Видове сенки 

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Назад Алтернативен видео плеър
¿ Напред
В сцената имаме скулптура и "L-shaped backdrop" (фон).
Поставил съм както на скулптурата, така и на фона - бял цвят.
Без отражение - просто бял цвят.
Поставил съм и камера.
Ще рендерираме изображението.
Имаме осветление по подразбиране.
Нямаме сенки и изображението не е много красиво.
Може да добавим осветление от меню "light object".
има различни типове осветление.
Ще се спрем на "light" и неговите атрибути.
Поглеждам през "viewport", не през камерата.
След това си настройвам осветлението.
Поглеждам през камерата.
Пускам да се изчисли сцената.
Получихме малко по-реалистично осветление.
Въпреки това нямаме сянка по земята, което седи неестествено.
В някои части на скулптурата също трябва да има сянка.
По подразбиране светлините са без добавена сянка и трябва да добавите тук от таб "general".
Нека добавим сянка.
Тук има различни видове, нека започнем от "soft shadow".
Имам сянка във "viewport", защото съм включил "shadows".
Ако го изключим - сенките изчезват.
Хубаво е да ги държим включени, за да виждаме осветлението , когато го местим.
Не виждаме много добре сенките.
Да ги включим и да нагласим осветлението, както искаме.
Поглеждам отново през камерата и правя бърз рендер.
Резултатът не е особено красив.
Нека настроим рендера.
На "physical" ще включа от "low", на "automatic".
"Threshold" - 15%.
Пускаме да се изчисли отново.
Резултатът е малко по-добър, но все още има много точки.
Когато тук имате "noise" (шум), може да настроите малко по-добре рендера.
Не само с опциите, които показах в предния урок.
Нека насочим вниманието си към "shadow subdivision".
То отговаря конкретно за сенките.
Ще разгледаме другите в следващ урок.
Нека увеличим "subdivision" на 6, да е по-високо число.
Пускаме да се рендерира.
Резултатът е по-добър, но фона и сенките не изглеждат добре.
"soft shadow" прави замазващи сенки.
Физически са неточни.
Сянката, която е по-близко до обекта, трябва да няма подобно замазване, да бъде по-твърдо ръбчето.
Постепенно да се замъгли по този начин.
Тези сенки се използват по-скоро за артистични цели.
Работи се много трудно с тях.
Тук трябва да направим още промени, за да нямаме тези линии отзад по фона.
Нека да превключим на "raytraced hard shadow".
Те са абсолютно остри сенки.
Нека да направим "render".
Имаме остър ръб и остра сянка.
Тези сенки са за артистични цели, не са физично акуратни.
Имат своето приложение, но за този случай, не ни вършат работа.
Остава да пробваме "area shadows".
Сенките са физично акуратни и са най-добри като качество.
Нека да направим още един "render".
Резултатът е по-реалистичен - имаме твърдо ръбче тук.
Тук имаме разпръскване на сянката.
Нека разместим осветлението.
Предлагам да направим още едно осветително тяло от тази страна, за да не бъде толкова черна сянката, а да е по-реалистична.
Да направим така, че да не включваме "GI", а просто да използваме две светлини.
Ще изключа камерата.
Всички светлини, трябва координата "z" да сочи към обекта.
Ето тази част - насочва светлината в дадена посока.
Нека да завъртим обекта.
Нека сложим един "target object".
"target object" - задаваме скулптурата, която разглеждахме до сега.
Когато местим светлината тя винаги ще бъде насочена към скулптурата.
Няма да се налага да я завъртаме всеки път.
Ще изключа координатата за цвета.
Виждате, че сочи винаги към статуетката (координатата "z").
Това дефакто е посоката на светлината.
Винаги насочвайте осветлението с координатата "z" към обекта, който осветявате.
В зависимост от това къде местим светлината, тя се завърта от само себе си.
Ще я приближа до обекта и я местя от тази страна.
Дублирам това осветление и го премествам от другата страна.
По-долу.
Нека погледнем през камерата и да направим "render".
Вече имаме много по-реалистичен резултат.
Първо, не всичко изглежда всичко твърде бяло, а тук се появи втора сянка.
Нека променим второто осветление, което направихме.
Именувам го - "light 2".
Стрелката показва къде се намира то.
За да намалим количеството светлина, ще променим "intensity".
Свалям стойността и намалям драстично интензитета.
Правим отново рендер.
Сянката изчезна, защото намалихме интензитета.
Има малко подобрение в тази сянка.
Ако искате да увеличите интензитета и да премахнете сянката; може да изключите сянката от тук.
Тук има светлина, която прави, т.
нар.
рисуващо осветление.
Другата е само запълваща, С нея избегваме твърдите сенки и имаме по-красиво изображение.
Правим рендер.
Вече имаме много красиво изображение.
Тук може да увеличим интензитета на 100%.
Може да сложим на 150 единици рисуващата светлина.
На запълващата - ще намалим интензитета на 30%.
Рисуващото осветление изгори всичко.
Нека върнем интензитета на 80%.
Помощното осветление - остава на 30%.
По този начин можете да направите някакво осветление.
Имате едно рисуващо, както едно запълващо.
Настройте рендера, в зависимост какво точно търсите.
Вече имаме добър резултат.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Кои сенки са физично акуратни?
Soft shadows
Hard shadows
Area shadows
None