Анимиране чрез тагове и деформъри

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Следващият "deformer" е много силен и за него ще ни трябва "spline".
Слагам го, увеличавам височината и радиуса на "spline".
Добавям "spline wrap deformer" и ще му е нужен обект - "plane".
Увеличавам "plane" и сегментите му по дължина, така че да имаме геометрия, когато се огъва.
Ще превключа "shading", малко ще го стесня, за да не е прекалено дебел.
Добавяме "spline warp" към "plane".
След това на "spline wrap" ще зададем "spline", с който направихме - този "helix".
Ето го и резултата.
"plane" се огъна по "spline".
Със "strenght" - колко да се огъне по самия "spline".
С "offset" - може да анимирате анимации.
"size" - променяме размера ето тук в края.
Ако издърпам, с "ctrl" добавям нова точка, издърпвам я нагоре.
Крайчетата ѝ ще бъдат тънички, средата ще бъде по-дебела.
Тук може да контролирате как искате да изглежда "spline".
"spline wrap" сега разтегля по "plane".
Тук в "mode: fit spline" - да бъде по целия "spline".
Искам да запази дължината си и ще използвам "keep lenght".
Оригиналната дължина на "plane" e използвана.
Вижте отново "offset" как анимира.
В "rotation" - "banking", може да завъртим "spline", както искаме да се анимира.
Нека разгледаме някой по-различен пример.
Изтеглям обектите и изтривам "plane".
Създавам надпис - "Aula".
Вкарвам текстът в "extrude".
От "extrude" - "caps" ще променим от "n-gons", за да имаме хубави полигони.
Тук не са разпределени сегментите правилно, затова отивам в текста.
На "indermediate points" добавям "natural", за да се разпределят.
На "extrude" ще добавим "fillet".
"fillet cap" , "steps: 3", "radius: 2cm".
За да имаме обли ръбове, които изглеждат по-добре на "render".
Хващат светлосянка.
Ще променя от "n-gons" на "quadrangles" и връщам "shading".
Когато се огъва е по-добре да е на квадрати.
Тук не са разпределени много добре.
Избираме "regular grid", ще опита да направи нормален "grid", но не се получава много добре.
Тук може да намалим големината и се подобрява малко типологията.
Само в ръбчетата получаваме триъгълници.
Ще намаля, така че когато текстът се огъва да нямаме проблеми.
Връщам "shading".
Ще направя от това - полигонов обект.
Ако избера "current state to object", ще създаде капачки, но не търся този ефект.
Искам цял обект.
Затова ще го изтрия и от "extrude", в "caps", ще изберем "create single object", така че да създаде обекта без капачки.
"current state to object" - изтривам "extrude" и ще ползваме този.
След това ще добавя "spline wrap".
Правя "reset all".
Добавям отново "spline".
(получи странно огъване) Избирам "keep lenght", за да не се разтегля по целия "spline".
На "rotation" ще извъртим надписа ето така.
С "offset" може да aнамирате текста по "spline".
Може да се получат много интересни ефекти.
Независимо какъв "spline" сложите тук.
Може да добавите няколко "keyframes", както за "offset", така и за "banking".
Както и да направите много интересни анимации.
"spline wrap" може да се използва за почти всичко.
Може да огъне всеки един обект по даден "spline".
В много случай се използва за интересни анимации.
Разгледайте всичките "deformers".
Ако имате някакви въпроси за конкретен "deformer", изпозлвайте с десен бутон - "show help".
Веднага ще получите информация за конкретния "deformer".
Бъдете креативни, комбинирайте "deformers", таговете.
Ще може да анамирате със съвсем малък брой "keyframes".
Това е най-важното в анимациите: колкото по-малко "keyframes", толкова по-добре.

 

Интересен начин какво може да се прави с всеки един от деформърите - https://vimeo.com/136420379

 

Тест за преминаване към следващия урок

 
Деформърите могат да се използват освен за анимация и за:
моделиране
продуктови визуализации
деформиране на полигон
деформиране на точки

Въпроси и отговори