Extrude Tool и Extrude inner

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
В този урок ще разгледаме "extrude tool" и "extrude inner".
В сцената има куб и сфера.
Ще селектираме един от полигоните на кубът.
Първо ще го направя полигонов обект.
Селектрирам централния му полигон.
Ще го преместя напред.
Забележете как цялата геометрия се огъва.
Ако задържа "ctrl" когато движа, ще направя "extrude" (временно ще включа "extrude tool").
С "extrude tool" може да избутаме геометрията както навън, така и навътре.
Сега използвам "extrude tool" в режим по подразбиране.
Ще го включа изцяло.
Това става оттук или с десен бутон, избирам "extrude".
Предпочитам да ползвам менюто отдолу.
Селектирах го.
В "attribute manager" ще разгледаме функционалностите му.
Когато използваме "extrude tool", важното е да не натискате върху координатата.
Така инструменът няма да работи правилно.
За да видите добре, ще върна няколко стъпки назад.
Селектирам.
Той не работи.
Огъва геометрията, както ако движим само координатата.
Вместо да натискате върху координатата, трябва да натиснете някъде отстрани и да движите мишката наляво или надясно.
По този начин ще правите "extrusion" навътре или навън.
Инструментът не просто избута този полигон навън, той създава нова геометрия.
Когато избутваме нова геометрия, забележете в "attribute manager", че "offset" се променя.
Може да променяте дължината на новата геометрия оттук.
За да работи инструментът правилно убедете се, че "realtime update" е включено.
В противен случай ако правим промяна на "offset", няма да има промяна във "viewport".
Добре е да не изключвате "realtime update".
След като го включихме веднага обнови геометрията.
Връщам няколко стъпки назад.
Ще издърпам нова геометрия.
Селектирам тези няколко полигона.
Изтеглям напред.
"subdivision" - означава на колко сегменти ще раздели новата геометрия.
Ако увелича ще видите как новата геометрия се разделя на сегментите, които зададох.
Ще направя същото и със сферата.
Селектирам няколко полигона.
Ще направя "extrude".
Ще ви покажа как да изправите подобни заоблени повърхности, както е тази тук.
Ако искате тук да е абсолютно право (в момента е огънато), Първо включвам на "scale tool".
Това което трябва да направя е да скалирам право по тази ос.
Координатата не е наместена правилно.
Ще покажа как може да промените ориентацията ѝ.
Това става от тук - "modeling axis".
Може да променим ориентацията.
Ще пробвам на "normal".
Координатата се промени.
Ако хвана координатата "Z", задържам "shift".
Смъквам стойността до 0% и се получи абсолютно права повърхност.
Същото може да направим ако селектираме друга част от куба.
Взимам "scale tool" и свалям до 0 %.
Отгоре е абсолютно право.
Това е много добра техника.
Със същия похват може и да обърнете заоблянето.
Вече е изправено.
Ще върна назад тогава ще може да върна заоблянето.
Задържам "shift" Ето сега е наобратно.
Връщам се на "extrude tool".
Връщам няколко стъпки назад.
Ще направя "extrude" на няколко полигона.
Ще ви покажа за какво служи това "preserve groups".
Ако го изключа, всеки полигон поотделно направи нова геометрия.
Ако е включено, селектираните полигони работят като цяла група, а не като отделни полигони.
Връщам се на кубът, за да покажа как работи "maximum angle".
Селектирам два полигона, които са точно на ръба.
Връщам се "mode: tool".
Ще видим атрибутите на "extrude tool".
Ще направя "extrusion".
Ще направи геометрия самостоятелно, въпреки че "preserve group" е включен.
Увеличавам "maximum angle: 90".
Тук ръбът е 90 градуса.
Двата полигона веднага създават нова геометрия като едно цяло.
Може да променяте тези параметри по ваше усмотрение.
Ще направя и един "plane", с който ще довършим "extrude tool".
Скривам другите два обекта.
Правя "plane" да е "editable".
Ще селектирам няколко полигона.
Ще го направя на случаен принцип.
Ще използвам "extrude tool", за да ги изтегля.
Обръщам от долната страна.
Забележете, че на мястото на полигоните, които изтеглихме, останаха дупки.
Затова служи "create caps".
Ако искате тук да е една повърхност може да натиснете "create caps".
На мястото на полигоните, на които направихме "extrude", ще има капачки.
Ще поясня за "variation".
То служи за абстрактно моделиране.
Ще увелича "variation" (първо изключвам "preserve groups").
Резултатът е на свободен принцип.
Полигоните се изтеглиха с различна големина.
Връщам "variation: 0 %".
Визуализацията се връща в изходна ситуация.
Колкото повече увеличавате вариацията, толкова по-голяма е разликата в "extrusion".
Досега правих "extrude" само на полигони.
Инструментът може да прави "extrude" на ръбчета и точки.
За точките не мисля че има реално приложение.
За ръбчетата има едно много добро приложение.
Ще създам още един куб.
Превръщам го в полигонов обект.
Включим на "edge mode".
Хващам няколко от ръбчетата.
Може да издърпваме и ръбчета.
Когато ги издърпвам без да отпускам, натискам "shift".
Когато отново мърдам мишката може да променям ъгъла, под който новия полигон се създава.
Натискам и правя нова геометрия.
Без да пускам мишката, задържам "shift".
Отново мърдам в някоя посока.
Така мога да променя ъгъла.
Така може да моделирате много сложни форми.
Този инструмент има добро приложение в "edge mode".
Връщам се малко назад.
Ще ви покажа как работи "extrude inner".
Включвам "polygon mode".
Включвам "extrude inner".
Селектирам някой от полигоните.
Той работи по същия начин както "extrude tool".
Не трябва да натискате върху координатата, а някъде отстрани.
Натискате и след това мърдате мишката.
Може да смаля външния полигон.
По този начин се създадоха и допълнителни полигони, за да не се получи "ngon".
Този инструмент се комбинира често с "extrude tool".
"Extrude inner" може да прави геометрия навън.
Но се получава "flickering" в цветовете.
Това е, защото има припокриващи се полигони.
Ако изместим нагоре ще видите, че тези полигони са се припокривали.
Не препоръчвам да го използвате, когато правите "extrusion" навън.
Ако искате да направите подобна геометрия като тази, по-добре е да използвате "extrude tool".
Дръпвате леко нагоре, след това включвате "scale tool".
Това е много по-добър метод.
В противен случай може да не успеете да забележите, че са останали полигони, които се пресичат.
Това може да създаде проблеми при "rendering".
"extrude inner" има същите параметри като "extrude tool".
Има "subdivision".
Има "offset", който контролира големината на "extrusion".
Ще върна назад.
Правя нов "extrusion".
С "offset" може да променяме големината.
"maximum angle" и "preserve group", работят еднакво, както и в "extrude tool".
Селектирам ги и правя нов "extrusion".
Променям "maximum angle: 90".
Включвам "preserve groups".
Забележете, че тези два полигона работят като една група.
Ако изключим "preserve groups", всеки полигон се свива състоятелно.
Комбинирайте "extrude tool" с "extrude inner", когато създавате нова геометрия.
Двата инструмента ще улеснят моделирането максимално.

Тест за преминаване към следващия урок

 
За създаване на нова геометрия ще използвате:
Extrude tool
Extrude inner
Selection tool
Loop tool

Въпроси и отговори