Physical sky

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Ще разгледаме как да използваме "physical sky object", за да осветим екстериорните сцени.
Може да го откриете тук в това меню, "physical sky".
Този генератор създава небе и слънце.
Може да зададем време и локация на конкретното място.
В момента е на месец Юни, 12-ти.
12 часа - може да го промените, например на времето днес и часът, в момента.
Натискам и ще стане на 14:24, защото това е времето, в което записвам този урок.
Слънцето ще се премести там, където е по това време.
Може да смените градът.
В момента сме в Европа.
Най-горе има "България" и София.
Нагоре в менюто може да го намерите.
При мен се изрязва от видеото.
Това ще смени локацията и по този начин ще добиете най-реалистично осветление; ако искате да сте абсолютно конкретни за мястото.
Може да видим какво се получава.
Ще отида в настройките на рендера.
Във "physical, sampling quality: automatic".
Тук всичко е по подразбиране.
Превключвам "secondary method: radiosity maps".
Включвам "area sampling" и "sky sampling", защото имаме "physical sky".
Ще оставя "sampling" по този начин.
Да направим рендер.
За отрицателно време с "physical sky", добихме натурално слънчево осветление.
Не е много красиво, защото пада отгоре.
Сложих материали, които да отбележат цветовете.
Не съм навлизал в детайли - всичко е за пример.
Във "physical" може да сменим деня, часа и датата.
Ще сложа 17 часа.
Слънцето ще придаде не толкова твърди сенки отгоре, а ще бъде като залез.
Мисля, че изглежда малко по-добре.
Тук виждаме части от небето.
Нямаме "floor object", но няма да се вглеждаме в това.
Ако искате може да сложите "floor object", за да има нещо.
Така е малко по-добре.
Ще видите осветлението по-добре по този начин.
Използвате "floor object".
Когато "GI" е с "radiosity maps", "radiosity maps" не разчита "floor object" като геометрия.
Светлината минава директно през "floor object".
Това е само генератор, не е реален полигон.
Ако искате "GI" да участва в тези части тук, не трябва да е "floor object", а "plain".
Ще се върнем на "physical sky".
В "basic" освен "sky" и "sun", може да изключите някой от тях.
Да включите атмосфера.
Да видим какво ще стане, ако включим атмосфера.
Получи се нещо като мъгла.
Ако искате да постигнете мъгла или повече прах (ефект), може да включите атмосферата.
Засега ще я изключа.
Тук може да включите облаци.
Това е мъгла.
Атмосферата и мъглата са малко по-различни.
Дъга и други.
Освен тези настройки, имаме "load sky preset" и "load weather preset".
Това е за времето, а това е конкретно за небето.
Ще сменим времето например.
Това тук и да видим резултата.
Ако го сравним с това изображение, виждате разликата - малко по-топло е.
"sky preset" променя повече сцената.
Ще сложим някой от тях.
Забелязал съм, че не винаги отговарят на картинката, така че по-добре да ги изпробвайте.
Ще пробваме това.
Забележете, стана още по-жълто.
Сенките са по-издължени - все едно е при залез.
Ще го сменим с нощна сцена.
Веднага получихме нощна сцена.
Може да се промени да е по-синкав изгледа.
Ако не ви харесва бяло.
Ще изпробваме и с друг "preset".
Такова ще е осветлението, когато е по-облачно.
Светлината е по-дифузирана.
Ще върна настройките по подразбиране.
Ще дам "reset" на всичко.
Връщам на 17ч.
По-скоро на 16ч.
Тук, всяко нещо което сте включили от кутийките, се появява нов раздел.
Има "sky", "sun".
Тук може да промените настройките на небето.
В раздел "sun" може да промените интензитета на слънцето.
Ще направя "render", за да видим какъв е резултатът с това осветление.
Ето, това е осветлението.
Ще увеличим интензитета на 130%.
Сцената веднага стана по-светла, когато увеличих интензитета.
Може да регулирате всичко тук.
"saturation, hue, gamma" и др.
Може да изпробвате всички настройки.
От тук може да промените сенките.
В момента сме на "area", които са най-физично акуратни.
Може да променим цвета им, да са малко по-светли.
Ето как туширахме ефектът от тези абсолютно черни сенки.
Направихме ги малко по-светли.
Ако искате да направите дневна или нощна сцена, имате екстериор, може да използвате "physical sky", за да осветите сцената.
Използвайте "time and location", за да определите града.
Конкретната дата, както и часът.
В "basic" да включите някои от различните раздели.
"clouds, atmosphere, fog" и др.
,
за да придобиете различни ефекти.
Използвайте и "sky presets", ако искате конкретно да промените облаците.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Ако искате слънцето да е по-ярко, трябва да:
намалите Intensity в Sun tab
увеличите Intensity в Sun tab
включите Sun полето в Basic tab
смените Sky Preset-a