Ambient occlusion

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Назад Алтернативен видео плеър
¿ Напред
В предния урок направихме осветлението за тази скулптура, само с директна светлина, но не добавихме индиректна.
Ще направим "render", така както е изображението в момента.
("shift + R") Имаме много хубаво изображение, но въпреки това нещо му липсва.
Действително в подобни случаи тук всичко е бяло.
Хубаво е да има индиректна светлина.
Тя ще придаде допълнително реализъм на обекта.
Затова ще добавям "GI".
От "effect - global illumination".
Oставям настройките по подразбиране.
Правя нов "render" ("shift + R").
Вече има много повече реализъм в това изображение.
Тук ми изглежда като гипсова скулптура върху хартия.
Изглежда много по-добре.
Добавихме тази индиректна светлина.
Тук сенките не са хубаво изразени в скулптурата, както тук например.
Изображението изглежда много по-плоско.
Има един много хубав ефект с "GI", който използвам често.
Отивам отново в настройките.
В "effects" ще разгледаме "ambient occlusion".
Може да намерите "ambient occlusion" със съкращение "AO".
Например в материалите или в някои от таговете, които ще разгледаме малко по-късно.
Няма да променяме настройките.
Ще направим "render", за да видим какво прави този ефект.
В частите където има по-малко разстояние между полигоните на обекта, както тук около устата и всички тези гънки; тук е по-трудно достъпна светлината.
Поради тази причина, ефектът добавя допълнително сянка в тези най-доближаващи се полигони.
Ефектът не е много добър.
Може да нагласим някои от настройките.
Увеличавам "ambient occlusion, max ray length: 500", за да видим какво прави това.
Правя нов "render".
"ray length" - увеличава сенките между ръбчетата и частта, която да бъде афектирана.
Сенките станаха много по-дълги и наситени.
С "ray length" може да увеличите разстоянията тук.
Ще върнем отново на 100%.
Ще разгледаме "contrast".
Увеличавам го на 50%.
Сенките трябва да станат много по-тъмни.
Сравнявам с изображението, в което не настроихме "ray length".
Сенките станаха по-тъмни.
Ако не ви харесва ефектът (твърде тъмни сенки), може да намалите контраста на 20%.
Ще направим "render".
Ще го сравним с оригиналното изображение "GI".
Може да добавите лек ефект, защото очите ми изглеждат малко изкуствени, когато няма "AO".
Има и малко шум в изображението.
Отивам във "physical" - "ambient occlusion subdivision".
Може да увеличим само "subdivisions" за "AO", вместо "shading error threshold" за всичко.
Mоже да увеличим "ambient occlusion subdivision: 4".
Изображението трябва да е много по-добро.
"shift + R".
Задавам изображението като "A", това изображение за "B".
Доближавам, за да сравним резултатите.
В тези части например има лек шум.
Дано се вижда добре във видеото.
Ако не, вижте вашия проект.
Тук шумът изчезва, както и в долната част.
Тук е много по-зърнисто изображението.
Когато увеличихме семплите е много по-добре.
Може да увеличите още повече семплите, в зависимост какво точно търсите.
Ако искате контраст в трудно достъпните за светлината части, когато използвате "GI"; добавете "AO", за да добавите повече контраст в тези части.

Тест за преминаване към следващия урок

 
За какво се използва Ambient Occlusion?
За създаване на директна светлина
За създаване на индиректна светлина
За добавяне на сянка към светлинния обект
За добавяне на сенки, където полигоните на модела са по-близо един до друг