Рендеринг във вюпорта

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
В "C4D" може да рендерирате по няколко начина.
Всеки от начините се използва в определена ситуация.
Ще разгледаме по-подробно сцената.
В "object manager" има камера и гледаме през нея.
Използваме този бутон тук.
В "null object" са всички части на колата, към които са добавени различни текстури.
Тези текстури тук отдолу.
Тези са за колата, последните три са за части от осветлението.
В "lights" са всички видове осветление.
Ще говорим за видовете осветление в друг урок.
Те са скрити от "viewport", с тази червена точка.
Другата червена точка отдолу, индикира че са скрити и когато рендерираме.
Ще поговорим за това след малко.
Студиото също е скрито от "viewport".
Материалите са приложени на колата.
Има осветление, което не е реалистично и не е рендерирано.
Колата изглежда тъмна.
Хубаво е да изключим текстурите, за да се ориентираме в сцената по-лесно.
Ако включим студиото, ще стане абсолютно тъмно.
В такъв случай отиваме в "options".
Тук може да включвате/ изключвате неща от "viewport".
В момента текстурите са включени.
Ще деселектираме текстурите.
Тук ще изчезнат.
Много по-лесно може да се ориентираме, макар и без текстури.
Ще разгледаме как се рендерира.
Първият начин е да рендерирате директно във "viewport".
Ще виждате бързи резултати по време на работа, когато искате да видите цялото изображение.
С този бутон или бързи клавиши "ctrl + r".
Може да го натиснете или да използвате "ctrl + r".
Във "viewport" се рендира изображението.
Изображението тук не е точно такова, каквото показах в предния урок и не е много реалистично.
Това е така, защото изключих светлините в "render".
Когато тук е червено, означава че те не са в рендерирането и няма да се появят.
Трябва да ги включим, но поне виждаме някакво изображение.
Това е така, защото "C4D" има осветление по подразбиране.
Когато нямаме осветление в сцената и осветлението по подразбиране е включено, може да се подведем как изглеждат текстурите.
Първо, преди да започнете с текстуриране, да добавите осветление към сцената.
Ще придобиете по-добра представа за осветеността и начина, по който изглеждат текстурите ви.
Както виждате тук - не са такива, каквито ги видяхме в предното изображение.
Ще включи осветлението.
Ако натиснете във "viewport", (или тук някъде) изображението изчезва.
Не се записва никъде.
Само във "viewport".
Ще включим осветлението.
Натискам да се рендерира.
Ще видим как изглежда изображението със светлините.
Вече имаме много по-красиво изображение.
Единствено тук има точки.
Причината е, че рендерът е настроен на по-ниско качество, за да не ви забавям.
Искам да видите резултата по-бързо.
На мен ми отнема около 0:30 сек.
В зависимост от скоростта на компютъра ви може да ви отнеме повече време.
Затова настроих рендера на по-ниско качество, за да виждате резултатите по-бързо.
Ще покажа още един начин за рендериране.
Използва се когато започнете работа с текстури и искате да видите конкретна област.
Не искате да чакате цялото изображение да се рендерира.
Ще чакате само определена област.
Ще включим оттук "interactive render region".
Появи се малък прозорец.
Може да настроим големината му, според това какво искаме да рендерираме.
Искам да видя стъклата.
Нямаме много добро качество.
Картината е пикселизирана и размазана.
Тук има малко триъгълниче - стрелкичка.
Тя индикира колко добро да е изображението.
Стрелкичката се мести нагоре и надолу.
Поставена е по средата.
Ако я преместим по-надолу, ще имаме още по-размазано изображение.
Ако я преместим най-горе, до тази линия, тогава площта ще рендерира с максимално качество.
Много бавно се сметна, около 0:14 сек.
Ако искам бързо да виждам резултата от промените ми, обикновено го оставям в средата; без значение, че е на пиксели.
Предпочитам по-бързо да виждам резултата.
Целим бърза и лесна работа, не всеки път по 0:20 сек.
Събира се много време, когато започнете работа.
Използвайте този регион, когато работите с текстури.
Може да го изключите, когато го деселектирате от това меню.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Какъв е shortcut-ът за рендеринг чрез Interactive Render Region?
Ctrl+R
Shift + R
Alt + R
Shift + alt+ R