Рендеринг в Picture viewer

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Назад Алтернативен видео плеър
¿ Напред
Следващият метод за рендерира е когато искате да направите финалния рендеринг.
Искате да запазите дадено изображение, или да направите готовата анимация.
Също и рендеринг за сравнение.
Например ако сме направили колата по някакъв начин, след време искаме да видим промените, които сме направили и да ги сравним.
Ще ви покажа следващия вариант.
Отивам в "edit render settings".
Тук може да нагласим настройките на рендера.
Ще съсредоточим вниманието си върху "output" и "save".
Отивам в "output".
Тук може да настроите големината на изображението.
В случая е на "half HD", 720 пиксела.
Може да ви е познато от "YouTube".
Там по същия начин може да настройвате качеството.
Сега е на половина.
От стрелкичката може да го променим на "Full HD" 1080, 25 кадъра.
Да припомня за Европа са 25.
29 или 30 кадъра са за САЩ и други държави.
За нас в Европа и България - работим с 25 кадъра в секунда.
Може да включите на 25 кадъра.
Ако искате да използвате изображението за списание или като цяло за принтиране на малки изображения; тогава може да използвате тези формати А4, А5 и т.
н.
Може да използвате някой от по-големите.
Искате да рендерираме за А4, но сега сме на портрет.
Това означава, че картинката няма да се ориентира правилно.
За този случай на принтиране трябва да използваме "landscape".
За да е правоъгълник.
Тук може да настроите на 300 DPI.
За списания стандарта е 300 пиксела.
Когато включим на видео, стандартът е 72 пиксела.
Тук може да правим допълнителни настройки.
Само ако разбирате какво точно правят те.
В противен случай, използвайте "preset".
Препоръчвам да се запознаете с тях в интернет.
Всичко е разделено с някаква линия.
Това означава, че има различни секции.
Тази секция се отнася за анимацията.
Сега "frame range" в "timeline", сме включили на кадър 0.
Това е "current frame".
Това е кадърът, на който сега е сложена тази стрелкичка.
Ако я преместя на 44, тук се променя.
Тук "frame range" от 44-ти до 44-ти кадър.
Това означава, че имаме само един кадър.
Ако рендерираме анимация, ще променим "frame range: all frames", или "preview range".
В зависимост как настроим тук.
Ще видим как да настроим "render" за анимация в следващите уроци.
Засега ще го оставим на "current frame".
След това ще отидем на "save".
Ако искате бързо да виждате различни изгледи, а не искате да запазите анимация; препоръчвам ви да изключите тази отметка.
Така работата ви ще е по-лесна.
В противен случай всеки път ще ви пита дали искате да запази това изображение "да/ не" и т.
н.
Ако искате да виждате картинките и да ги сравнявате - изключете тази отметка.
След като настроихме нещата, които ни интересуват, ще отидем към рендерирането.
Може или с "render to picture viewer" или с "shift + R".
Ще се отвори нов прозорец, където изображението ни ще се рендерира.
Настройките на рендера не са правилни.
Изображението е смачкано, имаме квадрат, вместо правоъгълник.
Това означава, че съм пропуснал нещо в настройките.
Затварям този прозорец.
Отивам в "output".
На дължина е 1440 пиксела.
Това не е коректно.
Тук трябва да е 1927 пиксела, но няма да го променям на ръка.
Ще променя директно от стрелкичката.
Селектирал съм "hdv", затова не е правилна визуализацията.
Ще използвам "hdtv".
Това е правилно - 1920 X 1080 пиксела, 25 кадъра.
Натискам "shift + R", за нов рендер.
Резолюцията е наред.
Забележете "frame rate", рендерираме само една картинка.
На резолюция има промяна, защото променихме резолюцията.
Времето за което кадърът се е получил.
отне 02:01мин.
за тази резолюция.
Сега не виждаме изображението, както трябва да е.
Не прибързвайте със заключения, когато сме на 40%.
Изображението не е с реалния си размер.
Ще я увеличим на 100%.
Ако виждате някакъв дефект препоръчвам, първо прегледайте на 100%, за да огледате за дефекти.
Ако нещо изглежда на пиксели или друго, убедете се, че сте на 100% и тогава проверете изображението.
Ще променим настройките на рендера.
Влизам в настройките му.
В "output" ще сложа по-малка резолюция.
Ще натисна "lock ratio".
За да може при ръчна промяна тук, дължината и височината да се променят пропорционално.
В противен случай трябва ръчно да смятам каква е величината тук.
В дължина ще добавя по-малко изображение - 800 пиксела.
"shift + R".
За рендериране на изображението бяха нужни около 0:23 сек.
Отново сме на 100% визуализация.
Имаме много по-голямо изображение, по-качествено.
Тук е по-малко изображение.
Времето намаля драстично.
Ако приближим тук, се забелязват много пиксели.
Не е по същия начин, както предишното.
Връщам визуализацията на 100%.
Говорили сме за директна и индиректна светлина.
В момента изображението изглежда много красиво.
Истината е, че не съм добавил индиректна светлина, за да имаме по-бърз рендер.
Както виждате, може да се справим и без индиректна светлина.
Използвах около 5-6 отделни осветителни обекта.
Затова имаме красиви резултати.
Ще отидем в рендера и ще добавим индиректната светлина.
В настройките.
В "GI".
(изтривам двата обекта, за да покажа как да го включите) За да добавим "GI" (индиректната светлина), трябва да натиснем "effect".
Надолу се намира "Global Illumination".
Добавя се по този начин.
С тази отметка се включва или изключва.
Ще оставим настройките, както са по подразбиране.
Правим ново пресмятане, в "picture viewer" с "shift + R".
Разликата не е много голяма.
Ще сравним двете изображения.
Имаме абсолютно същата резолюция, но времето драстично се увеличи.
От 0:23 сек.
на 01:36 мин.
Което означава, че "GI" забавя рендера много.
Имаме малко по-добро изображение.
Може да забележите главно в сенките.
Това може да се компенсира по някакъв начин.
Резултатът няма да е точно същия, но може да го имитирате, за да забързате смятането.
Зависи доколко бързате с този проект.
Може да сравним директно тук двете изображения.
Ще вземем първото.
Тук има "А" - "set as A".
Означава да зададем изображението да е "А".
Тук се появи "А".
Натискам на второто.
Ще го задам да е изображение "B".
Тук се появи една линия.
Когато преместваме тази линия, сменяме двете изображения.
Може да видите, че единствената разлика е в долната част.
Там където са повечето сенки е по-голямата разлика от "GI" и изображението без индиректна светлина.
Във волана също има разлика.
В зависимост до колко бързате с вашия рендер, може да използвате "render engine" без "GI", за бързи резултати с добро качество.
В следващия урок ще поговорим за "physical render engine".
Ако сте харесали изображението, ще изключим сравнението.
Взимаме това изображение.
Ако искате да го запазите, за да го покажете на някой, може да натиснете "save as".
Оттук може да изберете "still image" - една картинка.
Може да изберете формата.
Може да използвате "jpeg", "png", ако е директно за Фейсбук.
Може да използвате "Photoshop", ако искате да направите корекции на изображението.
Ако изберете "Photoshop", може да изберете "depth".
Това е интерпретацията на цветовете.
Ако смятате да правите цветни корекции; във "Photoshop", или в друг софтуер, препоръчвам да използвате 32 бита.
Може да прочетете в интернет какво означават тези величини, как и кога се използват.
Ако искате да правите цветни корекции, използвайте 32 бита.
Потвърждаваме с "OK".
Директно може да запазите изображението си.
Ако искате на "desktop", именувате го, "save" и сте готови.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Къде ще настроите кой фрейм/фреймове да бъде изренден в Picture viewer-a?
Render settings/ Output
Render settings/ Physical
Render settings/ Option
Render settings/ Save

