Kак да запазя не частта от сферата, изрязана от куба, а куба с изрязано четвърт кълбо? Опитах със същата команда Intersection, но ги маркирах в обратен ред. Не се получи.
Здравей,
Как да направя така че дупката получена след булева операция да бъде пълна с повърхност, при мен се получава просто празна дупка?
Здравей, булевата командата, която може да ти помогне в случая е Intersection. Копирай си детайла някъде отстрани и направи един паралелепипед, който да покрива отвора и използвай булевата команда. след това трябва просто да сложиш отрязаната част в отвора на обекта (който първоначално копира).
Има ли възможност при получиения обем от Intersection на обекти съответстващото Gizmo да се намира в него центрирано, а не е по подразбиране към първоначалния обект преди операцията, както в случая към куба?
Здравей,
Искам да направя няколко отвора в стените, които да служат за врати. Стената е екструдната от сплайн, който е начертан в Аутокад. Не е конвертирана в редактируем обект. Примитивите за вратите са от BOX, всеки е създаден отделно. Когато приложа Compound Objects > ProBoolen > Substraction, стените изчезват. Пробвах и с други опции на ProBoolen, но няма ефект. Ако единият BOX го конвертирам в редактируем обект Conwert To > Edtable Poly, и към него присъединя другите BOXсове с Attach, и след това вместо ProBoolen използвам Compound Objects > Boolean отворите се получават. С Boolean трябва да се изпълнят повече операции, отколкото с ProBoolen. Възможно ли е тези отвори да се направят с ProBoolen?
Здравей,
P.S. Към подготовката в AutoCAD, не е лошо да си подготвиш и планове за пода - една затворена полилиния, която описва помещението по външния контур (и ако е необходимо на тавана). Вероятно в различните помещения пода ще бъде с различен материал. Ако ги организираш и тези неща по слоеве (направо в Мах) - допълнителен "+" :)
Благодаря много за отговорите. Явно грешката ми е била от отворите за вратите. Селектирал съм ги само с по една полилиня в чертежа в Аутокад. След като ги изтрих всичко се получи както трябва. Но нямах маркери за местата на вратите. Не можах да разбера, в Аутокад трябва да изчертая контура на стените като затворена полилиния и да добавя вратите като обект-Rectangle ли? Да се получи горе долу нещо такова. Това е резултатът от този чертеж.
Имах в предвид следното нещо - за жълтите контури на стените прилагаш модификатора Extrude (например = 290), а за зелените контури за вратите - прилагаш модификатора Extrude (например = 70), така тази част над вратата е отделен обект, който трябва само да поставиш на място по височина и никъде не използваш булеви команди.
Георги, аз бих те посъветвала, когато подготвяш файла си в АутоКАД, на местата за врати и прозорци да слагаш точки, които след това, когато използваш Extrude в 3ds MAX ще станат Edges. После посредством Connect, добавяш един или два (един - ако имаш само врати, два - ако имаш и прозорци; ако се налага и повече) Edges. В режим Polygon маркираш полигоните, които трябва да са ти вратите и прозорците и триеш. Ако стените ти са двойни се налага да използваш Bridge командата, за да затвориш появилите се дупки. Принципно аз използвам в много краен случай Boolean и ProBoolean. Добре замислени команди, които понякога (доста често) създават проблеми, вместо да решават такива....
Здравей Ралица,
Благодаря, получи се.
Здравейте защо когато изрежа отвор в стена. с помощта на box. След като изпълня всичко стената ми става куха
Интересно че, от 10 пъти 9 става като хората (плътна стена ) 1 път става куха .
Здравейте, изкам да попитам, защо след клик на "Start Picking" и след това върху цилиндъра - изчезва конуса? Благодаря.
Здравей, конуса не е съвсем изчезнал - нещо друго се случва във viewport-a. Виж в списъка с обектите (Н) дали е там и дали може да го селектираш. Може да е някаква грешка в изгледа.
Здравей, най-вероятно нещо файла е бил "бъгав", направих ги нещата отново и всичко си е както трябва. Благодаря за съдействието и се извинявам за фалшивата тревога :)
За какво се използва Proboolean командата Merge и по какво се различава от Unite?
Здравей, резултата и от двете команди е обединяване на обекти. Разликата е, че когато използваш Merge геометрията от едното тяло, което пресича другото изчезва и получаваш "черупка" от двата обединени обекта. А когато използваш Union, тази геометрия от пресичането остава - все едно си Attach-нала единият обект към другия.
В Аула трикове има подобна статия от колегата инж. Цанко Дилов - "Трикове с Булеви операции в 3D Max"
когато направя отвор за прозорец в стената с командата proboolen,и след това конвертирам стената ми се получава нов ръб и сякаш има леко хлътване на геометрията защо се получава така и как може да се оправи
с стрелки 2 и 3 съм обозначил появата на странни сенки и струва ми се съвсем леко хлътване на геометрията
Аз лично залагам на скритите ребра на геометрията. За да ги видиш махни отметката на Edges only в Oblect Properties. А за да можеш да ги редактираш в Edit Poly на подниво Edge избери Edit tri. или Turn.
