Подобрение на работният процес с готови, анимирани персонажи (Populate Enhancement)

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Здравейте! Следващото, което ще разгледаме е "populate enhancement".
Подобренията, които са направени в "populate".
Досега в курса разгледахме тази функция, за добавяне на анимирани персонажи в нашата сцена, с "populate".
Сега ще разгледаме, какво е новото във версия 2015.
За да имаме достъп до тази функция, трябва да използваме "graphite modeling tool".
Последният табулатор "populate".
Новите неща не са много.
Но за сметка на това са полезни, ще използваме тази сцена.
Създавам една пътека.
Пускам симулацията.
Персонажите вече са създадени и са анимирани.
Първата новост е, че вече можем да редактираме отделни персонажи.
Има добавено ново меню за това.
Можем само на отделен персонаж, който е близо до камерата да сменим резолюцията.
Да го изтрием само него, "ctrl-z".
Можем да сменим този човек с друг от базата данни.
Искам да се смениш с този.
Давам "regenerate".
Човекът, който се генерира, не прилича на този.
Този слайдер е прекалено много надясно.
Атрибутите, които са свързани между двата героя, се избират на случаен принцип в зависимост от това, къде е като позиция е този слайдер.
Ако сложим най- в ляво е най-голям шанса нашият човек да прилича на този персонаж.
Освен тази новост, която е добавена за отделните персонажи.
Тук вече може да се скриват и показват пешеходците, или пътеката, по която се движат.
Тук имаме същите опции като в момента имаме само една опция за скин.
"high resolution skin" може да се избира за отделни персонажи.
Другото новост, която е добавена е в "idle area".
Можем да добавяме и седнали персонажи.
С еднократно кликване се появява, някъде в сцената, този бокс.
Десен бутон, за да приключа командата.
Розов индикатор значи, че ще се появи жена.
Позицията, на която е седнала.
Ако сега симулирам персонажа ще се появи, но за да го сложа на правилната позиция, трябва да манипулирам този бокс.
С който се появи персонажа.
Ако искам да направя още един човек, това нещо, ако го копирам няма да работи така дори да е примерен и да е копие.
И да пусна симулацията, това нещо няма да зареди нов персонаж, ще го изтрия.
Нов персонаж трябва да се генерира.
Избирам нов персонаж, генерирам един.
Сега генерирам още един.
Десен бутон.
Виждате тази линия, която се появява между два отделни персонажа.
Тази линия означава, че двата персонажа могат интерактивно да си взима действат.
В симулацията може да изглежда все едно си говорят, или действията на единия да зависят от действията на другия.
Виждате, тази връзка се появи отново.
Само да обърна и другият персонаж.
Селектирам ги и ще пуснем симулацията.
Тук ще се върна в опцията, която избрахме.
Защото това вече ще има значение и за следващите персонажи, които се генерират, колко да приличат на избраната фигура.
Увеличавам тази възможност, за нови персонажи.
И ще пусна анимацията.
Казахме вече, така че анимацията е безконечна.
Тя няма да спре.
Това бяха допълненията към функцията "populate" в "3D Studio Max" 2015

Въпроси и отговори

  • Как да махна тъмните петна около персонажите?

    Betty:

    На какво могат да се дължат тези тъмни петна около краката на персонажите при мен? Как мога да ги махна?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, пробвай да смениш типа на изгледа на работният прозорец и би трябвало да се промени

  • Как и кога се появяват тези бели линии за интерактивност между персонажите?

    Betty:

    Как и кога се появяват тези бели линии за интерактивност между персонажите? Може ли ние да изберем между кои два Box-а да е бялата линия и как става това?

    Ивайло Искренов:

    Ако се има предвид ходовите линии за персонажите, те се появяват когато тръгнеш да създаваш пътеката и тя може да бъде навсякъде в сцената - просто се създава дам където кликнеш първоначално за старт и това може да е и между обекти в сцената.

    Betty:

    Имах предвид онази бяла линия, която показва, че два персонажа ще си взаимодействат помежду си нпр. ще си говорят.

    Ивайло Искренов:

    Мисля че няма как да се зададе отделно взаймодействие с персонажите, но може да избираш какви да са преобладаващите групи, а от размера на областта може да определиш колко да са тези групи (или от слайдера Density) и така да си направиш примерно само една група от 3-ма човека, който със сигурност си взаимодействат.

  • Как мога да махна основата на седящите персонажи и да остане само пейката?

    Daniela Pesheva:

    В този изглед персонажите седят върху друга основа, а не върху пейката.

    Евгения Кабадозова:

    Просто маркираш основата и даваш Delete - така остава само седящият човек.