Упражнение – Chess clock

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Правим и часовниците, които са към тази дъска.
В следващият модул, ще направим фигурите.
За часовниците отново, ще използвам стандартен примитив, който да бъде "box".
Ще определя размера след като съм направил примитива.
10 сантиметра на 26, на 14.
Това е кутийката, от която ще започна.
"alt-q" за изолирана селекция.
Десен бутон и "convert to editable poly".
Формата е сравнително проста, нямаме много за моделиране.
Начина, по който ще го направим е първо общият габарит и общата форма на часовника.
след това ще добавим бутоните за натискане отгоре.
Ще изрежем двете части за циферблата и може да поставим и някакви малки крачета или основа на самият часовник.
Първоначално ще започна от предната част.
След това ще направя още един стандартен примитив.
Един цилиндър.
С "autogrid" ще го изчертая директно върху тази повърхност.
С десен бутон давам възможно най-ниската стойност за полето, 1 сегмент.
Радиуса ще бъде 5.
Височината за момента няма никакво значение.
Във "front view".
"F" от клавиатурата.
"z" за "zoom extend".
Нагласям приблизително цилиндъра, ще му увеличка малко страните.
Искам да е малко по-заоблена вашата част.
С "shift" и преместване ще го копирам.
Без значение дали е "instance" или "copy".
Веднага ще използваме булевите команди, за да извадим тази част Но преди това, ще направя по едно копие.
само по "y".
Премествам ги само по "y" назад.
На което ще направим височината 0,5.
В "top view" мога да погледна всъщност, колко влизат навътре и каква част да бъде изрязана с булевата команда.
Знам, че ето тази част тук е 1 сантиметър от инсерта, който използвах.
Горе-долу знам, че и това навлизане вътре в момента е 1 сантиметър.
Не е необходимо да е точно.
Просто ще се опитам да го направя около половината от това разстояние.
Щом ги позиционирам, ще превърна тази кутия, в "proboolean" обект.
Преди това запазвам.
"compound object", "proboolean".
По подразбиране на "subtraction", "star picking" Връщам тези два обекта, върху които след това ще сложа материал, който да представлява циферблата фактически.
Маркирам отново корпуса на часовника.
Отивам в "edit poly", но преди това го конвертирам в "edit poly".
Отивам в "modify" панела.
Копирам ги още веднъж напред, ще ги превърна в "editable poly" Маркирам един от тези полигон.
С "shift" маркирам някой от следващите, за да се маркират.
"delete", за да ги изтрия и ще изтрия задния полигон също.
Фактически остава само ето тази предната част.
Правя същото и с този цилиндър.
И сега двата, ще ги преместя така, че да мога по-късно върху тях да приложа друг материал който да бъде стъкло.
Правя бутоните, за натискане от цилиндър.
Със сравнително малки размери са тези обекти.
Някакъв малък релеф по повърхността.
Вдигам малко ето този полигон.
Оставям го така.
В "top view", ще се опитам първо по "x", без да използваме "align" на око да го центрирам по ето този кръг.
Горе-долу по средата да бъде на това разстояние.
С "shift" и преместване, ще направя още едно копие.
Запазвам, да има връзка между тях ако променя инцидентно едното или по мое желание да се променя и другото.
Правя една основа на корпуса на часовника като използвам стандартна фигура "rectangle".
Това са нейните параметри, да се вижда във "viewport" по време на рендериране.
И някакви примерни за нейният профил, който не е кръгъл, а е правоъгълен.
Правя още една група.
В следващият модул, ще направим и другите фигури от шаха.
И ще приложим материали върху тях.
За момента ще изляза от изолирана селекция, за да виждам и дъската.

Въпроси и отговори

  • Как да определя равнината в която да вдигна обекта?

    Мария Боева:

    Явно нещо съм пропуснала. Моделирах часовника - циферблата и основата, но чрез завъртане и преместване ги поставих на мястото им. При опит да ги вдигна в равнината yz, цилиндъра се проектира в равнината xy.miastotonakoetotriabvadaseizchertae-mias

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    по подразбиране първоначалното създаване на стандартните обекти е върху конструктивният грид (за повечето такива). Ако искаш изчертаването да става върху друг обект, когато е стартирана командата за създаване на примитив (в случая цилиндър) сложи отметка на "Auto Grid" - над бутоните за създаване на примитиви.
    Мария Боева:

    Благодаря!


