Color mapping

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
В последния урок постигнахме този резултат.
Има някои основни проблеми, които ще поправим в този урок.
Нещо, което ми прави силно впечатление е синьото небе.
Когато снимате интериор, навън е много светло, трябва всичко да гори и да не се вижда небето.
Сравнете с реална ситуация.
Ако снимате "hdri" изображение и направите маска, за да притъмните прозореца - да не гори.
Ще се опитаме да махнем синьото небе.
Отивам във "physical sky", в раздел "sky".
Намалям "saturation correction: 30%".
Пускам да се рендерира.
Изображението изглежда по-добре.
Изображението е по-топло, защото махнахме синьото от слънцето.
Следващият проблем е изгарянето в тези части.
За целта ще използвам "color mapping".
Ще го включа от "render settings, effect, color mapping".
Няма да променям настройките.
Ще ги оставя по подразбиране и пускам да се смята.
Уравновесихме сцената и прозорците не изгарят.
Притъпихме най-изгорелите части на изображението.
Получи се странен цвят в слънцето, както и в небето.
Наситиха се много.
Причината е, че по подразбиране "hsv model" е включено.
То запазва наситеността на цветовете.
Изключваме и пускаме да се рендерира.
Слънцето и небето имат по-нормален цвят.
Сцената е балансирана.
Поглеждаме в настройките на "color mapping", "dark multiplier" и "bright multiplier".
"dark multiplier" - коригира най-светлите части от изображението, а "bright multiplier" - коригира сенките.
Нека увеличим "dark multiplier: 3".
Пускам да се рендерира.
Сцената изгоря малко.
Но сцената ни е изцяло бяла, затова е напълно нормално.
Ако сложим текстури, те ще са по-тъмни от това бяло.
Ще липсва подобно изгаряне, но пък ще осветим сцената като цяло.
Не е необходимо да правим други настройки.
С "color mapping" всичко се случва много бързо.
Ще забърза работата ни значително.
Нека видим какво прави "bright multiplier".
Връщам "dark multiplier: 1".
Не задавайте драстична стойност на "bright multiplier", Намаляме малко стойността.
Пускам да се рендерира.
Няма изгоряла част тук, но сенките станаха много по-светли.
Ако това е целта ви, това е начинът да изсветлите сенките.
Може да експериментирате и с 2-те функции едновременно.
Увеличаваме "dark multiplier: 2".
"bright multiplier: 1.
07" - съвсем фина настройка.
С "dark multiplier" изсветлихме тези части, а с "bright multiplier", леко притъмнихме сенките, за да има контраст в изображението.
Може да промените осветлението бързо с "color mapping".
Да го балансирате, за да получите това, което искате.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Чрез Color mapping можете:
бързо да поправите осветеността
да създадете повече GI лъчи
да премахнете излишните GI лъчи
да сатурирате осветлението