Ще разгледаме как се използва "volume effector".
Вече го използвахме веднъж.
Само, за да премахнем няколко "cloners" в подобен проект.
Направих павирана улица.
Ще добавим
"volume effector".
Както всеки "effector", има раздели "effector" и "parameter".
Селектираме двата с "shift".
Може да променим "scale" и "position".
И този "effector" има нужда от друг обект, за да функционира.
Ще направим сфера.
Ще намаля радиуса ѝ малко.
Оставям позицията ѝ.
Нека изберем "volume object".
Ще скрия сферата, за да не ни пречи.
Ще видите, че нищо не се случва.
Тук сме селектирали "scale", но нищо не е зададено.
Ще зададем "scale".
Веднага има резултат.
Кубчетата са се разпънали, точно където е сферата.
Нека преместим сферата; забележете, че кубчета се променят.
Този ефект ще е по-интересен, ако добавим "delay effector".
Във "volume" ще деселектираме "scale",
да променим само "position, Y".
"position, Y: 50 cm".
Отивам в "mograph".
Ще взема "delay effector" и го добавям към "cloner object".
"mode: spring", "strength: 64%".
"delay effector" няма да направи нищо.
Трябва да анимираме сферата и тогава ще има резултат.
Взимам сферата.
В координатата на "X", ще преместя
сферата тук.
На първи кадър ще сложа "keyframe".
Премесвам на 70-ти кадър,
премествам сферата тук и отново "keyframe".
Ще я скрием, за да не пречи.
Да видим какво ще се получи.
Получихме вълна когато сферата мина от там.
Може да намалим "delay effector".
Или да го увеличим.
Ще намаля "strength: 62%" на "volume effector".
Може да направите подобна вълна.
Сферата може да се замени с друг обект.
Ще направя по-голям размера ѝ.
Връщам на 1-ви кадър.
Сега вълната ще е много по-голяма.
Може да сменим с цилиндър.
Ще свържа цилиндъра към сферата.
Ще отида във "volume effector".
Ще сменя на цилиндър.
Връщам се отначало.
Натискам "play".
Само цилиндърът премина.
Ще сменя с по-интересен обект,
например "torus".
Добавям го към "sphere object".
Трябва да го изберем от "volume effector".
Да видим какъв е ефектът сега.
"volume effector" променя позиция, ротация.
Може да променим ротацията.
Добавям 90 градуса.
Освен, че се мърдат нагоре-надолу,
също така се получава и завъртане.
Може да сменим на 180 градуса.
Може да променим
тук на 90 градуса.
За "volume effector" ви е нужен някакъв обект.
Може да го анимирате, ако използвате "delay object".
Ще мърдате "cloners" в посоката, в която преминава обекта.
В зависимост параметрите,
които сте задали във "volume effector".
Всички ефектори имат абсолютно еднакви настройки.
Може да включим "visibility".
Да видим какво се получава.
Премахнахме останалите "cloners" и се виждат само тези,
които влизат във "volume effector".
Може да използвате "color mode".
Има и раздел "falloff", "shape: infinite".
Тест за преминаване към следващия урок
1628
За да работите с Volume effector?
Няма нужда от допълнителен обект, за да работи 5054
Ви трябва обект, който да приложите в Volume object 5055
Работи само с Matrix 5056
Се използва само за изтриване на клонъри 5057