Завършване на дъното

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Назад Алтернативен видео плеър
¿ Напред
Отивам към дъното, за да го оформим.
Изключвам "subdivision'.
Когато е включен, имаме триъгълници.
Деселектирам.
Забележете какво се получава.
Ще ни трябват няколко "loop cut", за да направим повече полигони.
Само в средата ще оставим триъгълници.
Тук ще направя "loop cut".
След това ще позиционирам още един, за да мога да направя сегментите, които целя.
По този начин са добре.
Ще изрежа още няколко.
Включвам "subdivision".
Дъното изглежда по-добре.
Ще направя средната точка.
Включвам на "point mode", взимам я.
Издърпвам я леко нагоре.
Включвам на "edge mode", "UL" за "loop selection".
Селектирам този "loop".
Ще го издърпам и него малко нагоре.
Хубаво е да направим същите разрези вътре и да издърпаме цялото дъно нагоре.
Ще включа в "lathe object - x-ray", за да виждам къде са разрезите.
Включвам "knife tool".
Ще направя приблизително същите разрези.
Когато селектирам "u+l".
Селектирам и вътрешната част.
Когато издърпваме, да издърпаме и двете части.
"UL" за "loop selection", селектирам този ръб.
Също и вътрешния ръб.
Ще ги издърпам малко нагоре.
Изключвам "x-ray".
Хващам средната точка, която e от вътрешната част на дъното.
Включвам отново "x-ray".
Издърпвам ги нагоре.
Включвам "subdivision".
Може да моделирате още, за да вдлъбнете дъното навътре.
Трябва да селектираме и външния пръстен.
"u+l" и "edge mode".
Селектирам го, включвам "x-ray", маркирам и този ръб.
Средната точка може да се оправи, но не е фатално.
Пробвайте се сами.
Ще покажа как да направим сегментите по дъното.
Включвам в "polygon mode".
Селектирам полигоните през един.
Ще изключа "subdivision".
Селектирам един.
Забележете, че са сини.
Това означава, че ако маркираме всичко, цялата бутилка е синя.
Това означава, че трябва да обърнем полигоните навътре.
Включвам "reverse normals".
Деселектирам.
Ще се върнем отново на полигоните.
Маркирам през един.
Приплъзвам ги леко навътре.
Не трябва да са толкова близо до ръба.
Ще ги приплъзна още малко.
Изтривам тази селекция.
Ще направя нова.
Ще запази селекцията - полигоните, които съм селектирал.
Ще използвам "bevel deformer".
Ще му задам селекцията и ще я приплъзна.
Трябва да добавим "bevel" като "child object" на "lathe".
"Component mode: polygons".
Не се получи добре.
Бутилката е малка.
Ще намаля "offset: 0,1 cm".
"extrusion: 0,5 cm".
Нямалям още "extrusion: 0,1 cm".
Намалям още "offset: 0,03 cm".
Включвам на "gouraud shading".
Включвам "subdivision".
Включвам "gouraud shading".
Направихме връхчетата.
Може да им добавям малко "subdivision".
"subdivision: 3".
Колкото повече "subdivisions" има, толкова по-изправени ще бъдат.
"subdivision: 1".
Намалям и "depth".
Ще намаля малко "extrusion: 0,06 cm".
За да са по-прибрани връхчетата.
Изключвам "subdivision".
Намалям "phong angle: 50".
Ще направя няколко допълнителни разреза, за да премахна тези неща.
Взимам "knife tool" и ще направя разрез тук и тук.
Вече нямаме проблеми.
Връхчетата са готови.
Може да настроите още "bevel", за да придадете по-добра форма.
Ще се виждат на рендера, само когато гледаме бутилката от тук.
Искам да ви покажа още нещо.
Ако върнем тук.
Изключвам "subdivisions", както и "lathe object".
Връщам "spline".
С него ще преценим най-добре.
Тук формата на бутилката изглежда супер.
До тази част.
Нагоре бутилката ни е много по-широка, от тази която е в действителност.
Може или да разширим дъното, или да смалим горе гърлото.
Ще разширя дъното.
Ще го направим с "FFD deformer".
Ще вкараме "subdivision" в него.
Трябва да направим "FFD", "child object" ("fit to parent").
Взимам "scale tool".
Може да работите с "FFD" само в "point mode".
Ще маркирам и точките долу.
Увеличавам.
Може да разширим леко дъното на бутилката.
Скривам "FFD".
Още една фина корекция.
Ще намаля малко и горната част.
Включвам "scale tool".
Mалко ще намаля горната част на бутилкта.
Отново скривам "FFD".
По този начин може да завършите вашата бутилка.
Ето какъв е начинът на мислене, когато моделирате.