В този урок ще разгледаме един често срещан проблем.
Когато анимирате завъртане, т.
нар.
"gimble lock".
Селектирам този "iPhone".
Трябва да го завъртим и да го анимираме около тази ос.
Поставям един "keyframe" на всички ротации.
Той е наклонен малко, не е абсолютно прав.
Трябва да го анимираме по този начин.
Отиваме в 20-ти кадър.
Тук го завъртам.
Правим нов "keyframe".
Получава се не това, което очаквахме.
Телефонът не се върти около оста си, а се върти около центъра.
Това е т.
нар.
"gimble lock".
Отклонили сме координатата по този начин
(всеки софтуер има този проблем).
Имам решение за него.
Просто ще изтрия "keyframes", които сме направили.
Ще го анимираме отново, но този път трябва да променим "order".
Изтривам и последния "keyframe".
В "order" трябва да променим начина, по който се интерпретират пръстените.
По-точно - около кой пръстен първо ще започне да се върти обекта.
Искахме да го въртим около оста "y", тоест зеления пръстен.
От тук на "order" трябва да добавим някои от тези опции.
"yxz" или "yzx" - някой от двата.
Ще пробвам с "yxz" - първо ще се завърти около "y".
След това как да интерпретира "x" и "z" .
Ще добавя тук един ключ, приплъзвайки надолу.
Сменям "y: -57 градуса".
Ще запишем "keyframe".
Нека сега видим "y: числото + 360".
Записваме "keyframe".
Телефонът се върти около оста, около която очаквахме да се завърти.
Ако имате подобен проблем,
вижте около коя ос точно искате да завъртите обекта.
Сменете и "order", за да се върти в правилната посока.
Тест за преминаване към следващия урок
1304
Gimble lock е проблем, който:
съществува само в Cinema 4D 4025
се случва при анимиране по координатата Y 4026
се получава при анимиране на ротация 4027
се получава при анимиране на полигонов обект 4028