който става дума.
"conductors" работят по различен начин.
С тях се създават метали.
Препоръчвам да изключите "color channel".
Той не е нужен когато създавате метали.
За по-реалистичен метал, ще използваме само "reflectance channel".
Тук освен "strength" и "IOR", има и "absorption".
За кондукторите има две величини.
Първо ще разгледаме как работят "presets".
Ще зададем някой метал, например "злато".
Освен че метала ще придобие този "fresnel effect", метала ще се оцвети, което ни улеснява много.
Със "strength" може да променим точно до колко цветът на метала да си личи, както и самия ефект.
Тези величини се изключиха, защото включихме този "preset".
В това меню може да зададете конкретния метал, който е необходим.
Да видим как изглеждат повечето от тях.
Всеки от тях има горе-долу различен цвят.
Препоръчвам да ги използвате, защото са много физично акуратни.
Има злато, желязо, литий, магнезий, сребро и др.
Ако нито един от тези метали не ви удовлетворява, въпреки че тук има богат избор, можете да нагласите "preset: custom".
Може сами да зададете тези величини.
Препоръчвам един сайт "refractiveindex.
info".
Може да намерите всякакви величини.
Например ще задам "цинк".
Има две величини.
За силикон има само една величина.
Само проводниците имат две величини.
Да видим за злато.
Забележете тези величини.
Стойността за "n" се копира и поставя в "IOR".
Стойността за "k" е за "absorption".
В момента е настроено като злато, но "presets" оцветяват метала.
Лично бих използвал "preset: gold" за създаване на метала.
Завишавам леко "roughness".
Добавям материала към топчето.
Ще направя бърз "render".
С "shift + R".
За отрицателно време направихме матиран златен материал.
Ще разгледаме какво ще се случи ако не използваме "GGX" за метал, ще сменя "type: beckmann".
Веднага се забелязва разлика.
Ще направим нов "render".
Ето я разликата: това е с "GGX", а това е с "beckmann".
Резултатът не е толкова реалистичен, специално за металите.
Когато правите метал, използвайте "GGX".

Тест за преминаване към следващия урок

 
За да направите вода, ще използвате?
Layer fresnel - Conductor
Layer fresnel - Dielectric
Без Fresnel effect
Layer fresnel - None