Inheritance Effector - Част I

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Силата на "mograph" идва когато използваме няколко ефектора.
Също така, когато използваме няколко обекта в "cloner object".
Ще разгледаме точно в този урок.
Тук съм използвал едновременно "inheritance", "delay" и "random" ефектор.
Използвал съм няколко "extrude object", някакви буквички - различни в един "cloner object".
Ще покажа каква анимация ще се опитаме да направим.
Имаме различни букви, които оформят думата "Аула".
Всяка буквичка е част от думата "Аула".
Отивам в старта на проекта.
Тук съм анимирал това топче.
Анимирах координатите "position" и "scale".
Анамирах "scale" в "object mode", защото "scale" няма да се запише.
Имайте го в предвид, ако ще правите сами анимацията си.
Предоставям ви я, за да упражните директно върху нея.
Използвам анимацията, за да захраня "mograph".
Скривам този обект за сега.
Нека създадем думата "Аула".
Избирам "text".
Пишем в "object, text: Aula".
Завъртам обекта на този "plane".
Добавям генератор "extrude" и го захранвам с този текст.
На "extrude object" ще сложим 0.
Ще увеличим.
След това от "mograph", взимам "cloner".
Нека направим различни буквички за "cloner".
Тук ще сложа едно главно "А".
След това отново ще взема "extrude object" и ще сложа "А" тук.
Преименувайте, за да знаете кое какво е.
Именувам си ги, "logo", "A".
Скривам "extrude".
Също така ще намаля това "А" и ще сменя "plane".
Скривам и логото.
В "А" ще сменим накъде се "extrude".
Прилагам "extrude".
Намалям големината на буквата.
Ще ни трябват малки букви, ще намаля "extrude".
Намалих го.
Тази големина е наред.
Ще я копирам като издърпам с "ctrl".
Копираме и това ще бъде "u".
Сменяме буквата в "object, text: u".
Вече имаме втори обект.
Копирам отново с "ctrl".
Това ще е "L".
Отново, сменям "object, text: L".
Селектираме буквите и ги слагаме в "cloner object".
Подредбата в "cloner object" е много важна.
Подредбата е "A - U - L" отдолу - нагоре.
Както подредите реда им, тук ще бъдат подредени по различни начини.
Сега това не ни интересува толкова, защото буквите ще са разбъркани.
Ще сменя "cloner object, mode: object".
Ето, получихме резултат.
Ще сменим "distribution: volume".
Клонерите изчезнаха.
Малко ще увеличим бройката, и сменям "volume mode: surface".
Когато "volume mode: random" - не се виждат клонерите.
Ще направим "Logo" - "current State to object".
Взимам го.
Това което ще се получи е,
че ще има две капачки и облицовка от външната страна.
Не създава истинска геометрия, а само тези капачки.
Причината за това е, че тук има "create single object".
Ако включим тук, когато направим "current state to object", тогава имаме цял обект.
Хубаво е да е включено "current state to object".
Ползвам генератора и когато включим "current state to obejct", нещата се променят.
Имайте предвид, че при работа с "mograph", се изисква някакъв "refresh".
Понякога забива и промените, които правите не се забелязват.
Може да направите "refresh", като натиснете кадър напред, кадър назад.
Сменихме "volume mode: random", може да увеличите "count: 1000".
Буквите са много, ще намалим бройката на 300.
Ако се наложи да сложите голямо число, видеокартата ви трябва да е по-добра, за да поеме голяма стойност.
Ако буквите са по-малки и ги направим 3000 бр.
,
когато се опитвам да местя, компютъра прави изгледа на кадри (забива).
С по-слаба видеокарта, "C4D" ще се срине.
За олекотяване на процеса, тук има "render instances".
То значително ще ускори процеса, след като го включите.
Ако започна да мърдам наляво-надясно, ще видите че мога да движа нещата много по-бързо.
Ето, ако изключа "render instances", забива отново.
Ако имате повече наредени обекти в листата, нещата могат да се влошат.
Включете "render instances", за да сте сигурни, че всичко ще е наред.
Особено, когато сложим "delay" ефекторите и т.
н.
Буквите не са разпределени много добре.
Ако отидем в "text, intermediate points: uniform", не променя много нещата.
Ако сменим на "volume mode: surface", също не е добър резултат.
Връщаме "volume mode: random".
Ще пробваме да увеличим "seed".
Може да увеличим "count: 400".
Ето, един добър резултат.
Ако на вас ви забива, сложете по-малък "count".

Тест за преминаване към следващия урок

 
При наличието на много клонъри viewport-ът може да забива. Това може да се поправи в известна степен чрез:
Изключване на Render instances
Включване на Render instances
Включване на Fix clone
Изключване на Fix clone