Подскачащо топче 2 част

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
За да преместим топчето напред, ще добавим няколко "keyframe".
Да видим как топчето пада на земята.
Връщаме се в началото.
Натискам и добавям "keyframes" на позициите "X".
На кадър: 0, ще го дръпна на -500 cm.
Добавям нов ключ.
В края на подскачането ще махна минуса.
Добавям още един ключ.
Ето, получихме движение.
Да видим какъв е резултатът.
Движението не изглежда много естествено.
Мога да ви кажа причината за това.
На "X" топчето тръгва бавно и се забързва в средата, и става бавно накрая.
Добре е да е бавно накрая.
В средата не трябва да се забързва така, защото не изглежда добре.
Тук трябва по този начин да започва линейно.
След това постепенно да се забавя.
Да видим как изглежда.
Много по-добре.
Искам малко да увелича "plane".
Тук също виждам голямо зависване.
Когато анимирахме нагоре-надолу, топчето изглеждаше добре.
Сега не изглежда толкова добре.
Ще се върна тук.
Подозирам, че проблемът е в този ключ.
Ще събера тези рамена малко.
Ще оправя тези рамена.
Малко е бавно.
Ще отида в "key mode".
Селектирам всичко.
Съкращавам по този начин анимацията.
Всички ключове се сбиват по-близо един до друг.
Така има по-бързо движение.
Така изглежда много по-естествено.
Изглежда като истинска анимация.
Смъквам на 50-ти кадър.
Единствено ще добавим "squash & stretch".
Връщаме се отново към 12-те принципа на анимацията.
Подготвих една анимация.
"squash & stretch" - когато обектът зависне горе е в нормалното си състояние.
Когато започне да пада надолу се разтяга.
Ударяйки се в земята - той се сплесква.
Това ще направим и ние.
За целта селектираме сферата.
Ще преместим "timeline: 0".
Добавяме ключове на абсолютно всички оси - "X, Y, Z".
Също и на ротацията, защото мисля да го завъртя малко.
Добавям ключ на тези параметри.
Тук точно преди да се удари в земята, искам да се е разтегнало, затова ще приближа.
Включвам "scale tool".
Ще го издължа по тази ос.
Ще го завъртя по посока на движението.
Забравих да сложа ключ.
Селектирам отново топчето.
Издължавам го и след това го завъртам.
Ще добавя ключове на тези позиции.
Да видим резултата.
Топчето е нормално в началото, постепенно се разтяга.
Когато удари земята долу, точно на 8-ми ключ, на "rotation" ще го сплескаме.
След това трябва да го завъртим отново на 0.
Ще добавим 0 на всички параметри.
Слагам ключове.
Ще го сплескам в обратната посока.
Трябва да го разширим, защото не бива да губи от обема си.
Не забравяйте да добавите ключовете.
Да видим какво се е случило.
В началото изглежда много добре.
В следващия трябва да добавим обратното движение.
За целта ще използвам тези ключове.
Селектирам тези.
Ще добавя ключа тук.
Ще го издърпам със задържан "ctrl".
Трябва и на ротацията.
Ще го завъртя на обратно в този ключ.
Ще го завъртя и ще добавя ключа.
Ключовете за "scale" и "rotation" трябва да са тук.
След удара да се издължи насам.
На 15-ти кадър зависва.
Тук топчето трябва да възвърне нормалната си позиция.
Ще занулим ротацията и "S.
Y: 1",
за да възвърне нормалното си състояние.
Не забравяйте да добавите ключ.
Ще направим "squash & stretch" за останалата част.
Ще добавя разтягане.
Взимам този "scale".
Издърпвам в тази посока.
Ще взема тази ротация, която бяхме направили.
С разликата, че малко ще намалим влиянието на "scale".
Ще го направя на "S.
Y: 1.
2".
Защото с всяко следващо подскачане топчето няма да се разтяга и след това да се сплесква толкова много.
Взимам отново тези два ключа.
Издърпвам ги с "ctrl".
Топчето се смачква.
Тук ще променим до колко се смачква.
Затова "S.
X, S.
Z: 1.
3; S.
Y: 1".
Тук слагам ключове на всичко.
След удара ще копираме тези ключове с "ctrl".
Ще намаля доколко е интензитета.
Ще го намаля "S.
Y: 1.
1", записвам ключа.
На следващия кадър възвръщам "S.
Y: 1".
Може да е на "autokeying".
Дори и да забравим да сложим ключ, той ще се сложи автоматично.
Имайте предвид, че може да сложи ключ точно където не искате.
Да видим какво имаме досега.
Анимацията изглежда добре.
В края може да добавите още малко "squash & stretch".
Няма да навлизаме в подробности.
Схванахте идеята.
Трябва да използвате "F-curve", за да направите по този начин извивката на "Y".
Да добавите два ключа, за да се движи напред топчето.
След това с "rotation" и "scale" да направите малко "squash & stretch".
Може да експериментирате с ключовете тук.
Готови сме с нашата малка анимация.