Здравейте!
Може ли да обясните по-подробно как се поставят прозорците ( предполагам от падащото меню при раздела Create), дали автоматично се изрязват отворите на повърхността на стената или сте използвали пробулевите операции? Благодаря предварително!
Здравей,
А когато използвате подложка от AutoCad след това как вдигате стените с box или с extrude?как е по - правилно?
Здравей, не мога да кажа дали има правилно или не- подхода зависи от отва което ти е по-лесно и какво предпочиташ. Когато използвам подложка от AutoCAD, в много от случайте правя следното, което изглежда е нещо като смесен вариант : първо замразявам слоя на подложката, така че да съм сигурен, че няма да променя нещо инцидентно в процеса на работа, след това включвам 2D снапинга и с линия започвам да избирам точките от вътрешната страна на една стена. Продължавам до там до където свършва само една стена или започва архитектурен отвор (врати/прозорци). Там се премества изчертаването от вътрешната страна, където съм започнал към външната - идеята е да затворя вече контура. Това го правя така за всяка стена и това което се получава до тук е всяка стена е отделен обект и там където има врати/прозорци няма нищо. След това избирам от shapes - правоъгълник и за всяка врата и всеки прозорец правя по един правоъгълник (с включен 2D снап). След това на всички стени слагам един инстанс Extrude и ги вдигам на определената височина на помещението. Селектирам правоъгълниците на всички прозорци и с инстанс Extrude вдигам височината на стената до височината на която трябва да е прозореца- примерно 90см. След това копирам тези боксове от прозорците, подравнени по най-горните точки по стената, без да са инстанси и им намалявам височината на примерно 40см - така се появява един отвор с големината на прозореца и след това там слагам готов 3D модел. Има много начини за това, но този е сравнително бърз - въпреки дългото обяснение :)
Здравейте, Текстурите като снимки, които се използват в урока качени ли са или нещо не мога да се ориентирам?
Здравей Неда, отиди в урок 1 от седмица 5 и там може да свалиш "Архив на упражненията за 5-та седмица за Max Design 2012 и 2013". В него има всички необходими файлове, включително и текстурите.
Много благодаря за пояснението! :)
Здравей, работя по един проект за пешеходна улица, като колегите са разработили килимообразна сложна настилка - не мога да я пресъздам с никаква стандартна текстура или комбинация от такива. Как би ме посъветвал да разработя нещо такова? Публикувам въпроса тук, но е насочен и към уроците за фотошоп, предполагам:)
Здравей,
в случая имаш поне два варианта, като решение на задачата - единият е дa Unwrap-неш модела, който представя настилката и да рендерираш UVW Template и след това да направиш с него настилката в Photoshop. Другият вариант - понеже е "пъзел" от повтарящи се елементи - използвай този файл от прежюто което си направила като подложка в Мах и моделирай отделните елементи и ги подреди. Когато имаш подредена една част след това я копирай и така ще се мултиплицира бързо. Различните елементи не са много и ще се наредят бързо. Така ще имаш контрол на всеки отделен елемент, което в случая не е лоша идея.
Аз почнах вече по втория начин в Ревит да го правя, реших че ще стане по-лесно и бързо:) Но ще пробвам първия вариант като упражнение непременно в Макс!:)
Защо при мен през повечето време изгледът през камерата изглежда така:
Изгледа ви е "User Defended" един вид дефиниран от потребител, Пробвайте да го промените на Standart и би трябuser defenderвало да се получи.
Много благодаря, поправи се като го смених на Standard.
Не е по темата, но днес забелязах нещо доста странно, зареждам няколко анимации от готовите в макса и се наслаждавам на зверски бавни кадри, просто не е плавно, с amd fx 8320 16gb рам и gtx 1080 съм. Някакви идеи?
Здравей, за анимации или за симулации става въпрос? Имам предвид, дали е анимирана някаква симулация или е анимирано нещо като движение само без много трансформации. След като се зареди веднъж и я пуснеш повторно, пак ли е бавно? Възможно е да е и заради недостатъчно RAM - отвори си таск менаджера и пусни пак анимацията и виж колко ползва в това време.
интересното е че не използва почти нищо рама ми е 16гб над 30% не се качва видеото над 4% не се кава процесора седи на 15-20% а когато задам да рендерира нещо се използва само процесора стига до 80% мисля че има някаква настройка която не разбирам сега ще пробвам с по-нова версия на програмата моята е 2014
Здравей, направи Vray текущ рендер и рестартирай сферите на материалният редактор след това (виж прикаженото изображение) ->
Да, направих го преди да ви пиша, сетих се от ментал рей и там е така, но не излизат, сферите си стоят черни
Когато се опиташ да рендерираш, Vray дава ли ти грешка с лиценза ?
не, не ми дава
Здравейте, приложила съм изцяло мои избрани текстури и материали за сцената, следвах и инструкциите от уроците, приложила съм и модификатора UVW map, но не разбирам защо излиза това съобщение, текстурите не са местени от папката, виждат се и във вюпорта след прилагането им,като дам continue от това съощение и се рендват ....като , че ли всичко изглежда нормално, но не съм съвсем сигурна.... пускам и тук, още снимки.
Здравейте? Защо след като приложа материала на даден обект и обекта не става в същия цвят или повърхност ами си остава отново сив?