Въпроси и отговори

  • Защо липсват файлове и време за рендеринг.

    Флориан Георгиев:

    Здравейте, първо, да кажа, че липсват два файла - текстури. Ако може да ги качите.

    И второ, опитвам се да сравня времето за рендеринг на компютъра ми с Вашето, понеже ми предстои ъпгрейд. Може ли да ми кажете ако има някакви специфични настройки в самото Cinema 4D (със 17-ка съм), за да са горе-долу равни условията на рендване и да мога да сравня резултатите. И още нещо, като тръгна да рендвам, се появява отдолу в статус бара, че се рендва 32-битово RGB< чак накрая излиза, така както съм го настроил да бъде - 8-битово. Свързано ли е това с липсващите текстури, тъй като виждам от името на едната, че е 8-битова или това е нормален ефект при процеса на рендеринг.

    Благодаря предварително за отговорите.

    Николай Кирков:

    Относно текстурите те са част от lybrary-to което върви със синема, вероятно при инсталацията на софтуера не си ги инсталирал и тях. Виж в help-> update. Няма общо между текстури и бит depth. Мисля че всичко си се рендва 32 и после се компресира в 8 ( препоръчвам ти под 16 да не слизаш за каквото и да е). Виж cinema benchmark за тестване на скоростта. Или ползвай предоставената сцена тя си е настроена.