Когато започнете свой проект в "C4D",
съветът ми е първо да помислите какъв ще е най-добрия начин да изпълните задачата.
Понякога нещата, които изглеждат най-сложни, се правят най-лесно.
Необходимо е да съберете уменията си и да ги комбинирате така,
че да откриете най-елегантното решение.
Ето това лого,
веднага може да хванем "bezier" и "spline tool"
и да започнем да го рисуваме.
Има и по-бърз и лесен начин.
В този урок ще покажа как да комбинирате "spline" в "C4D".
Ако погледнете логото ще видите,
че тези части тук изглеждат най-сложни от фигурата.
Те са триъгълници,
които са изрязани с външния кръг и с един вътрешен.
Ще направя точно същото.
Влизам в "C4D", избирам "circle",
както и "4-side", защото най-много прилича на триъгълник.
Ще го увелича и ще го издърпам малко настрани.
Сега искам кръгът да изреже този "4-side".
За целта ще използвам "spline mask" генератор.
Взимам двата "spline" и ще ги вкарам в "spline mask".
Генераторът обедини двата "spline" веднага.
Но трябваше да се изрежат.
Затова ще погледнем функциите му.
В "mode" може да видите "A Union B".
Това означава "А" да се обедини с "B".
В случая, първият обект в "spline mask" е обектът "A",
а вторият е "B".
mode: "A subtract B" - "A" да се изреже с "B".
Ето, "А" беше изрязан с кръгчето.
Ако им разменим местата,
направихме една изрязана пица.
Също така може да мърдате "splines",
може да се анимират.
Трябва кръгчето да изреже "4-side",
затова ще използвам "A intersect B".
Това означава да се изреже точно, където двата "spline" се припокриват.
Сега, остава да създадем още един кръг.
Да го смалим.
Сега трябва да комбинираме "spline mask", с този "spline".
За целта ще използваме още един "spline mask".
Вкарваме двата "spline" тук.
Те се комбинираха.
Ще използвам "mode: B subtract A".
Ето колко бързо и лесно съдадохме тази фигура.
За да довършим логото, ще добавим още един кръг.
Смалям го.
Искам да направя един-единствен обект от този "spline".
Затова ще използвам "current state to object".
Ще изтрия стария "spline".
Сега имаме един "spline", чийто точки може да местим.
Задържаме "ctrl", взимаме "spline" и влачим надолу,
отпускаме и създадохме копие на същия "spline".
Tова важи за абсолютно всички обекти в "object manager".
Прилагам същата операция отново.
Появи се плюсче и направихме копие.
Сега искам да завъртя всяко копие.
Ще взема "rotate tool" и ще се върна в "object mode".
Задържам "shift", завъртам този на 90 градуса.
Другият ще го завъртя на 210 градуса.
Завъртам и другия.
За отрицателно време сме готови с обекта.
Може да направим и външния пръстен.
Той ще стане много лесно.
Ще използваме два кръга.
Копирам този с "ctrl".
Ще го увелича.
Хващам и двата и ги увеличавам, за да са от външната част.
Ще селектирам този, за да направя малко по-тънък пръстена.
Искам да комбинирам абсолютно всичките "spline"
и да ги сложа в един "extrude object".
Нека вземем "extrude" генератора.
Ако сложите всичките обекти в "extrude",
най-вероятно само първото кръгче ще се"extrude".
Причината за това е, че само първият обект в "extrude tool",
се е "extrude".
Трябва да ги извадим от тук.
Да ги комбинираме.
Пробваме с "connect object and delete".
Кгръгчетата ще се изрежат,
тъй като бяха примитиви, а трябваше да ги конвертираме.
Връщам се назад.
Селектирам кръгчетата.
С бърз бутон, може да ги направим "editable".
След това селектираме всички с "shift".
Отново "connect objects + delete".
Всичко е наред и направихме един обект за цялото лого.
Вкарвам го в "extrude tool" и логото е почти готово.
Единствено може да си поиграете с настройките на "extrude tool".
Може да сложим "fillet cap".
Може да променим и радиуса, колкото да са заоблени ръбчетата.
На колко стъпки да бъдат заоблени.
Ако погледнем в "gouraud shading (lines)",
ще разберете какво имам в предвид.
Тук се появяват различни сегменти.
Връщам се на "gouraud shading".
Логото ни е почти готово.
Разгледайте допълнително "extrude tool",
за да видите как работят и другите му функции.
Ако сменим "fillet type: concave", ще се промени ръбчето.
Ще се издълбае навътре, няма да е навън.
Разгледайте и другите "fillet types".
"fillet type: half circle" - създаде полуокръжност на ръбчетата.
На пръв поглед, сложните обекти се правят много лесно.
За целта просто използвайте "spline mask".
Тест за преминаване към следващия урок
1520
Чрез Spline mask:
обединявате сплайни 4696
създавате лога 4697
изтривате сплайни 4698
огъвате сплайни 4699