Inheritance Effector - Част II

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Ще се опитаме да анимираме някоя буква.
(изключвам "cloner object") Избирам си буква.
Премествам я.
Поставям "keyframe".
След това отивам на 20-ти кадър, премествам я напред.
Поставям нов "keyframe".
Това е анимацията.
Ще я поправя.
На 20-ти кадър.
Премествам буквата напред.
Тук имаше "keyframes", затова се получи така.
Без да искам съм направил копие на буквата.
Изтривам копието.
Буквата е анимирана.
Включвам "cloner object".
Нищо не се случва, дори анимираната буква не се вижда.
Причината е, че "cloner object" взима всичките настройки.
Прави каквото иска с буквите.
В зависимост какво му кажем, пренебрегва позицията на буквата.
В такъв случай ще е удачно да използвам "effector".
В "mograph, effector: inheritance".
Ще помогне да вземем някои от настройките на анимацията и да ги прехвърлим към "cloner object".
Затова тук в "effectors" добавям "inheritance".
Може да го изключите или включите както от тук, така и оттук - прави ще едно и също.
Натискам "play".
Отново нищо не се получава, защото трябва да направим някои настройки тук.
Трябва да зададем от кой обект ще вземе анимацията.
Анимирах буквата, но тук има само движение напред.
Ще изтрия анимацията и се връщам на сферата, която е вече анимирана.
Предпочитам да анимирам сфера пред буква, защото е много по-лесно.
За "cloner object" няма значение кой е анимираният обект.
Взимам тази сфера, ще захраня "inheritance" тага с нея.
На "object" ще взема с мишката и ще селектирам сферата.
Има промяна.
Натискам "play".
Цялото лого следва топката.
Ще скъся за малко на 60 кадъра.
Трябва да направим някои настройки, за да не излиза целия текст наведнъж Трябва да включим "inheritance mode: animation".
Нека видим какво се получава.
Текстът не следва топката.
Причината е, че ако "inheritance mode: direct", това взима анимацията, която имаме от топката.
"inheritance mode: animation" - появяват се допълнителни настройки.
Оставям на "animation" и включвам "transform space: node".
Освен позицията се трансформира и появяването на топчето.
Тук има "start" и "end".
Отивам на 75-ти кадър.
Анимацията е точно 75 кадъра, защото тук има "start" и "end".
От 0 до 75-ти кадър.
Ще зададем анимацията да започва от 5-ти кадър, вместо от 0.
Да приключи на 20-ти кадър.
Не ни интересува как точно се движи топчето.
В менюто може да го интерпретираме по наша преценка.
Логото се движи едновременно (всички букви).
Добра идея е да са една след друга.
"step gap" ще помогне.
"step gap: 1 F" Буквите започват да идват една по една.
Анимацията в момента е много кратка.
Един кадър е прекалено много.
През всеки 1 кадър не достига време, за да се появи целия текст.
Хубаво е, че тук може да зададем по-малка величина.
"step gap: 0.
10"
Сега буквите постепенно една по една дойдоха на мястото.
Ще скрия сферата, защото не ми трябва.
От "viewport" и от рендера.
Слагам върху "cloner object" зеления материал, за да виждам хубаво анимацията.
Ще селектирам "inheritance" тага.
В момента всички букви идват едновременно.
Една след друга, идват точно на мястото си.
Какво ще стане, ако използваме "falloff"? Включвам "falloff".
Анимацията се изключи.
В раздел "falloff" превключвам на "shape: linear".
Почти всеки "effector" притежава раздел "falloff".
Ако местим "effector", забележете как се появява текстът.
Може да смените "shape" на нещо друго - каквото пожелаете.
Може да го раздалечим по този начин, за да бъде по-плавен ефекта.
Може да анимирате позицията.
Може да променяте абсолютно всички настройки тук.
За сега няма да използвам "falloff".
Исках да ви покажа как работи, защото за анимацията няма да ми е нужен.
Ще се върна в "effector" и ще изключа "falloff based".
"shape: infinite" Анимацията е в началната си позиция.
Използвахме "inheritance effector".
Ще включа "delay effector", който прави забавяне.
Ще го добавим към "cloner".
Ще сложа "delay" в раздела "effectors".
Отивам в "effector".
"mode: blend" - не прави нещо кой знае какво.
Леко се забавят буквите.
Ще го включа и изключа, за да видите разликата.
Сега няма забавяне, директно излизат.
Включвам го и леко се забавят точно преди края.
Хубавото на "delay effector" е, че може да включим "mode: spring".
Това промени анимацията много.
Сега "strength: 50%".
Увеличавам го "strength: 89%".
Получихме ефектът, който ви показах от началото на урока.
В зависимост колко е "delay", увеличих времевата линия на 200 F, за да може да видим цялата анимация.
Трябва да се успокоят буквите.
В "delay effector", намалям "strength: 12%".
Нека видим ефекта.
Съвсем леко буквите се разминават.
Експериментирайте със "strength".
Забелязал съм, че на 100%, не работи много добре.
Получава се много странен ефект.
Ако сложите на 96% ще изглежда по друг начин.
Ще го сложа на 91%, ефектът е добър.
Споменах, че всеки "effector" има раздел "falloff".
Ако решите може тук да сложите сфера.
Тогава "effector" ще работи само в тази зона.
Ще увеличим "size: 200 cm".
Да видим какъв е ефектът.
Ще върна отначало.
В тази част буквите се движат повече, отколкото в останалите части.
Експериментирайте с "falloff", може да го анимирате.
Ще получите много интересни анимации.
Особено ако анимирате тези "effectors".
Дори когато сме включили времевата линия, без да сме го анимирали, предварително може да видим какво ще се получи.
Експериментирайте с настройките на "delay" и "inheritance".
Изпробвайте някой ваш пример.
Включвам "falloff, shape: infinite".
Също и на "delay effector".
Анимацията трябва да е наред.
В анимацията, която показах преди това, сложих "random effector" - добавям го отново.
Селектирам "cloner" и ще сложа "random effector".
В "random effector" след позицията, ще променя само ротацията.
Буквите ще са малко разбъркани - по този начин.
С три ефекта и един "cloner object" се получи интересна анимация.
Горещо ви препоръчвам да експериментирате, за да станете добри с "mograph".

Тест за преминаване към следващия урок

 
Inheritance effector-ът се използва главно:
за анимиране
за да свържете движението на един обект с Cloner обектите
за да движите отделните клонъри
за да анимирате лого