Допълнителни инструменти при работа със сплайни – Champfer, Mirror,Outline tool

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Ще разгледаме инструменти при работа със "splines".
Ще съсредоточим вниманието си върху "mirror, shamfer, create outline".
Ще направя една препратка към предишния урок.
Забравих да обясня какво е "close spline".
Когато селектирате "spline" и включите "close spline", може да го затворите.
В случая не ни е нужно, затова ще изключа функцията.
Ще направя "rectangle", примитивен "spline".
Ще го направя по-малък.
За да мога да боравя с точките му, ще го конвертирам с "current state object".
Създадох нов обект.
Изтривам стария.
След това десен бутон и включвам "chamfer".
С този инструмент може да селектирате.
В случая селектирам целия обект.
След това като натиснете и дръпнете настрани, трябва да дърпате наляво или надясно, защото нагоре или надолу не работи.
Може да правите обли ръбчета.
Може да селектирате поотделно точките.
С "chamfer" да заоблите само по един ръб.
Този инструмент има интерактивен радиус.
Може да променяте радиуса на ъгълчето оттук.
Ще използваме инструмента за "spline" на бутилката.
Изтривам това.
Когато използвате "splines" и генератори, хубаво e да няма остри ръбчета.
Внимавайте, всички трябва да са поне малко обли.
Затова селектирам ръба, ще взема "live selection" с "space" и ще върна на предишния инструмент, отново със "space".
Ще го заобля леко.
Селектирам тази точка.
Взимам "move tool" и ще променя кривата.
Не винаги е добра идея да го използвате.
В случая се провали профилът, който бях направил.
Затова ще върна стъпка назад.
Най-добре е да използвате "soft interpolation".
Променете необходимото.
Вече има обла част.
Погрижете се и за този ръб.
Ще пробвам с "chamfer".
В случая е малко по-добре.
Трябва да направите това с всички останали ръбчета.
Трябва да се избавите от ненужни точки.
Каквато е тази.
Ще я изтрия.
С "move tool" ще променя тази точка на "soft interpolation".
Издърпвам ето така.
Не трябва да имате допълнителни ненужни точки.
Следващият инструмент е "mirror tool".
Натискам с десен бутон и избирам "mirror".
Може с него да направите огледален образ на профилът от другата страна.
Ще включa на "coordinate system: world".
Пробвайте "mirror plane", за да получите резултата, който търсите.
Натискам "apply".
Резултатът не е какъвто очаквам.
Стъпка назад.
Променям "plane" и натискам "apply".
Получи се това, което очаквах.
По същия начин може да проверим "mirror spline: XZ".
Това прави огледален образ отдолу.
Връщам на "ZY".
Може да работите интерактивно с инструмента.
Връщам стъпка назад.
В зависимост на коя точка натиснете, оттам ще са зададе другият профил.
Например, от тази точка.
Може да правите огледален образ на това което сте нарисували от едната страна.
За да не губите време да рисувате същото от другата страна.
Натискам с десен бутон и избирам "create outline".
Инструментът ще ни трябва за профила на бутилката.
Ще вкараме "spline" в "lathe object".
(ще разгледаме обекта по-късно) Вкарвам го в "lathe".
Връщам се в преспектива.
Генераторът създаде геометрия вместо нас.
Имаме почти завършена бутилка.
Тя е много тънка.
Това е, защото има само една линия.
Затова трябва да добавим и вътрешната част на профила.
Ще се върна тук.
Ще изкарам "spline" и ще изтрия "lathe object".
Селектирам го.
С "chamfer" натискам и провлачвам.
Инструментът не работи много добре, защото няма много добър контрол върху него.
Сега бутилката е прекалено дебела.
Трябва да е по-тънка.
Тук се размести.
За да работим по-добре с него, трябва да променим някои настройки в "mode".
Избирам "modeling, quantize, movement: 0.
1cm".
Ако натиснем и провлачим, може да местим по-прецизно "outline".
Може да направим бутилката толкова дебела.
Трябва да се погрижим за тази част на обекта, както и отдолу.
Ще разгледаме как да завършим профила на бутилката, така че генераторът да създаде правилна геометрия.
В урока за "lathe object" ще разгледаме как да подобрим профила, така че генераторът да създаде правилна геометрия.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Кое от изброените е вярно за Champfer tool?
Разделя точка на две и създава арка между тях.
Заглажда повърхности.
Не се използва в point mode.
Няма нужда от сплайн, за да работи.

Въпроси и отговори