Softbody комплексни форми - Част II

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Назад Алтернативен видео плеър
¿ Напред
Ще изтрием сферата и кубчето.
Ще отидем към колата.
Ще добавим "soft body dynamic tag".
Ще сложим "stiffness: 1000" и "elastic limit: 1 cm".
Подготвих човешка фигура, която да пада върху колата.
Ще вдигнем нагоре малко фигурата.
Ще ѝ добавим "rigid body".
Фигурата е сложна форма.
Ще трябва да ѝ добавим "moving mesh", за да са правилни изчисленията.
Ще натисна "play", за да видим какво ще се случи.
Не ми стига силата на манекена, за да сплеска колата.
Отивам в "soft body".
Тук всичко е както трябва.
Ще отида в "rigid body".
Ще променим масата.
В момента фигурата е прекалено лека, за да я смачка.
Ще сложим "use: custom mass".
По подразбиране е 10, ще я оставя така.
При "custom mass: 10" човечето започна да смачква колата.
Ще скрием клетката, за да не ни пречи да виждаме само колата.
Да върнем отначало.
Може да увеличим малко "custom mass: 20".
Ето го резултата.
Има едно друго нещо, което забелязвам.
Краката му са прекалено тежки.
По подразбиране ако селектираме фигурата, възприема центъра на тежестта ѝ.
Тук, където е таза.
В човешкото тяло, повечето тежест пада в горната част на тялото, където са органите и главата.
Краката са по-леки.
Трябва да изместим центъра на тежестта на манекена.
Отивам в "mode, project, dynamics, expert".
По-точно във "visualization".
Натискам "enable" и отивам на следващия кадър.
Ще се види трудно, но трябва да му изместим масата и центъра на масата.
Може да го направим с функция "custom center".
Ако я включим, ще се появи "center" по "x, y, z".
Това което ни трябва е да изместим центъра на масата по Y.
Ще преместим малко координатата.
За съжаление не се вижда добре накъде точно я местим.
Ще направим "Y: 100cm", за да видим къде е центъра.
Най-вероятно ще излезе извън човечето.
Когато центъра му е към главата, когато падна обекта, той се извъртя, защото центъра му е тотално изместен.
Дори е извън тялото му.
Ще се върнем в "project", за да изключим "visualization".
Не ни помогна много.
Трябва изпробваме, предполагам че около 20 см ще е добре.
20 см от централната позиция към главата.
Натискам "play".
Може още малко, например на 50см.
Краката му не са толкова тежки.
Не сплескват капака, а по-голямата тежест е в горната част на тялото.
Ще изместим центъра на 40см.
Ще отидем в "soft body dynamics".
Ще нагласим "custom mass: 10".
Тук "mass: 20", което е добре.
Колата да не се мести толкова много наляво-надясно.
Ще намалим малко масата на фигурката.
Като включих "custom mass" за колата, масата е голяма.
Ще увеличим масата на 20.
Фигурката ще я нагласим на 6.
Дори ще я увелича 10.
Ще направя така, че фигурката да пада отвисоко.
С "mesh deformer", когато му поставите "child object", някакъв "cage", който да деформира колата.
Може да изкривявате такива сложни форми, на които ако сложите "soft body dynamics", няма да се справи с тях.
Ако искате да имате форма като метал, която се изкривява и запазва след това формата си, трябва в "soft body" да нагласите "stiffness" на голяма величина, например 1000.
"elastic limit" на ниска величина.
Ще пробваме да сложим "elastic limit: 5cm".
За да видим какво ще се получи сега.
Ако има съвсем леко "elastic limit", изглежда много по-реалистично.
Може да направите човечето още по-тежко.
"mass: 15" Ако скрием фигурката и "mesh deformer object", ще видите как се изкривява на големи полигони.
Причината е, че тук на фигурата има малко "subdivisions".
Искате да получите по-различнo изкривяване, по-прецизно; може да се върнем назад, да вземем кубчето.
Отивам в "edge mode".
Включвам "knife tool" и ще направим няколко разреза.
Първо ще деселектирам тази страна.
Взимам отново "knife tool", ще направим три разреза.
Правя разрез и тук.
Да видим как ще изглежда анимацията.
Ще върнем човечето.
Трябваше да рестартирам "mesh", защото добавих нови "subdivisions".
Натиснах "restore" след това "initialize".
Ще натисна "play".
Имаме повече полигони.
Трябва да намалим тежестта на фигурката, защото има повече полигони и има какво повече да се изкривява.
Поради тази причина много повече се изкриви.
Ще намалим "mass: 5".
Ето с повече полигони.
Така е по-прецизно.
Преценете го точно как да изглежда добре.
Ще се видим в следващия урок.