Аз лично доста се мъчих да пресъздам такъв проблем, но при мене не се получи. Друг вариант е да пуснеш допълнителни ребра по височината на прозореца и да видиш дали нещо няма да се подобри.
Възможно е и от групите за изглаждане, но ако това си личи и при рендъра не разчитай много - много на тях. Тази стена от къде си я създал? Аз си правя подложката в Аутокад като оставям празно мястото за вратите и прозорците, а стените ги правя като затворени обекти.
Всичко го правя в един слой и го импортвам в 3ds Max. Екструдвам на нужната височина като слагам и по 3 сегмента. По 3 защото ми трябва да разделя стената на 3, за подпрозореца, за средна част и надпрозореца.
Конвертирам едната стена в Поли и присъединявам (Atach) другата към нея. Хващам долното ребро и му задавам височината.
Същото правя и с горното дето е над прозореца, примерно 260 см. Хващам точките за касата на вратата и задавам и тяхната височина, примерно 210 см. Получих общо взето това:
За да получа отвори за врати и прозорци хващам насрещните полигони и правя Bridge.
получавам геометрия която с много малко доработки може да се използва и не създава ядове по нататък.
Благодаря Георги аз явно вече ще правя като теб сега стената я направих цяла и изрязах отвора с пробулен и след като конвертирах вече изрязаната стена в едитабъл поли тогава се получиха тези неща .
Влязох за да видя скритите ребра ,те ми се показаха като махнах отметката но не ми дава да ги редактирам или изтрия само ми се преместват
на първата картинка реброто е по този диагонал,на втората при активиране на командата turn и цъкане с мишката върху него то само се премества в дтугия диагонал
Точно така, не се трият, редактират се. Местят се от едно място на друго. Пробваш да местиш и гледаш дали ти се решават проблемите. Със turn се местят един вид автоматично, програмата ги мести както си реши, а с Edit tri си ги местиш ти както желаеш. Общо взето доста играчка. Пробвай с различни ребра и виж резултата. Пробвай и с групите за изглаждане и кажи какво се получава. Избираш целия обект на подниво елемент или полигон отиваш където пише Poligon Smoothing Groups натискашClear all и послеAuto Smooth.
Да с групите за изглаждане се получиха нещата сякаш изчезнаха сенките от обекта на картинка 1 е без да ги приложа а поз 2 ве1е съм ги приложил
но не мога да приложа командата Edit tri ,като цъкна на нея и се опитам да селектирам реброто не ми дава опция че може да се селектира тоест мишката се ми е обикновенна стрелка
Избираш Edit tri , отиваш в някой от ъглите и показалеца ще се превърне в малко кръстче цъкваш и отиваш до друг ъгъл кото желаеш. Не мога да ти направя картинка че не се запазват Показалците на мишката за да видиш. Просто в този режим отиди до някои от ъглите.
да разбрах благодаря Георги
Как да направя няколко обекта proboolean едновременно? Искам да изрежа отвор в няколко обекта едновременно .
Здравей, до колкото разбирам искаш с двата цилиндъра да изрежеш отвори в обектите маркирани с "2", ако е така и искаш да го направиш едновременно, с една команда, може да атачнеш обектите "2" , след това да атачнеш заедно двата цилиндъра и ще имаш един съставен обект "2", който да направиш boolean , като от него извадиш цилиндрите. Иначе ако обектите "2" вече са обединени и направени булеви, когато избереш Pick Object просто кликваш първо на първият цилиндър, а след това на втория. Така може последователно да избираш обектите с който да изрязваш, докато е активна командата Pick Object.
Благодаря :)
Каква е разликата между Proboolean и Boolean обектите?
Здравей, по принцип няма особена разлика в тяхната същност - и двата типа дават резултат на базата на общото взаймодействие на геометрията на обектите и като краен резултат дават сложен/съставен обект. Proboolean е новата и подобрена версия на Boolean, тъй като с него вече може да се работи с няколко операнди и можеш да се връщаш по нива назад към основната фигура. Старата версия все още се пази и по принцип е много трудно да се махат стари неща от софтуерите, защото винаги ще има ще има проблеми при отварянето на стар файл с новата версия, защото тази опция няма да е поддържа.
Здравей, мисля че използваш Max 7, а не 2015 и предполагам че от там идва проблема.
Здравейте отново, използвам 2015 със сигурност, но може би имам мах 7 някъде свалена, ще опитам да я изтрия. Благодаря!
Изтрих мах 7, оствих само мах 2015, отново немога да сваля упражненията
Ако се ориентирам правилно, успешно си премахнала Мах 7, но според мен нямаш друг инсталиран Мах, защото файловете с разширение .max не се асоциират с никаква програма. Провери пак дали е инсталирана и пробвай да я отвориш, само нея, без да опитваш да отваряш упражненията от урока. Когато се отвори, пробвай след това да влачиш файла с упражнението в работното пространство да видим дали ще се отвори.
Благодаря! Получи се.