В този сайт може да научите повече за фотографията, видове обективи, композиране на кадъра и др. За да създавате реалистични изображения в компютърното пространство, трябва да знаете основите на фотографията, както от техническа гледна точка, така и от креативна – осветление филтри и пр. Колкото по-добра основа имате във фотографията, толкова по-добри ще бъдете когато създавате фотографии от празната сцена в 3D пространството.
http://www.cambridgeincolour.com/
http://www.cambridgeincolour.com/tutorials/rule-of-thirds.htm
При различни Game Engine имаме също рендиране, различни осветителни тела, текстури и др. фактори, но там рендването е доста по-бързо. В момента за да рендирам HD анимация с ениджна по подразбиране на Cinema4D ми отнема към 2 часа.
Геймърските рендер енджини не могат да направят това, което би могъл да изкара Physical render engine - като качество. В много случаи осветление текстури GI са прекалкулирани. Също така тези рендъри използват графичната карта, докато рендера на Cinema използва процесора (и не само той - рендери като V-ray, Maxwell, Arnold също използват CPU вместо GPU). https://www.youtube.com/watch?v=dkEKDTz8bUY - това е рендер енджин който използва графичната карта, но повярвай ми има защо в световната индустрия да не ползват подобно нещо, качестовот му просто не е толкова добро. Освен това, подозирам, че сцената ти има нужда от сериозна оптимизация, до сега съм правил много сложни сцени в Cinema и никога не съм успявал да стигна до два часа (разбира се ако си с Intel Celeron... тогава може би да). В тази реклама, която последно правих: https://vimeo.com/143136100 , някои кадри се рендеха на едната ми машина за 45 мин, а на другата за 26... много си зависи ( времето за рендер е толкова бавно заради GI, SSS, Hair-a и други такива сложни за рендене неща.) Ако можеш да ми пратиш сцената бих и хвърлил едно око, за да ти кажа какво може да се оптимизира, подозирам че мога да смъкна времето тройно и четворно.
В момента тествам с различни настройки, но това което правя в момента е low polygon art и анимации за 3D игра на Unity и като сравнение на качеството не виждам голяма разлика. Видеото после трябва допълнително да го обработвам с AF, но за сега върши добра работа :)
Благодаря за допълнителното ифно.
Още един въпрос, който е малко извън темата, но може ли да ми предоставиш ресурси или насока къде мога да прочета малко повече за 2D анимацията с Cinema 4D, виждам разни клипове, но повечето показват или само финални резултати или спиднато видео.
Трябва ти повече практика и разликата ще ти избоде очите. Виж някои настройки като Reflection Depth в Options. Тази настройка казва на рендера колко пъти ще се отрази един лъч в огледални повърхностти, по подразбиране е на 5 т.е. ако имаш две огледала едно срешу друго ще се отразяват едно в друго 5 пъти - в реалността разбира се ще се отразяват до безкрай, така наречения ефект Inception. На нас това не ни трябва и 5 е ок, но в много случаи може да ти се размине и с 1-2, така че смъкни тази настройка например. Ето още неща които може да промениш:
1. Rаy Threshold - от 0.1 на 0.3 например или дори 0.5
2. Ray Depth - от 15 на 8
3. Reflection depth на 2
4. Shadow Depth от 15 на 8
Също така смени сянката на осветителните тела от Area на Soft ( Soft се ползва в игрите, Area е физично акуратна). Има много други такива неща, които трябва да знаеш, и рендера може да е моментален... довери ми се.
Относно 2D в Cinema 4D аз съм голям фен и бих ти препоръчал уроците на Ей Джей, той се занимава основно с 2D и уроците са му безплатни, но на англйски: https://www.eyedesyn.com/tutorials/
Ако имаш въпроси с 2D насреща съм.
Имам персонаж който е 2D и искам да му направя основните състояния:
- покой
- тичане
- скачане
- приплъзване
И търся уроци, които могат да ми дадат основа, за да мога да се ориентирам как се прави. Въпреки, че сега обмислям да закупя лиценз за Spine 2D.
Ще разгледам сега уроците :)
Не съм ползвал Spine... Виж урока в този курс анимация с Cmotion. Не знам каква точно е целта, която искаш да постигнеш финално - да създадеш сам игра? Да създадеш само герей, без реални контролери, трябва ти за използване в Unity? Но не скачай от софтуер в софтуер... аз правих същата грешка, Cinema има много удобни rigging тулове, както и за автоматична анимация ;)
Доста от нещата обяснени в тези уроци сме ги покрили в модул анимация, така че ти препоръчвам да ги минеш, ако си ги пропуснал и след това виж това, уроците са специално за ригване и анимация на персонаж за игри:
https://cineversity.com/vidplaytut/biped_rigging_for_games_part_01
Вече намерих това което ми трябва в digitaltutors.com и ще ми свърши работа, за да направя анимацията на персонажа който имам. А това което се опитвам да направя е да анимирам 2D персонаж, който да го използвам в игра, който правим.
Не съм фен на digitaltutors в интерес на истината - в повечето случаи казват, как се прави, а не защо и каква е генералната концепция - просто следваш определен брой стъпки и ако решиш да направиш нещо по различно... край. Някои от обясненията са им доста плоски - препоръчвам ти да гледаш презентациите от NAB и Siggraph, там поне обясняват ти обясняват хора които работят в Disney или Blizzard, виж презентациите и уроците на Bret Bays.
Аз лично, след проучване на Unity асетите стигнах до този и ми се стори най-лесния вариант за 2D анимация в игра. Приемливо изглеждащ за мобилен екран. Ако имаш персонажа можеш да го подкараш за 20-тина минути, да тича и скача. https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/14024
Моята цел е да оптимизирам процеса по анимирането на герой и елементи от игрите по които работим. В момента използвам Cinama 4D основно за генериране на елементи или low polygon обекти.
Самото анимиране с Cinama4D и Unity не е оптимално като процес, за това използвам сега и друг софтуер с който успявам да постигна желаният резултат. Тъй като анимациите са с много обекти и имаме меш деформация е най-добре да се комбинират няколко инструмента и ефекта е доста добър.
По темата за digital tutors, не съм много съгласен. Да те правят уроците си стъпка по стъпка и с не много обяснения защо се прави така, но от тях съм научил доста и ми помагат да имам добра основа, за да продължа да уча сам.