Bridge tool

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Ще ви покажа как да използвате "bridge tool".
Ще селектираме двата куба в сцената.
С клавиша "C" ги правим полигонови обекти.
Селектирам в "polygon mode".
Взимам "inner extrusion".
Селектирам тези полигони.
Ще ги смаля съвсем леко.
Ще взема "extrude tool".
След това отново "inner extrude".
Ще направя един цял тунел през двата куба.
За целта ще използваме "bridge tool".
С десен бутон избираме "bridge tool".
Трябва да свържем тези две точки.
Може да се опитате да го направите по подобен начин.
Ако не успеете да нацелите точката, може да се случи някакъв проблем, както тук.
Препоръчвам ви да използвате менюто тук.
Селектирахме тези полигони, натискам "hide unselected".
Тук е станал проблем.
Кръстосали сме точките.
Не са се свързали като тук.
Ще върна назад.
Натискам "hide unselected".
За по-лесно, когато сме скрили всичко, хващам този ръб.
След това натискам "unhide all".
Сега имаме тунел право през двете кубчета.
Остана да свържем двете кубчета тук отново с "bridge tool".
За целта отивам в "edge mode".
Селектирам този ръб.
Свързвам го с този.
Има един проблем обаче.
Тук в "object manager" имаме две кубчета.
Ако скрием едното ще видите, че геометрията е вързана към него.
защото направихме "bridge tool" там.
Най-добрия начин да свържете двете кубчета е да ги селектирате тук.
След това натискаме "connect objects".
Ако натиснем "connect objects", това ще създаде един нов обект.
Ще скрием и другите.
Резултатът не е очаквания.
Връщам назад.
Ще използвам "connect objects & delete".
По този начин двете кубчета и моста между тях стават цял обект.
Правим мост от тук.
Също и от тази страна.
Вече имаме тунел през двете кубчета.
Ще отидем в "polygon mode".
С "ctrl + А" селектирам всички полигони.
Всички полигони са в жълто.
Новите, които направихме са в синьо.
Това означава, че жълтите сочат в правилна посока - навън, а сините са обърнати.
Трябва да внимавате за такива обърнати полигони, защото те създават проблеми.
Полигоните, които сочат навън трябва да са жълти.
Дори и тези тук, които може да влязат в рендера.
Трябва да са жълти.
Трябва да обърнем тези полигони.
Това може да стане много лесно.
Взимам "live selection tool".
Деселектираме и селектираме само тях.
Така всички са селектирани.
Натискам с десен бутон "reverse normals".
По този начин ги обърнахме.
Сега ако селектираме всичко, ще видите, че проблемът изчезна.
Тези отвътре са сини, а тези са жълти.
Каква е причината? Тук няма дебелина.
А тук има някаква.
Тоест има два полигона.
Те и двата сочат навътре.
Ако селектираме някой от тях и натиснем "hide unselected", ще видим, че отвътре е син.
Натискам "unhide all".
Ако имахме дебелина, можехме да направим полигоните да сочат един към друг.
Засега няма да се притесняваме за този проблем.
Ще покажа друг пример.
Ще направя един цилиндър.
Скривам тези кубчета.
Ако искаме да направим квадратен тунел през цилиндъра, ще сме изправени пред проблем.
Тук всички линии се свързват в тази точка.
По-скоро тук ни е необходим квадрат.
За тази цел ще изтрием на гората капачка.
Ще направя цилиндъра "rotation segments: 10", за да ни е по-лесно.
След това го правя полигонов обект.
Селектирам горната част.
Също и долната.
Изтривам ги.
Отивам в "point mode".
Трябва да се избавим от тези точки.
Затова ще натисна "optimize", за да премахна излишните точки.
След това трябва да затворя тази дупка.
Ще го направя с "close polygon hole".
Натискам от двете страни.
Този инструмент създаде за нас "ngon".
Нямаме нужда от "ngon".
Затова ще използвам "knife tool", за да срежа "ngon".
Сега тук има два квадрата.
Ще направим същото нещо и отдолу.
Изправени сме пред проблем.
Тук има две кубчета.
Ще ги селектираме в "polygon mode".
След това селектираме тези двете.
Натискам "hide unselected".
Забележете, че сме объркали разрезите.
Ще се получи много странен квадратен тунел.
Ще пробваме с "bridge tool".
Ще се получи нещо изкривено.
Трябва да е право.
Има начин да го оправим.
Ще се върна няколко стъпки назад.
Ще отидем в "edge mode".
Ще селектираме всички ръбчета, които направихме преди малко.
Ще използваме функцията "dissolve".
Тази функция ще изтрие всички ръбчета, както и точките.
Разликата между "dissolve" и "melt" е, че "melt" ще остави точките тук.
Те не ми трябват, затова ще използвам "dissolve".
Сега отново сме в предната позиция.
Взимам отново "knife tool".
Този път ще се убедя къде точно трябва да направя разрези.
Селектирам тези ръбчета.
И от горната страна.
Включвам "scale tool" с бърз бутон "T".
Ще направя тунела малко по-широк.
По този начин.
Отивам в "polygon mode".
Деселектирам тези полигони с "ctrl".
Натискам "hide unselected".
Включвам "bridge tool".
Ще направим мост.
Натискам "unhide all".
Сега имаме цилиндър с квадратен тунел по средата.
"bridge tool" може да ви помогне да направите мост между двата обекта, или да направите дупка в него.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Чрез Bridge tool много лесно се създава:
съединение между две ръбчета
архитектурни проекти, главно мостове
съединяване в Polygon mode
създаване на нови точки

Въпроси и отговори

  • Как да завъртя осите, така че да мога да мащабирам правилно?

    Vicka Dimov:

    Как да завъртя осите, така че да мога да мащабирам правилно ръбовете (както е в Урока)?

    Николай Кирков:

    Виж точно в Atribute managaer-a имаш Axis menu и Orientation меню къде има различни опции, пробвай като смениш ориентацията. Може първо да смениш Axis на Selected и след това пробвай с някоя от опциите на Axis. Друг вариант е да кликнеш L като по този начин ще включиш временното местене на кординатата (от модул 1) след което включиш на rotate tool и завъртиш кординатата както ти е необходимо. След това само отново кликни L за да не се променя кординатата, а обекта.

    Vicka Dimov:

    БЛАГОДАРЯ, получи се!

    Николай Кирков:

    Радвам се!