    Филип Маринчев:

    Здравей, 

    липсва ми ProBoolean, какво мога да направя ?
    Ивайло Искренов:

    Здравей, 

    за да стане активна командата, просто трябва да имаш селектиран обект. Маркирай кутията и всичко ще е ОК.
  • Как да чертая точно?

    Велияна Тонева:

    Здравейте, опитвам се да спазвам почти всички указания,които давате при изчертаването на обектите, но някак си не ми харесва, че го правя на око. Бихте ли ми обяснили как да спазвам точни разстояния? Примерно при изчертаването на основата на часовниковия индикатор, как да я направя на равни разстояния от ръбовете на кутията? Искам разстояние (1) да бъде равно на разстояние (2), а също и (3) да бъде равно на (4).


    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    преди да конвертираш box-a в editable poly го изчертай с точни размери (съобразно твойте мерни единици), след това когато и двата обекта са с правилната големина е само въпрос на подравянване (команда Align - модул 2 / урок 10 ). За твоят случай конкретно, погледни обектите в преспектива, селектирай единият (по-малкият) избери командата Align, селектирай другият и избери и трите оси x,y,z  и тип на подравняване Center -> Center. Ако не искаш да променяш положението по височина на единият обект спрямо другият, махни отметката от ос "z". И така отстъпите от двата края ще са еднакви. 
    Велияна Тонева:

    Благодаря, получи се както трябва.

    Росица Иванова:

    Здравейте, защо не мога да маркирам всички полигони по периферията на цилиндъра? Маркирам първият и с маркирането на следващите задържам Shift, но не се маркират всички.

  • Ивайло Искренов:

    Здравей,

    тази клавишна комбинация за Loop Selection (със Shift) за полигони мисля че работи за версия 2012 и по-високи. Иначе метода по който можеш да го излъжеш в по-ниските версии е следният : маркирай един от вертикалните ръбове на полигон от периферията на цилиндъра и натисни бутона Ring (както е отбелязано на изображението. След това задръж Ctrl и кликни на иконката за смяна на поднивото на селекция към полигони.
    Росица Иванова:

    Да, успях благодаря много.

    Никола Петров:

    Ето как постъпих: Лек ден и успехи!

    Никола Петров:

    Лек ден и успехи!

  • Защо прозореца при копиране е различен?

    Valia_K:

    Изпълних стъпките за създаване на бутона на часовника. Последната стъпка, маркиране на горния централен полигон (1) не се получи. При мен там няма полигон, а е празно пространство. След това при копиране излезе прозорец, различен от обичайния. Какво правя погрешно?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    за да затвориш отвора отгоре, избереи ниво на селекция Border в Editable Poly и избери бутона Cap. След това, за да излезне стандартното меню за копиране, излез от подниво на селекция - не трябва да е маркирано нито Elements нито Borders/Poligons ... трябва да работиш с "целият" обект. Тогава използвай Shift и преместване и стандартното меню ще се появи.

  • Каква е разликата между Splines и B-Splines?

    Betty:

    Каква е разликата между Splines и B-Splines?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, на този линк можеш да видиш каква е разликата между двата типа криви.

  • Ивайло Искренов:

    Здравей Мирела, провери дали настройките на фигурата са както във видеото =>

    Мирела:

    Благодаря! Получи се,когато поставих отметка на Rectangular и след това изчертах основата.

  • Как да отделя копието от оргинала при неправилно копиране ?

    Айлин:

    Здравейте, неправилно копирах бутона на часовника и десният е разположен много по-ниско от левия. Мога ли да отделя копието от оргинала ,за да го повдигна ?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, ако са част от една геометрия, премини към ниво на селекция Element и когато кликнеш на единият обект, той ще се маркира и ще можеш да го преместиш в желаната посока.

    Айлин:

    Много благодаря ! Получи се и успях да приключа цялото упражнение с дъската и фигурите :)