Наместване на текстури 

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Когато използвате картинки за текстуриране на моделите, трябва да сте наясно с няколко неща.
Първо: как се проектират върху моделите.
Второ: тук е проекта, сцената във "C4D".
Това е картината, която мисля да използвам за текстуриране.
Разликата между текстура и материала е, че текстурата е картинка.
Материалът е набор от коефициенти, които определят как обектът е реагира на светлината.
В папката, където е проекта, направете папка "tex".
Вътре слагайте всички подобни картини.
Нека продължим към създаването на материал с картинка.
От "new material", с двойно натискане, в "color channel, load image" ще използваме тази картинка.
Ще я сложа върху фона в сцената.
Картината се проектира върху фонът, но не е добре проектирана.
Елементите не са в една посока.
На места изображението е разтеглено и не изглежда добре.
Причината за това е, че тя се проектира по "uvw mapping".
Вижте това изображение.
Ако имаме моделирана човешка глава, разделя я и се опитва да я сложи върху равна повърхност.
Проектира изображението върху "mesh", който е направен по този начин.
Тук се случва нещо подобно.
Когато конвертираме едно кубче от примитива (с бутона "C") в полигонов обект, се появява "texture tag".
Автоматично се появява "uvw mapping".
Затова когато слагаме текстура върху това кубче, този таг казва как да се проектира изображението.
В случая не е много правилно.
Да видим как да го променим.
Ще натисна на текстурата, в "attribute manager" се появява меню "tag".
Тук имаме "projection: uvw mapping".
Има и други начини на проектиране.
Например "projection: flat".
Резултатът не се вижда много добре.
"projection: spherical" Опитва се да проектира изображението като сфера.
"projection: cubic" - прави нещо подобно.
Тектурата става много малка, затова изглежда този начин.
Тук има опция, когато натиснете с десен бутон върху материала, натискате "fit to project, yes".
Това ще разпъне текстурата по големината на обекта.
След това, ако "projection: flat", изглежда добре текстурата.
Долу продължава да е разпънато.
Включа менюто "texture" за проектиране на текстурите.
Имаме "plane" - той проектира текстурата в посоката "Z".
Нека видим какво ще стане ако го завъртим.
Завъртам го; той вече проектира текстурата по-правилно.
Причината е, че имаме този ъгъл.
Сега се проектира по този начин.
Може да завъртим картинката.
Може да я уголемяваме в различните посоки.
Може да я разпънем.
Включвам на "move tool".
Може да преместим точно къде да се проектира.
С това меню и "texture mode", може да зададете как да се проектира текстурата върху модела.
Ще създам нов материал.
Двойно натискане.
Ще използвам някой от ефектите.
На "surface" ще използвам "checkerboard".
Изключвам "reflectance".
Ще сложим материала върху нашите модели.
Автоматично се проектираха по някакъв начин.
Ако не ви хареса как се проектира върху сферата, "projection: spherical" ще е по-добре.
Избирам сферата.
Ще завъртя текстурата.
По същия начин за цилиндъра, ще сменя "projection: cylindrical".
Тук също може да регулираме големината.
Както и колко пъти да се повтори текстурата.
Например: когато я намаляме, тя започва да се повтаря.
Ще изключим "tile", за да видим какво се случва.
Тъй като "projection: cylindrical", това показва къде се проектира текстурата.
С "length", който променяме с тези плъзгачи, уголемяваме изображението и го разпъваме.
"tiles" - с този пръзгач определя колко повторения да има.
Има друг начин, по който да казвате на текстурите как да бъдат проектирани.
Това е когато правите "selection tag".
Ще взема кубчето.
Ще изтрия двата тага.
Отивам в "polygon mode" и избирам някой куб.
От менюто "select", натискам "set selection".
Избирам този полигон и натискам отново "set selection".
Да зададем един материал.
Първо ще сложим този материал върху кубчето.
В материала на "selection", ще плъзна този таг.
Последният полигон, който селектирахме и му направихме селекция, вижте как се проектира върху него текстурата.
Ще направя нов материал.
Избирам кубчето.
Избирам друг полигон.
Натискам "set selection", появата се втори таг.
Когато сложа материала, той се проектира върху цялото кубче.
Натискам на материала и приплъзвам този "selection", в това меню разделихме за кой полигон, къде да се проектира дадения материал.
По този начин може да селектирате полигоните, върху които искате да сложите даден материал.
Със "set selection" и в "texture" на менюто "selection", да зададете коя селекция и материал да се приложат върху тази селекция.
Фонът, ако завъртим, ще видим, че там е същата текстура.
Искаме само от едната страна да се проектира текстурата, може да изберем "tag, side: both".
Това означава и от двете страни.
"front" - отпред, "back" - отзад.
Неговото отпред е нашето отзад.
По този начин може да приложим различни текстури от двете страни.

Тест за преминаване към следващия урок

 
За да промените начина, по който се проектира текстурата върху модела, трябва:
Да включите Object mode
Да включите Model mode
Да включите Texture mode
Да включите Polygon mode

Въпроси и отговори

  • Как да създам сложна текстура, която като приложа върху обекта ми да пасне?

    Vicka Dimov:

    Как мога да създам кожа на лице, примерно, така че когато я приложа към дадено лице тя да пасне? Или казано по друг начин как създам по-сложна текстура, която като приложа върху сложен (сложна геометрия) обект ми да пасне?

    Николай Кирков:

    Трябва да използвате Bodypaint, което е като част от Cinema 4D. Може да отидете в Window -> Customization -> BP 3D paint -> или BP UV Edit. В първото директно може да рисувате върху 3д обекта, а в UV edit може да разпънете обекта и да му направите текстура в Photoshop. Разбира се ще имате Bodypaint ако сте го инсталирали заедно със синема, то е нещо като отделна част. За съжаление няма как да напиша просто обяснение за това, може би трябва цял курс за да се обясни Bodypaint. Ще видя тези дни да добавя някой видео отговор, като интрудукция към UV edit в bodypaint, за да може да напаснете кожа или друга подобна сложна текстура.

    Vicka Dimov:

    БЛАГОДАРЯ за отговора! 

    Да, инсталирала съм си Bodypaint, но наистина, ако не е проблем, моля "открехнете" малко вратата към това как се използва. 
    Предварително БЛАГОДАРЯ и Ви пожелавам спорна и усмихната година!
    Николай Кирков:

    Здравей, извинявай че мина толкова време, но имах доста работа. Има два нови урока качени към модул текстуриране - UVW mapping в Bodypaint, ето тук: http://aula.bg/cinema-uvw-mapping-v-bodypaint-chast-1