Изтривам двата "plane".
Ще направим куб в сцената.
Ще върнем на "gouraud shading (lines)".
Когато вкараме кубът в "subdivision surface",
той става на абсолютен кръг.
Малко е сплескан от всички страни.
Ако тук му добавим няколко сегмента,
постепенно го изправяме.
В зависимост колко сегменти му добавяме,
толкова по-твърди ръбчета започва да има кубът.
"subdivision surfaces" се ползва главно за
моделиране на органични обекти, които са гладки.
Удобен е когато моделираме
и нещо по-твърдо, но с гладка геометрия.
Може да съчетаете както заоблени части,
така и някой по-твърди ръбове.
Ще покажа начини как може да добавим "weight" на "subdivision surface",
на конкретни части от даден обект, да направим по-остри ръбове.
Връщам сегментите.
Правя кубчето полигонов обект.
В "options" ще се убедя, че "isoline editing" е включено.
Взимам "move tool".
Нека да започнем с точките.
Селектирам някои от точките.
Тези 2 точки, са една и съща точка.
Тази е когато обектът е в "subdivision surfaces",
а тази ми показва точката на самия обект.
Нека да селектираме и тази долу.
Ако задържа точката на клавиатурата,
натискам и местя мишката, добавям острота на точките.
Ако задържим едновременно точката и "shift",
когато натиснем и местим,
се изострят точките, но и ръбчето между тях.
Може отново да променим остротата.
Ако задържим точката, "ctrl" и местим,
резултатът ще е малко по-различен.
Придадохме много повече от острота,
за разлика от когато използваме точката и "shift".
Тук също малко се издърпва геометрията.
Показвам отново - точка и "ctrl".
Ето, точка и "shift".
Резултатът е много различен.
Нека разгледаме как работи същото нещо в "edge mode".
Селектирам този "edge".
Натискам с точката.
Издърпвам.
Не се промени много.
Само средата на ръбчето се изостри.
Ако задържим точката и "shift"
получаваме подобобен резултат,
както когато селектираме две точки и
използваме точки и "ctrl".
За да е още по-ясно, ще селектираме две ръбчета.
Ще се върна назад, ще селектирам и този ръб.
Когато задържим точката и натиснем с мишката,
ръбчето отива към средата на двата "edge".
Ако върна назад, задържа точката и "shift",
ръбчетата се разпъват и насам.
Ако върна назад, зaдържа точката и "ctrl",
се получава нещо подобно.
Същото може да се случи и в "polygon mode".
Нека преминем към него.
Селектираме този полигон.
Ако задържим точката, натиснем с мишката и дърпаме,
целият полигон ще стане остър.
Стъпка назад.
Ако задържим точката и "ctrl",
точките не се изостриха, а само тази част.
В зависимост в кой "mode" сте:
дали в "point", "edge" или "polygon mode".
В зависимост дали влачите: само с точка, точка и "shift" или точка и "ctrl";
получавате различни резултати.
Към този урок ще добавя "PDF".
В него ще видите кое какво точно прави.
Тест за преминаване към следващия урок
1517
Чрез комбинация от бързи клавиши може да създавате weight за:
изостряне на части от Subdivision surface 4684
заглаждане на части от Subdivision surface 4685
изтриване на части от Subdivision surface 4686
притъпяване на части от Subdivision surface 4687
Въпроси и отговори