Falloff

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Ще премаха едното осветление, за да поговорим малко повече за атрибутите тук.
Също така освен интензитет, силата на светлината, и "shadow: area", който е физично акуратен.
Тук може да добавите и цвят.
Да го направите червен и обектът ще бъде осветен с червена светлина.
Ако искате подобен ефект или искате някакъв тип жълто осветление, може да добавите лек жълт цвят.
Осветленито ще бъде малко по-топло, като истинска крушка.
Вече всичко не е толкова бяло, малко променихме цвета и сега осветлението е по-топло.
От цвят може да промените осветлението, но ще го върна отново на бяло.
Отивам в следващия раздел "details".
Нека разгледаме "area shape".
Няма да разглеждаме другите атрибути в раздела.
Ще обърнем внимание на "area shape".
Тук може да промените точно как изглежда осветлението, имахме правоъгълник.
Сега имаме сфера.
Тъй като е крушка е по-реалистично да е сфера.
Добре е да използвате диск, защото по този начин ще излъчва светлина само насам.
От "size" може да промените размера на кръга.
Ако имаме "reflections" ще виждаме тук различен обект.
Ще насочим вниманието си към "falloff".
Ако местя осветлението, има промяна в сянката.
Ще я изключим за момент, за да покажа какво имам предвид.
Когато изключим сянката, движим обекта, и го доближим - трябва тази част да изгори.
(защото осветлението е много близко) Ще направим два "renders".
С "picture viewer" - "shift + R".
В "picture viewer" виждаме как изглежда осветлението.
Ще го променим малко.
Много е близо и затова ще го издърпам по-назад.
Пускам да се смята.
Във второто изображение се промени единствено сянката.
Тук, където издръпахме осветлението по-назад, изглежда по-осветено, което реално не трябва да работи така.
Трябва колкото по-близо е крушката тук, толкова по-светло да бъде.
Тогава трябва да включите "falloff".
Препоръчвам ви да използвате "inverse square".
Той е физично акуратен и ще добиете реалистично осветление.
Когато го включим, веднага получваме по-добро изображение.
Издърпвам камерата малко назад.
Когато местим светлината близо до обекта, тук се получава изгоряла част.
Когато го издърпваме осветлението става все по-слабо.
Пръстените тук и контролерите, променят този радиус.
Може ръчно да го променяте с тях.
Ето как влияе "falloff".
Пръстените показват до къде достига осветлението и колко да е голяма преливката тук.
Ще намалим до такава степен.
Ще приближим до обекта.
Ще направим бърз рендер.
Осветлението изглежда много по-добре, след като включихме "falloff - physically accurate".
Ще намаля "shadow subdivision (max): 4" няма да ни трябват, ще правим по-бързо реднерите.
Сенките няма да изглеждат много добре.
Правя нов рендер.
Няма голяма промяна, но изображението се рендерира по-бързо.
Ако искаме светлината да е само по тази координата, може да включим "Z direction only".
Тук където има диск, зад него е черно и се получава такава сянка.
Това добавя още повече реализъм.
Това означава, че осветителното тяло няма да свети назад.
Ще свети само в тази посока.
Когато правите осветление, трябва да имате предвид следните настройки.
Изтривам това осветление, за да преговорим.
Когато правите ново осветление, за да имате реалистични сенки, убедете се, че сте включили "shadow: area".
Премествам осветлението тук.
След това трябва да отидете в раздел "detail".
Може да го оставите на "rectangle".
Задължително включете "inverse square (physically accurate)".
След това може да включите и "Z Direction only".
След като сме насочили осветлението, само в тази посока; може да завъртите обекта и да му добавите "target object".
Сложете за "target object" обекта, който искате да осветявате, така че осветлението само да се завърта.
По този начин ще имате възможно най-добра светлина.
Единственото което ви остава - с вашата креативност, и творческо мислене да решите как да осветите обекта.
Трябва да е възможно най-красиво изображението.
С тези пръстени може да увеличите и намалите светлината.
Може да добавите още една - същата светлина.
Ще я копирам с "ctrl" и тук изключвам сенките.
Може да преместите след това светлината, за да туширате това осветление.
След това да намалите интензитета.
От едната страна да има - т.
нар.
рисуващо осветление,
а от другата - запълващото.
В "option" може да включите "shadow", за да видите точно как влияят светлините върху обекта.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Коя координатна ос показва посоката на светлинните лъчи?
Z
Y
X
-Z