Motion blur

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Назад Алтернативен видео плеър
¿ Напред
Следващият компонент от камерата, който ни интересува е "shutter".
При фотоапарат е прозорче, което се отваря и затваря.
Времето, в което прозорчето седи отворено; тогава навлиза светлината върху лентата и тя се осветява.
Това прозорче имат тайминг, за който може да се отвори затвори.
Може да го оставим по-дълго време отворено.
По този начин ще навлезе повече светлина.
Тогава ще се получат ефекти от този тип.
Тук прозорчето е седяло отворено около 2 сек.
По този начин автобусът, който е преминавал, сме заснели пълното му движение тук.
Получил се е този "motion blur".
Телефонната кабина е статична и затова няма "motion blur".
Разликата между фотоапарата и кинокамерата е, че при фотоапарата има такова прозорче.
При камерата има един полукръг.
Той има различен ъгъл.
Kолкото по-изрязан е, толкова по-дълго време прозорчето седи отворено.
Колкото по-малък ъгълът, толкова по-малко седи прозорчето отворено.
Тези примери са за старите камери, които са механични.
В новите камери всичко се случва изцяло на софтуер и хардуер.
Там няма прозорчета или този полукръг (обтуратор).
В "C4D", "physical", имаме "shutter speed".
Колко бързо да се отвори/ затвори прозорчето на фотоапарата.
Когато говорим за кино камера, тогава имаме "shutter angle" и "shutter offset".
Ъгълът, под който обтураторът е изрязан.
В сцената има вентилатор и съм анимирал перката му.
Пускам да се рендерира.
Няма никакъв "motion blur" при перките.
Ако снимате истинския вентилатор, трудно ще успеете да хванете перките.
За да включим ефекта на "motion blur", влизаме в рендера.
Във "physical" има "motion blur".
Включвам го.
Пускам да се рендерира.
Вече има "motion blur".
Изображението е много по-реалистично от това тук.
Факторите, които определят колко замазана да бъде перката, са два.
Единият е "shutter speed", колко бързо ще се отвори и затвори прозорчето.
Другият фактор е колко бързо се върти перката.
Нагласил съм да не се върти много бързо, за да може по-лесно да експериментираме с "shutter speed".
Ще променим "shutter speed: 1/2 s".
Ще направя рендер.
Когато "shutter" е седял по-дълго време отворен, имаме много по-размазано изображение, отколкото тук.
Така би изглеждал един вентилатор, ако го заснемете.
Ще увеличим скоростта "shutter: 1/ 1000 s".
Ще направя нов рендер.
Когато "shutter: 1/1000 s", имаме почти същото изображение, както тук.
Няма никакъв "motion blur".
Ако използваме "movie camera", което е като истинска камера с кинолента.
"shutter speed" се изключва.
Тогава имаме "shutter angle", "shutter offset".
С "shutter angle" контролираме ъгълът, под който е изрязан обтуратора.
Нека видим какъв е резултатът.
Отново имаме "motion blur".
Какво ще стане ако намалим "shutter angle".
Сега е на 180 градуса.
Като това полукръгче тук.
Променям "shutter angle: 11".
Правим нов рендер.
Сега имаме съвсем малко "motion blur", почти не си личи.
Това е така, защото намалихме ъгъла тук и филмът се осветява за много по-кратко време.
Променям "shutter angle: 260".
Би трябвало тогава да имаме повече "motion blur".
С "shutter speed" или "shutter angle", в зависимост дали сте включили "movie camera" или е изключена; имате тези два контролера.
С тях може да контролирате колко "motion blur" да получавате в изображението.

Тест за преминаване към следващия урок

 
При статичен обект и камера на колко трябва да настроите Shutter speed или Angle, за да получите motion blur?
1/200s
1/30s
30s
Не може да се получи motion blur.