Стилизиране на коса

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
За да върви работата ни по-лесно в този урок, направих промени в "hair object".
Те са главно в "dynamics".
В "properties, dynamics: enable".
Първо "surf.
rad.
" - доколко косата може да достигне до обекта.
Увеличих го малко.
По подразбиране беше на 0.
5, аз го сложих на 0.
8.
Увеличих и "drag: 10%".
Увеличих малко "rest hold: 40%", за да може да косъмчетата да не пресичат тялото.
За 50 кадъра направих "relax", за да се отпусне козината.
След това изключих "dynamics".
Ако натиснем "play", няма да има "dynamics", нищо няма да се случва.
По този начин ще олекотим процеса.
След като направих промените и отпуснах козината за няколко кадъра, отидох в "simulate, hair edit, set as dynamics".
По този начин поставих "hair object" в "initial state".
По подразбиране козината да си остане така.
Това са основните промени.
Още една промяна в "hair tab".
Отивам на "roots" (основите на косъмчетата).
Включено е на "auto", но включих отметката до него - "as normal".
Ако отидем в "polygon mode", селектираме заека.
Забележете, тези полигони са жълти.
"as normal" - косъмчетата да растат навън, да не растат във вътрешната част на заека.
Затова е тази отметка тук.
Обяснявам само отделни по-важни функции, защото има страшно много функции.
Козината е едно от най-сложните неща за симулация в "3D".
Точно затова има толкова много настройки.
За всяка една от тях ако не знаете какво прави, натискате с десен бутон "show help".
В менюто ще видите какво точно прави.
Ето, "as normal".
Тук е информацията.
Може на английски, може и на руски; в зависимост как сте го инсталирали, който език ви е удобен.
Моята цел е като цяло да ви покажа основите, за да не се плашите от този инструмент; както и да видите неговите възможности.
Ще продължим напред със заека.
Ще направя рендер, за да видим как изглежда.
Ето как изглежда.
Надявам се при вас да е нещо подобно; може да не е на 100% същото.
Първото нещо, което ще направим, около лицето му, при носа и при устата, там ще намалим малко козината.
В момента е много дълга.
Обикновено в тези области козината е по-късичка.
Както и тук около очите му.
Виждам, че влиза козина в очите му.
Ще махнем козината, както и при ушите.
Ще използваме някои интересни инструменти, за да направим това.
Ще изключа камерата.
От "simulate" ще извадя някои от тези табове, селектирайки ги тук.
Това са инструментите за селекция на "guides".
Ще взема "hair tools".
С тях може да оформяте косата.
Поставям ги на удобно място.
Това са главните инструменти, с които ще работим засега.
Ще селектираме "guides" по лицето, които ще бъдат смалени.
Селектирам тук около устата.
В "attribute" се появява "live selection".
От тук може да промените радиуса на четката, както и други настройки.
Ще приближа.
Вече имам селекция.
С "shift" ще добавя нова (избирам други косъмчета).
С "ctrl" деселектираме косъмчета.
Например, в тази зона - добавяте към селекцията с "shift".
Хубаво е да няма прекалено много "guides".
Вие преценявате точно колко ще ви свършат работата.
Ще го усвоите с практиката.
Не искам да се смаляват тези "guides".
С "ctrl" ще ги махна.
Ще добавим около очите.
Проверете дали не сте пропуснали нещо.
Дали няма нещо в повече в селекцията.
Готови сме със селекцията.
(освен "live selection" има "rectangle" и др.
)
Ще вземем "scale tool".
Ако натиснем някъде по тялото ще започнем да намаляме козината.
Ще я намаля съвсем леко.
Ще направя "render", без да махам селекцията, за да мога да променя зоната, която съм хванал.
Това отвори лицето му много.
Изглежда повече като заек.
Косъмчетата тук са малко.
Забелязвам някои места, които са изпуснати.
Може да увеличим бройката на косъмчетата.
Успяхме да оправим косъмчетата в главната част на лицето.
Може да увеличим малко косъмчетата, в зоните около бузите.
Тук ще ги оставя, както са.
Ще взема "live selection".
Измествам камерата и ще премахна от селекцията тези "guides".
Също и в тази част на устата, те по принцип са по-къси.
Ще премахна и тези тук, точно около устата.
Ще издърпам камерата назад.
Забелязвам, че има оранжеви точки.
Под очите му най-вероятно имаме косъмчета.
Те дори навлизат в "mesh".
Няма да се престараваме много.
Ще ги оставя, както са.
Няма да се виждат.
Връщам обратно очите.
Ще погледна през камерата.
Ще взема "scale tool".
Ще увеличим малко тези части.
Ще направя рендер.
С "brush tool", в "attributes".
В "options, collisions" трябва задължително да има отметка.
Т.
е.
ако започнем да режем косъмчета, те се забиват навътре.
Ако "collisions" e включено, задаваме "coll.
radius: 1 см".
Косъмчето вече не навлиза в "mesh".
Много е важно да включите "collisions", когато започнете да работите с "brush tool"; за да не влизат косъмчета в "mesh".
Тук ще увеличим малко "coll.
radius".
Сега сме селектирали някои косъмчета и искаме да движим само тях в някаква посока.
Може да включите "selected only".
Сега ако започна да реша, ще се размърдат и тези косъмчета; не само тези, които сме селектирали.
Включвам "selected only".
Ще срешем само селектираните.
Сресвам косъмчетата в тази посока.
Правим прическа на бузите му.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Когато сресвате с Brush, за да не навлизат косъмчета в геометрията на обекта, трябва да включите?
Selected Only
Collisions
Hair IK
Restrict