Добавяне на weight към Subdivision surface

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Назад Алтернативен видео плеър
¿ Напред
Изтривам двата "plane".
Ще направим куб в сцената.
Ще върнем на "gouraud shading (lines)".
Когато вкараме кубът в "subdivision surface", той става на абсолютен кръг.
Малко е сплескан от всички страни.
Ако тук му добавим няколко сегмента, постепенно го изправяме.
В зависимост колко сегменти му добавяме, толкова по-твърди ръбчета започва да има кубът.
"subdivision surfaces" се ползва главно за моделиране на органични обекти, които са гладки.
Удобен е когато моделираме и нещо по-твърдо, но с гладка геометрия.
Може да съчетаете както заоблени части, така и някой по-твърди ръбове.
Ще покажа начини как може да добавим "weight" на "subdivision surface", на конкретни части от даден обект, да направим по-остри ръбове.
Връщам сегментите.
Правя кубчето полигонов обект.
В "options" ще се убедя, че "isoline editing" е включено.
Взимам "move tool".
Нека да започнем с точките.
Селектирам някои от точките.
Тези 2 точки, са една и съща точка.
Тази е когато обектът е в "subdivision surfaces", а тази ми показва точката на самия обект.
Нека да селектираме и тази долу.
Ако задържа точката на клавиатурата, натискам и местя мишката, добавям острота на точките.
Ако задържим едновременно точката и "shift", когато натиснем и местим, се изострят точките, но и ръбчето между тях.
Може отново да променим остротата.
Ако задържим точката, "ctrl" и местим, резултатът ще е малко по-различен.
Придадохме много повече от острота, за разлика от когато използваме точката и "shift".
Тук също малко се издърпва геометрията.
Показвам отново - точка и "ctrl".
Ето, точка и "shift".
Резултатът е много различен.
Нека разгледаме как работи същото нещо в "edge mode".
Селектирам този "edge".
Натискам с точката.
Издърпвам.
Не се промени много.
Само средата на ръбчето се изостри.
Ако задържим точката и "shift" получаваме подобобен резултат, както когато селектираме две точки и използваме точки и "ctrl".
За да е още по-ясно, ще селектираме две ръбчета.
Ще се върна назад, ще селектирам и този ръб.
Когато задържим точката и натиснем с мишката, ръбчето отива към средата на двата "edge".
Ако върна назад, задържа точката и "shift", ръбчетата се разпъват и насам.
Ако върна назад, зaдържа точката и "ctrl", се получава нещо подобно.
Същото може да се случи и в "polygon mode".
Нека преминем към него.
Селектираме този полигон.
Ако задържим точката, натиснем с мишката и дърпаме, целият полигон ще стане остър.
Стъпка назад.
Ако задържим точката и "ctrl", точките не се изостриха, а само тази част.
В зависимост в кой "mode" сте: дали в "point", "edge" или "polygon mode".
В зависимост дали влачите: само с точка, точка и "shift" или точка и "ctrl"; получавате различни резултати.
Към този урок ще добавя "PDF".
В него ще видите кое какво точно прави.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Чрез комбинация от бързи клавиши може да създавате weight за:
изостряне на части от Subdivision surface
заглаждане на части от Subdivision surface
изтриване на части от Subdivision surface
притъпяване на части от Subdivision surface

Въпроси и отговори

  • Как да изкарам помощния куб на Subdivision Surface

    Лилия Аткова:

    Здравейте! Не съм сигурна къде бъркам, но на мене помощния квадрат на Subdivision Surface не ми се появява. Isoline Editing е включен.

    Николай Кирков:

    Виж във Filter включи All

    Николай Кирков:

    Или е защото не си в point, edge or polygone mode

    Лилия Аткова:

    Благодаря! c Filter => All се появи

  • Как да работя върху геометрията на някоя фигура без да ми се запазва първоначалната и форма?

    Firelady:

    Имам проблем при моделирането на фигура когато искам да преместя някой от полигоните например или някоя точка, старата ми се запазва и се препокриват двете фигури. Въпроса ми е как да направя така че да не се дублират двете фигури?

    Николай Кирков:

    Можеш ли да ми изпратиш сцената, това не би трябвало да се случва :) прати я в dox.bg например.

    Firelady:

    Благодаря за бързия отговор! Открих проблема и коригирах, но определено бих се възползвала от малко помощ за един проект, мога ли да се свържа по някакъв начин с вас? Чрез Skype или е-майл?

    Николай Кирков:

    office@enterstudio.bg/ nikito928307 (Skype) - където искаш :)

    Petko:

    с радост ще посетя експерта по работата на този софтуер https://www.vbox7.com/play:dd5fc41b3d аз работя с него от години нанасям корекции директно в структората на произволно избран видеоматериал от мрежата проблемът на зададенит въпрос е тракерът на движението нооо за да се получи това иска доста труд и придобити знания !