Project Settings

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Когато създавате нов проект едно от първите неща, които трябва да погледнете е панела "project settings".
Aко не виждате този панел, може да го отворите оттук "mode, project".
Ще насоча вниманието ви главно към "project scale" и "FPS".
Не винаги има значение колко са големи моделите ви.
В много случаи ще трябва да се уверите, че са с реални размери.
Може да ги предавате на друг колега от сферата или ги пускате в интернет за продажба.
Ако не използвате вградения "render" на "С4D", а например "V-ray", трябва да внимавате дали обектите ви са с реални размери.
В противен случай няма да получите физично акуратни изображения.
В сцената има куб.
Ако го селектираме ще видим, че всяка от страните му е 100 см.
Ако това е голям кашон - всичко е наред.
Ако е кубчето на Рубик, то значи сме в страната на великаните.
По-скоро страната му трябва да е около 10 см.
Може да го уголемим оттук.
Ако искаме да моделираме една сграда, по-добре е да говорим за метри, отколкото за сантиметри.
Затова ще се върнем отново в "project settings".
В "scale" може да променим мерната единица от сантиметри, например в метри.
Кубът стана 10000 см.
Тук може да видим колко е големината му - 10000 см.
Мерната единица не се промени, а само размерът на обектите.
Тоест, обектът стана 100 метра, но представен в сантиметри.
"project scale" е свързан с мерните единици в "preferences", затова ще отидем в "edit", "preferences" след това в "units".
Тук става малко объркващо, затова ще се опитам да го обясня максимално добре.
Всяка от страните на кубчето е равна на 100 единици от мерната система, която сме избрали.
Ако променим мерните единици на милиметри, кубчето стана 10 см.
Това е равно на 100 мм.
Ако променим на метри, кубчето ще стане на 100 м, но представено в см.
Може да променим мерната единица, в която се показва размерът - в "preferences".
Ако променим "unit display: meters", кубчето стана 100м.
По този начин единиците, които пишем тук за размера на кубчето и реалната мерна единица, вече си съвпадат.
Нашето кубче е 100 м.
Затварям "preferences".
Отварям "render settings".
"frame rate" - на български - кадрите в секунда, са по подразбиране 30 кадъра в секунда.
Това е за стандартите на американската телевизия.
Стандартът за Европа и България е 25 кадъра/сек.
за телевизия,
а за кино - 24.
Това е така и по целия свят.
В "project settings" може да променим кадрите във "FPS".
Това променя фреймрейта само за проекта, но не и за "render".
Това означава, че ако проектът ви е на 25 кадъра в секунда, а рендерът е по подразбиране на 30; ще имате допълнителни 5 кадъра за всяка секунда.
Това ще ви създаде много главоболия.
Препоръчвам да се убедите, че фреймрейта и на двете места е 25 FPS, както е стандарта за Европа и България.
Ще го променя.
В "project settings", както и в настройките на рендера.
Всеки път когато създавате нова сцена по подразбиране, мерните единици ще са в см, а "frame rate: 30".
За да не променяте настройките всеки път когато правите нова сцена, може да зададете други параметри по подразбиране.
Може да промените всеки параметър и да преподредите панелите на софтуера, както ви е удобно.
Всеки път, когато отваряте "C4D", вашите настройки ще са както ги предпочитате.
Много хора се чудят как става това, защото настройките по подразбиране не могат да се променят в "preferences".
Всъщност това става много лесно.
Предпочитам да държа "frame rate: 25" и размера на кадъра на 720 пиксела.
Променям го на 1080 пиксела, само за финален рендер.
Може да го променим от тук.
Използвам този "HDV/ HDTV 720 25".
след като сме променили всичко което желаем, трябва да запазим проекта в основата директория на "C4D".
Ще затворим този панел.
Ще отидем във "file, save as".
Да отидем в основната директория на софтуера.
"program files", "maxon, cinema".
Файлът, който трябва да запазите, трябва да дойде тук.
Преименувайте го на "new.
c4d".
Когато се опитам да го запазя, ще се получи тази грешка, защото не сме включили "C4D" като администратори.
Запазете го на "desktop".
След това го върнете в тази директория, която ви показах преди малко.
Ето тук.
По този начин всеки път, когато отваряте софтуера, настройките ще са, както сте ги запазили в този файл.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Къде можете да превключите мерната единица, в която обектите се измерват ?
Preferences
Project settings
Atribute manager

Въпроси и отговори