Текстуриране на интериорна сцена част I

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
В този урок ще текстурираме сцената.
Ще използвам текстури, които намерих в "Google".
Направих нова папка "tex".
Свалих две текстури за бетон.
Една за дърво и за плат.
Ще направя нов материал.
Ще използвам тази текстура за стените.
Добавям я в "texture".
Ще сменя тази сфера на кубче.
При мен се изряза малко нагоре, но натискам десен бутон, избирам "cube".
Със същия бутон ще включа "open window", за да се отвори нов прозорец.
Ще го уголемя, за да виждаме по-добре текстурата.
Отново с десен бутон, при мен се изрязва във видеото, най-горе е "animate" и "open window".
От там се отваря нов прозорец.
Малко увеличих, за да виждам по-добре текстурата.
В "reflectance", изключвам "specular".
Добавям "type, beckmann".
Ще сменя "attenuation" метода, който е смесването на "reflectance channel" с "color channel".
Тук има няколко типа, ще използвам "attenuation: additive".
Забележете как се смесиха двете неща.
Също така ще добавя "roughness: 20 %".
Ще добавя и "layer fresnel".
"fresnel: dielectric", защото няма да правя метал.
"preset: asphalt" доближава се до бетона.
Може да добавим малко "bump map".
Ще включа "bump channel", в "texture".
Предварително във "Photoshop" направих "bump map".
Отварям изображението.
Направих контраста много по-висок и оставих само най-тъмните части да се появят в "bump map".
Десатурирах изображението, увеличих контраста и бялото, за да извадя само тези точки - да получа там "bump".
Добавям "concrete_floor bump" в "texture".
Да видим какъв резултатът.
Забележете, изключвам "bump map" и тук изчезват тези части.
В момента използвам грешната текстура, защото тя е за другия бетон.
Сменям я.
Вече изгледа по-добре.
Трябва да обърнете "bump map", да е навътре, отколкото навън.
Отивам в "reflectance channel".
Ще покажа една добра техника.
Ако добавите същата текстура в "color channel, texture", ще успеете да изолирате малко от рефлекцийте в тези части.
Материалът ще изглежда по-добре.
След като сте готови с материала, може да увеличим "roughness: 25%".
Ще намаля "reflection strength: 80%".
В "room" има няколко "null objects".
Трябват ми стените.
Стените, които са тук са две.
Една отзад, плюс ъгъла тук и вляво.
Добавям този материал към стените.
Изтривам тази отпред.
Тя е разделена на четири части, но няма да ми трябва, защото моята текстура е с разделения.
Този панел няма да ми трябва.
Ще го изтрия.
Другият панел ще го оставя, може да ми потрябва.
Текстурата е огромна.
Натискам върху нея "fit to object".
Няма реален резултат.
Ще използвам "projection: cubic".
Ще върна няколко стъпки назад.
Сменям на "cubic".
Намалям "length U, V: 50%".
Ще ги намаля още.
"offset V: 18%", ръбчето да дойде долу.
Трябва да ги направя по-продълговати.
Ще регулирам насам - да бъдат по-издължени.
Добавям същия материал към панелът от тази страна.
Има някаква разлика.
Ще намаля малко "offset".
Добавям малко след десетицата, защото искам тези ъгълчета да съвпаднат.
Ще направя рендер, за да видя как се получава текстурата.
"Output, frame range: current frame" - да не рендерира анимация.
Oт миналия урок има камера анимация; в "coordinates" ще изтрия ключовете.
В "animation - delete track".
Вече няма анимация.
Ще направя нов "render".
Стените изглеждат много добре.
Ще ги оставя както са, защото ми харесват.
Насочвам се към следващите материали.