Работа с файлове – Save, Save as

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
За съхранението на файлове очевидно използваме командите "save" и "save as".
Преди да ги видим в действие, ще отворя вече създаден файл.
Командата "save", на практика запазва промените, които съм направил.
Без да добавя нов файл.
Ако в този файл правя някакви промени и сега ги запазя.
Това значи, че в същият файл, който съм отворил, ще са запазени тези промени.
"ctrl+z", за да върна едно действие назад.
Ако във файла, който отворих първоначално направя обект, или независимо, какви промени и използвам бутона "save as".
Имам възможност да запазя още един файл, в който да са отразени промените, които направих.
Това значи, че във файла, който имах "l05", ще имам само цилиндъра и конуса.
А във файла, който създавам в момента- "l051", ще имам и трите обекта.
Преди да натисна бутона "save" даваме малко пояснение на прозореца, който виждаме.
Място, където да избера да се запази файла.
Името, с което да се запази и следващото важно нещо е типа на файла.
Ако тук не избира нищо, от това падащо меню.
Това значи, че файла ще бъде запазен по подразбиране.
Като файл, който може да бъде отварян с версии на "3D Studio Max" от текущата версия, с която работя и по-високи.
Това значи, че ако искам да отворя този файл, който съм създал с "Max 2012".
Няма да успея.
За да стане това трябва да го запазя или с тази версия на "Max 2012", или с по-ниска от нея.
Другата възможност, която имам по време на запазването със "save as" е ето този знак плюс, преди бутона "save".
С който автоматично добавям номер след името на файла, или както моят файл завършваше с цифра.
Просто се увеличава с едно.
На практика това е често използван метод за създаване на бекъп копия докато работите.
Имате сцена, в която работите.
Правите някакви промени.
след като направите достатъчно количество, което да си заслужава запазването.
Избирате бутона "save as" и правите едно допълнително копие.
След като приключите с работата.
Най-актуалният файл, ще бъде този с най-висок номер.
Изтривам обекта, който създадох.
Маркирам го и натискам бутона "delete".
"z" за "zoom extend".
Другата възможност, която имам е за запазване на единичен обект в сцената.
Например ако ми трябва само този обект, мога да използвам командата "save selected".
Tова, което ще направи "Max" е да запази в отделен файл само обекта, който съм маркирал.
Продължавам работа във файла, който беше текущ.
За да видим резултата от командата "save selected", ще ресетна тази сцена.
И ще отворя файла, който запазих.

Тест за преминаване към следващия урок

 
С коя команда можем да запазим промените във файла, без да създаваме нов файл ?
Save
Save as
Save selected
Export

Въпроси и отговори

  • Как да запаметя 3ds max проект в друг формат?

    Полина Каменова:

    Как да запаметя проект в друг формат?

    Георги :

    За да съхраниш работата си в друг формат използвай меню FILE ( това с картинката) и от там избери EXPORT > EXPORT, после от падащото меню най-долу си посочи нужния формат който искаш да ти се експортне работата. 3ds Max предлага много добра съвместимост с други програми. Като пример, едно шкафче създадено с точни размери в макса експортнато като Collada (DAE) формат в SketchUp оразмерено там.

    Ели Здравкова:

    Благодаря!

  • Как да движим/местим само обекта, а не изгледа към него?

    Betty:

    Как да движим/местим само обекта, а не изгледа към него? (както лекторът във видеото местеше само чайника)

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    по напред в курса има специален урок по темата - "Маркиране и местене на обекти (select and move)"

    Betty:

    Благодаря за отговора, ще погледна!

    Atanas:

    Здравейте да попитам лекциите и видеата в другите платения достъп толкова ли е дължината на клиповете ?

    Daniela Pesheva:

    Здравейте, Атанас. Всеки клип е с различна дължина като време. Това не зависи от това дали гледате платената или неплатената част. Зависи само от информацията по темата на урока.