Движение по музика чрез Sound Effector - Част I

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Този урок ще бъде на музикална тема.
Ще използваме отново "mograph".
Ще използваме "sound effector" от "effectors".
Добавя го.
В сцената е това пиано, този "null object".
Ето ги и клавишите, оставих само белите клавиши за улеснение.
Вкарал съм един клавиш в "cloner object".
Нагласих "count", за да си пасне в пианото.
Мисля, че бройката не е точно такава.
Подравних точно колко да бъде разстоянието между тях.
Установих, че най-добре е с 2.
57 см.
Наредени са по координатата "X".
Ще върна пианото.
Добавям "sound effector" в "effectors".
Ако натисна "play", нищо няма да се случи.
Това е така, защото няма абсолютно никаква музика.
Това което прави "sound effector" е да променя "position scale" или "rotation", както и цвят; в някакво действие.
Отивам първо в "effector", за да добавя музиката.
Натискам на този бутон до "sound file".
Отваря се нов прозорец и в папка "tex" има пиано.
Музиката е от "YouTube audio library".
Задава ми въпрос.
Иска да замени пианото с пианото, което вече имам в сцената.
Ако натиснете "да", след това "play" - няма да се случи нищо.
Когато избирате файла, вземете го, натиснете "open" (ако е в папката ви с текстури), Натиснете "не" на въпроса.
Ето я и музиката.
Движението веднага се интерпретира.
Когато използвате "sound effector", винаги слагайте музиката в папка "tex", ако е на друго място, може да не работи както трябва.
Това е една от причините.
Много е капризен този "effector".
Работи с "mp3", изпробвах различни формати работи с всички.
Доколкото знам от ръководството на "Maxon", работи най-добре с "waveform" аудио.
Файл завършващ на ".
wav".
В случая имаме ".
mp3".
Ако при вас не работи, трябва да конвертирате този файл в ".
wav".
Tогава би трябвало да работи.
Сложете го в папка "tex", когато натиснете тук и изберете файла, е задължително да натиснете "не".
Преди да разгледаме настройките тук, ще ви покажа нещо.
Трябва да увелича времевата линия - 1000 кадъра, за да чуем повече от песента.
Ще върна от началото.
Ще усиля звука.
Ще чуете, че на места започва да забива.
Около кадър 100.
Тук отново.
Тук отново.
По цялото продължение на песента ще забива по този начин.
Установих решението на този проблем.
Ако отидем тук в менюто с тази лента, натискам "all frames".
Това което прави е да рендерира всички кадри, или се опитва да ги рендерира.
С музиката и със "sound effector" не се получава добре.
Ако го изключим, то ще се опитва да прави "frame rate", който е по настройките на проекта.
Да чуем дали аудиото ще забива.
Ето, на кадър 100, няма проблем.
Няма проблеми по цялото продължение на песента.
Проблемът се реши много лесно.
Тук от лентичката, трябва да изключим "all frames".
Ще разгледаме настройките на "sound effector".
Пускам музиката.
Ще изключим пианото, за да не ни пречи.
Да насочим вниманието си главно върху клавишите.
Местя наляво-надясно, може да забива леко.
Във "frequency graph" може да видите музиката.
Еквалайзерът показва честотите и т.
н.
В момента "strength: 100%".
Ако го изключим, клавишите няма да се мърдат.
Ако го увеличим, ще се мърдат, както сега.
В момента се променя само позицията им.
В "parameter", по координатата "Y: 50 cm".
Може да намалим на 10 см.
Сега ще се мърда много по-малко.
Всички клавиши се движат заедно.
Не трябва да се движат заедно.
Трябва да се движат малко поотделно.
Ще отидем в "effector".
В момента "apply mode: all".
Превключвам на "step".
Тогава всеки клавиш се движи самостоятелно.
Да видим как изглежда анимацията.
Изглежда много по-добре.
Около "frequency graph", има други настройки.
Тези линии очертават полето, в което ще работим с "frequency graph".
Включвам "lower cutoff".
Изрязвам насам.
От тази част, най-ниските честоти ще бъдат отрязани и няма да се виждат в анимацията.
Kогато успее да достигне някакъв пик, тогава се появява.
С "lower cut" регулираме това.
Ако го включа на 100%, няма анимация.
Ще го върна на 0.
"compression" - компресира файла.
Забележете как "wave" формата, се компресира нагоре.
Съответно и клавишите; вече няма такава арка между тях, стълбовидни са.
Натискам, за да видите какво се получава.
Връщам "compression: 0%", за да разгледаме другите настройки.
Пианото се намира в тази част.
Анимацията се случва от същата страна.
С "filter shape", ще направим една крива.
Tя прави репрезентация на "frequency graph".
Aко натисна с "ctrl" тук, ще създам една точка.
Която се намира от тази страна.
Ще направя една точка тук.
Ще смъкна тук надолу, ще имаме анимация главно в тази зона.
Тази част се мърда, а тази стои статично.
По този начин може да тушираме малко от движението, което се случва тук.
Ще преместим кривата.
Променяме и тук.
Да видим как изглежда анимацията сега.
Клавишите не подскачат толкова много.
Те подскачат нагоре.
Може да ги обърнем надолу, защото това е пиано.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Ако музиката от Sound effector-a забива или прескача, трябва да:
изтриете и да създадете наново ефектора
изключите All frames в иконата с кино лента на timeline-а
смените аудио файла
включите Skip audio frames