"sweep generator" е удобен за направата на тръби, въжета и др.
Ще демонстрирам с два "spline".
В този случай имам "spline",
който показва как е изкривена тръбата.
Кръгчето ще бъде нейният профил.
Намалям "radius: 20 см".
Няма значение къде точно е поставен и обърнат кръгът.
Подредбата в "sweep generator" е важна.
Затова ще го добавим
заедно с двата "splines".
Първо трябва да е профила, след това "spline".
Aко сега ги обърнем,
това е резултатът.
Ето защо подредбата е важна.
"spline" показва накъде ще се изкриви обектът, който ще правите.
Оттук може да контролираме радиуса на тръбата.
Нека сменим профила.
Избирам това цвете, намалям радиусите.
Добавям цветето над "spline".
В зависимост какъв профил сложим,
се получава различен тип геометрия.
Нека затворим "spline".
Когато имаме подобни остри ъгли, се пресича геометрията,
както и в горната част.
Ще оправим този проблем.
Избирам "move tool" и
във "front view" трябва да сменим на "soft interpolation".
Скривам координатата.
Изключвам "spline".
Ще взема долния тангент и го прибирам.
С "ctrl" ще добавя точка
и тук ще го затворя.
Избягвам острите ръбове.
Включвам "sweep object".
Геометрията вече не се пресича.
Може да анимирате "start growth" и "end growth".
Може да правите подобни анимации.
Всички параметри тук може да
им се добавят "keyframes" и да бъдат анимирани.
Ще разгледаме "end rotation".
С него може да завъртите геометрията.
Но може да се получи малък проблем, както в случая.
Най-добре e да се върти на 360 градуса.
Записвам "end rotation: 360*4".
Резултатът е по-добър, макар и да има леки изкривявания.
Получава се, защото "spline" няма достатъчно сегменти.
Включвам "gouraud shading (lines)".
Доближавам изображението и се забелязва,
че няма геометрия, която да огъне обекта правилно.
Включвам "gouraud shading".
Включвам на "spline".
Нека сменим "intermediate points: subdivided".
Тук нагласяме колко "subdivisions" да се добавят.
"Maximum length: 10 см"
Не прекалявайте с числото.
Включвам на "gouraud shading (lines).
"
Вече има повече сегменти и може да се огъне правилно.
"gouraud shading"
В заключение, внимавайте за остри ръбове.
Следете дали имате достатъчно геометрия, която може да промените от "spline".
В "sweep" може да променяте геометрията на напречните части.
Ако имате ротация, настройте "end rotation" на няколко пъти по 360 градуса,
за да си съвпаднат краищата.
Запомнете, че редът е важен.
Първо да бъде профилът,
след това - накъде да бъде изкривен обекта ви.
Тест за преминаване към следващия урок
1523
Sweep генераторът:
има нужда само от един сплайн 4708
се поставя като child object на първия сплайн 4709
има нужда от два сплайна 4710
има абсолютно същата функция като Lathe генератора 4711