Motion camera

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
В предния урок показах как се правят интересни заснемания с "camera crane object".
Ще покажа "motion camera".
Сега гледнам през тази камера.
Ще преместя "object" тук с този "null object".
"motion camera" създаде камера и "target object" и "path".
Ще приближим и го преместваме нагоре.
"motion camera" е много по-различна от стандартните камери в "C4D".
Тук има оператор, който я държи и софтуера пресъздава движенията, които би направил оператор действително.
Нека погледнем през тази камера.
Натискам "play".
Забележете, че автоматично се получава движение, както когато човек държи телефон или някаква камера.
Движението не е стабилно, има леко движение в кадъра.
Кадърът е по-интересен, не е чак толкова статичен.
Ще разгледаме какво може да направи тагът.
В "rig" има няколко параметри.
Един, от които е височината.
Той регулира колко висок да е операторът.
Например "height: 140 cm".
Къде точно да държи камерата с ръцете си с "parallax".
Оставям по този начин настройките.
Дори може да преместим камерата от другата страна.
Ще погледна през камерата.
Следващият раздел е "animation".
Тук на "splines" има "path spline".
Той съответства на "path spline", който е в "motion camera", когато създадохме обекта.
Той служи само за ориентир.
Той е по подразбиране.
Може да го сменим или да променим "path".
След това с тагът в "camera position", може да анимирате как да се движи оператора по съответния "spline".
С този плъзгач може да анимираме движението.
Когато анимираме движението тук, фокусното разстояние се променя.
Причината за това е, че тук имаме "target object".
Той е ето този "null object".
"target object" е колата.
Натискам "clear" на "target object".
След това селектираме колата.
Вече реално ще следва колата.
Нека погледнем през камерата.
Ще върнем от началото.
Сега кадърът е статичен.
Колата е следвана от оператора, той просто седи на едно място.
Ако не ви харесва движененето, което се получава, тук колко силно се клати камерата.
В раздел "motion - footsteps, head/ camera rotation, camera position".
Последните две са на 100%.
Ще ги намалим на 0%.
Тогава ще загубим ефекта, просто следването на колата, защото сме я сложили като "target object".
Колкото повече увеличавате "camera position", толкова повече неравномерно движение ще има камерата.
Ако увеличите "camera rotation", ще се получи тази ротация на камерата.
Намалете я, за да получите съвсем лек ефект, за да пречупите това праволинейно движение.
Ще разгледаме "presets".
Те са "calm, steadycam1, steadycam2, ego, dogma cam".
Ще обясня какво е "steadycam".
В реалността съществува "steadycam".
Ето такава жилетка, която се слага на цялото тяло, връзва се с колани и тук има рамо, което държи камерата.
По този начин, когато операторът тича, камерата няма да се клати.
Ще е възможно най-стабилна.
По този начин се получава плавно движение.
Личат си стъпките и движенията на оператора, но липсва клатене, като кадър заснет с телефон.
Ще изпробваме "preset: calm".
Нека видим какъв е ефектът.
Всички настройки в "motion" са на 0%.
Получихме заснемане, което е абсолютно стандартно движение на камерата.
Ще пробваме със "steadycam 1".
Тук има автоматични настройки, които оприличават "steadycam".
Ще изпробваме и "steadycam 2".
Тук се наблюдава малко повече ротация и различно движение.
Ще пробваме "ego".
За да видите по-добре ефекта от тази камера, ще направим човечето да се движи в някаква посока.
В момента то седи на едно място.
Когато колата е на 1-ви кадър, отивам в "animation" и ще сложим "keyframe" на "camera position".
Kогато колата дойде eто тук, ще сложим на "camera position A: 100%".
Ще имаме походка.
Операторът тръгна.
В "motion" ще включим отново на "steadycam 2", за да видим какъв е резултатът сега.
Ще увеличим малко "spline", за да има повече движение - ще разместим тези точки.
Ето, по-голяма арка и движение.
Да видим какво се получава.
Тук има стъпки.
Ако не ви харесат може да намалите малко ефекта на стъпките.
По този начин ще има съвсем лек ефект от тях.
Ще пробваме "dogma cam".
Да разгледаме ефектът.
Изглежда като снимано с телефон.
"ego" е по-лек ефект, също е интересен.
Ако искате да направите кадър, който изглежда като заснет от ръка, използвайте "motion camera".
Експериментирайте с всички параметри.
Например в раздел "dynamics", може допълнително да променяте стъпките.
Също така позицията на главата, на ръцете, както и фокуса.
По този начин да направите максимално реалистичен кадър.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Ако искате да направите кадър сякаш е сниман с телефон, ще използвате?
Dogma cam
SteadyCam 1
SteadyCam 2
Calm