Здравей, за да можеш да виждаш избрана карта от материала във viewport-a, трябва, след като е селектирана картата да избереш бутона Show Shaded Material in Viewport, както е показано на прикаченото изображение. От всеки материал, може да виждаш само по една карта във viewport-a за това най-често, това е картата, която се използва в Diffuse слота.
[WARNING] Unsupported Exposure Control of type [Logarithmic Exposure Control], ignoring...
ERROR] Internal error : could not get a storage location to upload the scene, please try again.
Здравейте! Товаа ми изписва като му дам Render и не мога да разбера защо, заедно с това, че приложените мтериали не излизат. Имам камера в сцената и отново не става.
Здреавей, ако още не си се справил с проблема, приложи ако обичаш един scrennshot на настройките околната среда (показват се когато натиснеш 8 от клавиатурата). Също така може да направиш и screenshot на GI настройките на рендера.
Здравейте , избрах материал от присетите dark brown letter, но искам да му сменя цвета в бежаво, а не се сменя, избирам го от colors, но пак си остава материала кафяв. Това означава ли, че ако искам да направя кожа, трябва сама да си го създам ? Благодаря предварително.
Не знам как да правя скрийн шот на целия си екран, снима много малка част от екрана ми и половината неща не се виждат.
Здравей! При мен няма такъв проблем... Пробвай да рендваш и виж как изглежда там.
Здравей, мога лио да те помоля ли да направиш един допълнителен скрииншот на липсващата част на материалният редактор? Предполагам че след като сменяш цвета в слота и нищо не се променя в Diffuse слота е използвана карта - или трябва да я смениш или да я махнеш за да използваш чист цвят.
Здравейте отново, разбрах как се сменя , в картата в diffuse махнах отметките които отговаряха за цвета на присета и успях да си наместя цвета който искам, благодаря ! но проблема със скрийн шота ми остава, не знам как да снимам цял екран или останалата част, просто всеки път си снима само десния горен ъгъл на екрана ми, извинявам се много за което...
Здравейте избирам модификатор UVW Map и в момента в който се отвори неговите функции не са активни.
Здравей, виж отговора на този въпрос, Георги е обяснил каква е ситуацията.
Това е така, защото работите в Реални Координати ( Use Real World Scale ). За да зададете размер на текстурата тук в полето Size : With и High трябва да посочите примерно реалния размер на текстурата в мерните единици които използвате
Във UVW Map също трябва да е посочено Use Real World Scale и метода на мапиране в случая BOX.
Размерът на текстурата я променяме от материалния редактор а не от UVW Map. Хубавото тук е че един път зададена текстура се налага с едни и същи размери и пропорции на всички обекти не зависимо от техните размери.
Ако искате полетата в UVW Map да са активни махнете отметките от Use Real World Scale.
Много ти благодаря
Здравей. Аз имам няколко въпроса и ще ги задам направо наведнъж, но са по различни теми. Какъв материал да сложа конкретно на дограмата и на тавана? Първоначално съм сложила Архитектурен тип материал на тавана като съм активирала и полето Raw diffuse texture. На дограмата имам Архитектурен с избран метал и после отгоре материала използван за тавана (така съм го гледала от други видеа). Но при рендериране светват супер изкрящо и неестествено. Опитах да сложа всякакъв друг материал на тавана, дори само цвят и излиза нов проблем, че ми хвърля петна по пода, стените и мебелите.
Вторият въпрос е как да направя тънкото перде прозрачно? Сега е прозрачно и е взето от библиотека, но няма никакъв поставен материал върху него. Третият е как да направя кръгчето на Display Alpha Channel в прозореца на рендера наполовина бяло, наполовина черно, както е и при теб?
Следващият проблем са точките, които излизат по почти цялото изображение след рендериране. Това от светлината ли е или се оправя при пускане на по-високата резолюция на рендера?
И последно с коя опция на Daylight мога да преместя сянката наляво, за да не свети толкова върху скрина и да не е толкова ярка. Пробвах доста варианти от уроците за осветление.
Благодаря предварително и се извинявам, че наблъсках всички въпроси тук.
Здравей :)
1- материала на тавана и дограмата - може да пробваш със стандартният Arch & Design Material, като просто тестваш различни стойности за glossiness-a на рефлекцията. Може да оставиш и само цвят за Diffuse-a. За дограмата, мисля че не е необходимо да я правиш метална, по-скоро пробвай същият похват както за тавана - боядисаният метал, има различни свойства и ще изглежда по-добре, дори ако материала е от тип "пластмаса". За основният цвят - избягвай крайните стойности, например ако искаш нещо да е бяло, използвай стойност от около 230, а не 255
2- прозрачност на материала - отново те съветвам да използваш Arch & Design Material (като универсален материал) - прозрачността на материал може да се контролира с карта и с цвят - параметри на настройките Refraction. Допълнително като идея може да разгледаш и урока "Arch & Design (Cutout)"
3- иконката на Alpha Channel - мисля че разликата в иконките е заради различната версия на Мах - в курса е 2014, а ти си с 2017
4- "точките, които излизат по почти цялото изображение след рендериране" - може да увеличиш малко качеството на рендера и noise-а ще намалее. Използвай и стойоност за FG Bouces различно от 0 - например 2
5- преместване на сянката на ляво - позицията на сенките зависи от позицията на светлинният източник - може да преместиш ръчно слънцето и светлото петно и сенките също ще се преместят. За светлата част може допълнително да корегираш "изгорялата" част на пода с експоужъра на камерата/околната среда, или с интензитета на светлинният източкик
Благодаря много за подробния отговор! :)