Течности

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Ще пристъпим към създаването на течността.
Включвам течността в рендера и във "view port".
Правя нов материал.
Именувам го "кола".
Изключвам цвета.
Включвам "transparency" и в "reflectance", изключвам "specular" и включвам "transperancy".
Не успях да открия в Интернет какъв е индекса на рефракция на Колата.
Ще я направя като вода.
В "show help" преглеждам тези величини.
Освен водата бих използвал и друга течност.
Не виждам друга.
Ще използвам вода 1.
33.
Остава да оцветим течността.
Да погледнем едно изображение на кола и как изглежда.
Препоръчвам да имате подобна референция, за да знаете какво се случва.
Когато колата е по-тънък слой тя има по-светъл цвят.
Колкото по-дебел е слоят, толкова по-черна изглежда.
От този цвят, тя преминава през кафяво-червеникаво до черно.
Причината е, че светлината не може да мине напълно през нея и се абсорбира.
Изчезва, по този начин става тъмна.
Колкото по-тънък е слоя Кола, толкова по-светло е.
Колкото по-дебел, толкова по-тъмна.
Ще използваме "absorption".
Той прави точно това.
Има две величини.
Едната е цветът, който абсорбира.
И дистанцията, която е на 100 см.
Единствено трябва да променим тези две величини.
Ще добавя малко "blur", защото колата не е напълно прозрачна.
Във вътрешността има мехурчета.
Не е прозрачна, леко е мътна.
Ще използвам изображението, което ви показах.
Ще издърпам прозореца си.
Ето така, за да не се скрива това изображение от "C4D".
Искам да използвам "choose screen color".
Ще избера цветът, който е най-светлата част на Колата.
Ще го използвам.
Няма да използвам това жълто.
Ще избера по-маслен цвят.
Избирам този цвят, защото изглежда добре.
Разпъвам прозореца обратно.
Течността се оцвети в този цвят.
Ще намалим дистанцията.
Колкото повече намалям, толкова по-тъмен става материала.
Тук на 17 отива към червеното.
Тук е по-кафяво.
Ще намалим дистанцията.
Ето това прилича на кола.
Добавям в "reflectance, add: GGX".
В "layer fresnel: dielectric".
"preset: whiskey", защото прилича на кола.
В "transparency, blurriness: 10%".
Стана леко мътна.
Да видим резулатата.
Добавям материала към течността.
Пускам да се рендерира.
Течността се доближава до колата.
Прилича повече на чай, отколкото на кола.
Това е така, защото светлината успява да мине през нея и не е достатъчно черна.
Тук в по-дебелата си част.
Изглежда много добре в дъното.
Изглежда малко по-мътна.
Това още повече я доближава до чая.
Ще намалим "blur".
Ще увелича дистанцията, с която може да влезе светлината в материала.
Ще намаля "absorption distance".
На 5 е добре.
Намалям "blurriness: 3%".
Пускам да се рендерира.
Сега изглежда по-добре, чернее.
Забелязвам, че е прекалено червена.
Това е заради ситуацията на цвета, която избрахме.
Снимката не беше перфектна за целта.
Ще променим малко цвета.
Ще го направим не толкова сатуриран.
Ето така.
Сега материала стана много по-тъмен.
Трябва да увеличим "absorption", за да изглежда добре.
Става с тест, нека проверим.
Ще спра изображението, виждам че е прекалено тъмно.
Ще върна сатурацията на цвета.
Да изпробваме този цвят.
Пускам нов "render".
Цветът стана прекалено десатуриран.
Ето разликата.
Ще върна малко сатурацията.
Ще направим материала за мехурчетата.
За него ще добавя "transparency".
Абсолютно прозрачен материал, както е въздухът.
Добавям го тук към мехурчетата.
Ще направя по-сатуриран цвят на Колата.
Намалям "absorption distance".
Пускам нов "render".
Виждам, че нямам мехурчета.
Те са изключени от рендера тук.
Ще ги включа и ще направя нов "render".
Колата се получи просто перфектно.
Мехурчетата са вътре.
Цветът се доближава максимално много до реалния.
Може да си поиграете още с параметрите, но мисля, че така изглежда много добре.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Когато създавате съд с течност, какво трябва да направите при моделиране, за да получите реалистични резултати при рендер?
Течността да навлиза в Mesh-a на съда, който запълва.
Течността да покрива точно вътрешната страна на съда, който запълва.
Да оставите малко разстояние между течността и вътрешната страна на съда.
Да включите специалната опция в рендера за течност в съд.