Нека сега да обърнем внимание и на маската.
Изключвам "color channel" и създавам нов слой.
Ще използвам "anisotropic".
Той е за създаване на драскотини и метали, които са шлифовани.
Например, дъно на тенджера и др.
Ще разгледаме ефекта по-подробно.
Шлемът отпред трябва да е златист.
Създавам "fresnel: conductor" и "preset: gold".
Искам малко да притъмня материала, неговата наситеност.
Ето така.
Прибирам слоевете, които не ни интересуват.
Имаме нов подслой "anisotropy".
Тук има "pattern" - тип драскотини, които искаме да имаме.
Първо да създадем драскотини, защото в момента няма.
Включвам на "primary".
Менюто се отвори и имаме допълнителни контролери,
с които да регулираме драскотините.
Тук се появи нов слой с драскотините.
Ето, повърхността ще е надраскана по този начин.
Тя е по-различна, когато използвате ето такива драскотини.
Бихте могли да използвате "bump map".
За метали, които са като шлифовани,
това е най-добрия метод да ги направите.
Нека направим нов "render" и да видим резултата.
Цветът е супер, но не виждам драскотините.
Причината вероятно са другите драскотини.
Трябва да оправим начина, по който текстурата се появява.
Ще използвам "projection: flat" и "fit to object".
Правя нов рендер.
Ето ги драскотините - все едно шлемът е полиран.
Подобно на лицевата част на тенджера.
Има и радиални драскотини.
Ще сменя шарката.
Отварям другия материал.
От "pattern".
Сменям на "circular" и получаваме радиални елементи.
Ще разгледаме и "lattice".
Ще намаля мащаба му.
Намали се мащаба само на драскотините.
Трябва да включа на "re-projection: planar".
Вече мога да намаля мащаба, но можех да го направя и от "scale".
Намалям го на 40%.
Сметнахме го, да видим резултата.
Този тип драскотини е удобен за направата на карбонови нишки.
Не целим това, ще ги сменя
и ще превключа на "pattern: none".
На "scratches: primary + secondary".
Драскотините ще се смесят по хоризонтала и вертикала.
Нека видим ефекта.
Ето ги и кръстосаните драскотини.
Може да експериментирате с всички останали параметри.
Разгледайте всеки един от тях какво прави.
Използвайте и менюто "help".
Намалям драскотините на 10%, за да са съвсем дребни.
Финално добавяме цвят на очите.
Нов материал.
Ще използвам само "luminance channel".
Добавям фин син цвят.
Шлемът ни е готов.
Тест за преминаване към следващия урок
1360
Ако искате да направите полирано дъно на готварски съд, трябва да промените драскотините в Pattern на:
Circular 4207
Lattice 4208
Box 4209
Lines 4210