Динамика на меки тела - Част I

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Ще разгледаме по-подробно "soft body dynamics".
За първия пример подготвих един куб.
Включих "gouraud shading (lines)", за да видите какво се случва.
На "floor" има "collider body".
Също и на тези два обекта, които засега не са необходими.
Изключвам ги, за да не ми пречат.
Ще сложа на кубът "simultion tag, soft body".
Натискам "play".
На пръв поглед изглежда, че нищо не се случва.
Причината за това е начинът, по който работи "soft body dynamics".
Ще обясня в няколко картинки как работи.
"soft body dynamics" прави пружинки и конектори между полигоните.
Има няколко вида.
"structural, shear, flexion" и комбинирано.
"structural" е тук.
"sheer" и "flexion" са тук.
Има и други настройки.
Ще се върнем към картинката.
Създават се пружини, които могат да се свиват и разтягат.
В случая имаме кубче, което има само един полигон.
За едната му страна, има четири пружини.
Те не стигат, за да се покаже какъвто и да е резултат.
Ще отидем в кубчето.
В раздел "object" увеличавам сегментите му на 2 - всеки.
Връщам го обратно.
Ако натиснем "play" ще има малко повече резултат.
Увеличавам сегментите по 4.
Колкото повече сегменти има, толкова повече си личи "soft body dynamics".
В този случай си личи много.
Увеличавм ги по 20.
По този начин забавихме компютъра.
Сега "soft body dynamics" работи много повече, защото има повече полигони, с които да работи.
Ще върнем това отначало.
Махам кубът, защото не ни трябва.
Премествам тагът върху втория куб, който съм приготвил.
Кубът е направен от 10 полигона за всяка от страните му.
Ще го използвам, за да ви покажа функциите "structural, shear, flexion".
"structural" прави пружини по страните му.
"shear" пуска пружини по диагоналите.
"flexion" контролира ъгъла между точките и се опитва винаги да го запази на 90 градуса.
Ще ви покажа точно как изглеждат различните функции.
Първо да видим как изглежда анимацията с настройките по подразбиране.
Имаме "soft body dynamics", много от полигоните се сплескаха.
"structural" създава пружини между тези точки тук по правите.
Тоест, създава пружини по хоризонтала и вертикала.
Увеличавам "structural: 1000" и връщам отначало.
Натискам "play".
Ще махна пода, за да си проличи какво ще се случва.
Ще селектирам кубчето.
Селектирам всичките му ъгли.
Макар да изглежда, че е сплескано повече от обикновеното, то се опитва да запази разстоянието между точките.
Навсякъде правите си остават прави.
Всичко друго се сплесква, но запазва разстоянието между точките.
Пружината на този ръб е 100% опъната.
Ще отидем към "soft body".
Ще намалим "structural: 30".
Връщам обратно.
Вместо да запази разстоянието между тях, тук пружинките на тези места се сплескват и съответно се сплескват ръбовете.
"structural" се опитва да контролира този ръб, доколко да се сплеска.
"damping" при всички функции - до колко енергия да имат тези пружини.
Представете си един амортисьор.
Доколко след като падне това нещо, ще се клати.
"damping" спира това клатене.
Ще върна настройката по подразбиране.
Ще намалим навсякъде на "damping: 1%", за да видите какво ще се случи сега.
Сега е като желе.
Клати се много по-дълго време.
Ще увеличим всички "damping: 20%".
Да видим как изглежда.
Увеличавам навсякъде "damping: 100%".
Сега не е като желе.
Кубът се отпуска много по-бавно, отколкото преди малко.
"damping" убива енергията на амортисьорчетата, които имаме по ъглите.
Ще изтрием този таг и ще го сложим наново, за да сме сигурни, че всички настройки са както трябва.
По подразбиране ще сложа "soft body".
"shear" - създава пружинки между диагоналите.
Ще завъртим като цяло кубчето на някакъв градус, за да видим какво се случи с диагоналите.
Ще включа отново "floor object".
Намалям "shear: 2".
Натискам "play".
Цялото кубче се сплеска на земята, като в анимационен филм.
Увеличавам "shear: 100".
Връщам обратно.
Диагоналите ще опитат да се запазят.
Формата ще остане много по-обемна, отколкото когато "shear" беше на по-малко.
Ще увеличим "shear: 500".
Не увеличавайте много тази величина, защото всичко започва да трепери.
Ще я върнем по подразбиране.
Ще пробваме само с "damping".
"shear, damping: 200%".
Сега не пружинира толкова много, а просто улегна набързо.
"shear, damping: 600%".
Настройвам го "shear, damping: 1%".
Когато "damping" е намален, кубът изглежда повече като желе.
Връщам "damping" и "shear" по подразбиране.

Тест за преминаване към следващия урок

 
За да бъде едно тяло меко, динамично трябва?
да има Rigid body tag
да има Softbody tag
да има Collider tag
да има Compositing tag