Счупване на обект чрез Thrausi и Fracture Object

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
В модула "mograph", пропуснах "fracture object", защото исках да го покажа в този модул.
Идеята ми беше да го използвам с "dynamic".
Засега няма да го използвам така.
Първо ще покажа един "plugin", който ще използваме.
Ще направя един куб.
Има вариант сами да нарежете един обект, за да стане на парчета.
Предпочитам да използвам "plugins" за тази цел.
Понякога с тях се получава много по-добре.
За целта ще използвам плъгин наречен "Thrausi".
"nitro4d.
com - thrausi",
сложих линкът под урока.
В "download" имате версия за 11.
5, както и за 13, 15 и 16 версия.
Използваме "C4D R16", изтеглете съответната версия на плъгина.
След като я изтеглите, отворете архивирания файл.
Трябва да имате "Winrar".
Отидете в "my computer", в диска където е "Maxon Cinema 4D".
В "Maxon, C4D, plugins".
В "plugins" слагате всички добавки, които може да свалите от Интернет.
Има много подобни безплатни плъгини.
Тук сложих папката "Thrausi".
Просто я провлачвате от архива и я оставяте тук.
Ако "C4D" е включен трябва да го рестартирате.
След рестартирането ще се появи в този раздел с "plugins".
Включвам го.
Ще разгледаме само тази част от "Thrausi".
Трябва да изберем броят парчета, на които да се раздроби предметът, който сме набелязали.
Задавам му на 20 парчета.
Ще сменя от "random" на "voronoi".
Може да изпробвате и "random".
Ще включа "Keep original object".
По този начин ще запази обекта и ще направи дублаж на обекта, но ще го начупи.
Натискам "break now".
Трябва му известно време, за да изчисли всичко.
Обектът се раздроби на парчета.
Всички обекти са в един "fracture object".
Той има "dynamic tag".
Също така има и материали за външна и вътрешна част.
Той прави много неща вместо нас.
Изключвам "reflectance" и добавям "oren-nayar".
Слагам му по-тъмно сиво.
Ако преместя някое от парчетата ще видите, че отвътре е бяло, където е материала за вътрешната част.
Отвън е тъмно сиво, както го направихме.
"Thrausi" направи много неща за нас.
Тук е оригиналното кубче.
Ако беше някой по-сложен модел, нямаше да искате да го загубите.
Ако не ви харесва как "Thrausi" е раздробил нещата, щяхте да искате да го имате.
Натискам "play".
Всичко падна.
Ще сложим един "floor object" с "collider body tag".
Вдигам "fracture object" нагоре.
Натискаме "play".
Ето как се раздроби на малки парчета.
Забележете как се хлъзгат наляво-надясно.
Ще отида в "collision body", сменям "friction: 60%".
Много по-реалистично изглежда сега.
Може да увеличим "friction: 70%".
Ако отида във "fracture body", Слагам му "linear dumping: 2%" и "angular damping: 5%".
Така е по-добре.
В момента обектът пада на земята и се раздробява.
Ако искаме той да бъде разбит от нещо, ще трябва да се счупи, когато даден предмет го удари.
Сега просто пада от гравитацията и се чупи.
Добавям обект, който да го счупи.
Това ще премести топката насам.
Намалям радиусът на 50 см.
По-скоро на 30 см.
Добавям ѝ "rigid body tag".
Натискам "play".
Парчетата, както и топката падат.
За да зададем на топката някаква величина за начало, може да отидем в "dynamics".
Включвам "custom initial velocity".
То ще придаде движение на топката още от самото начало.
"angular" е за въртене, а "linear" е за движение.
Тук има движение по "X, Y, Z".
Ако искаме топката да се движи по координатата "Z", може да ѝ зададем "custom initial velocity".
Натискам "play".
Топчето тръгна малко напред.
В момента е твърде малко.
Ще го включим например на "Z: 600 cm".
Ще го увеличим на 1000 см.
Парчетата да не се разпадат веднага, а да си седят на едно място.
Когато топката ги удари, тогава да се случи нещо.
Може да стане с функция "trigger".
В момента е на "immediately", което означава, че ще се включи моментално и парчетата директно падат.
Необходимо ни е "On collision".
Когато се получи удара между двата предмета.
Натискам "play".
Паднаха парчетата, които бяха ударени от топката.
Всичко останало е на същото място.
Може да преместим топката по-нагоре.
"fracture object" се използва, за да може да сложите "dynamics" на много такива парчета в началото са като едно цяло.
Дори при "render" да не си личи, че е счупено.
Когато "dynamics" се случи, тогава да се начупи всичко.
Може да използвате "plugin".
Може да намерите и други в Интернет.
"Thrausi" е добър "plugin".
Mоже да сложите различни материали, както за външната, така и за вътрешна част.
В момента парчетата са прекалено гладки.
Може от вътрешната част да им сложите някакъв "bump map" или "normal map".
Може да им сложите "displacement".
"normal map", "noise".
Само, за да нагънете повърхността.
В "bump, texture: noise".
Поиграете с текстурите, както ви харесва.
Може да е като бетон.
Добавяте тук.
След това използвате "Thrausi" във "fracture object" на "dynamic tag".
"trigger: on collisuion", така че когато топката удари "plain", тогава да се начупи, а не веднага да се включва.
Както при сферата, може да сложите и "initial velocity", вместо да използвате "keyframes", за да зададете някакво движение.
Ако не искате да се движи директно по координатата "Z", може да зададете "Y: 1000 cm".
Топката тръгна нагоре.
"Y: 500 cm" Може "X: 500 cm".
В зависимост какви величини ѝ зададете, тя тръгва в някаква посока.

Тест за преминаване към следващия урок

 
За да се включи динамиката на един обект при удар, трябва да промените?
от Trigger на Immediately
от Trigger на On Collision
от Trigger на By Xpresso
от Trigger на At Velocity Peak

Въпроси и отговори

  • Може ли да споделя нещо?

    Dimitar Rusev:

    Старият линк не работи, ето нов - https://nitro4d.com/product/thrausi/

    Краси Кръстев:

    Здравей,

    Супер е че минаваш през всичко което предлага Аула и благодарение на това си видях и неработещия линк.Още повече се радвам и съм благодарен че не само си забелязал проблема, а и го споделяш споделяш и да ваш репение за него.

    Линкът е променен с твоя работещ линк, който си записал в коментара.

    Благодаря за това включване.

    Dimitar Rusev:

    Радвам се че помогнах.