“Extrude”

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Най-често използвания модификатор за превръщане на 2D обекти в 3D обекти е модификаторът "Extrude".
За да го приложа трябва да маркирам обекта и да го избера от листа с модификатори.
Tова, което прави модификаторът "extrude" е да дава височина и дълбочина на нашият 2D обект.
Височината се контролира от параметъра "Amount".
Броя на сегментите по височина се регулират полето "Segments".
Допълнителни функции към модификатора, могат да се изберат тези две отметки.
Те се отнасят за отварящия и затварящия полигон на кривата.
За да могат да бъдат използвани тези отметки, кривата върху която прилагаме модификаторът трябва да бъде затворена.
Ако приложим модификатор "Extrude" върху отворена крива, тези два параметъра нямат никакво значение.
Iмайте предвид обаче, че полигоните имат лицева и опакова страна и ако решите да рендерирате опаката страна с "render engine", който е по подразбиране.
Например "Skyline render" в 3D Studio Max.
По време на раждане няма да се види нищо.
Опаката страна на полигоните не се рендерира.
Затова като лице на тази линия на контура който имам при "Extrude" трябва да приема eто тази част.
Mодификаторът "Extrude" може да бъде приложен и върху съставни криви.
Това са две стандартни фигури.
Звезда и елипса.
Ще конвертирам елипсата в "editable spline" и към нея ще добавя звездата.
В тази съставна крива, ако бъде приложен модификатор "extrude".
Tой ще приеме вътрешната затворена крива, като отвор.
Понеже външната крива също ми е затворена, тук "Cap start" и "Cap end" също работят.
Tози модификатор може да бъде използван върху всякакъв тип 2D криви.
Независимо дали са вмъкнати от друг софтуер, или са стандартни за 3D Studio Max.
Но понякога имайте предвид, че с вмъкнати криви при първоначалното прилагане на модификатора, той може да не работи.
Ако се случи такова нещо вмъкнатата крива трябва да бъде конвертирана в "editable spline".
Виждате че "Extrude" работи и върху стандартният елемент текст.
Този текст може да бъде използван като 3D обект.
С "Boolean" команда да бъде изваден от друга фигура.
Mодификатора "extrude" може да бъде намерен в листа, само когато е селектиран такъв тип обект, върху който може да бъде приложен.
Ако имам 3D обект в modify листа "extrude" няма да бъде намерен.
Mодификаторът "Extrude" може да не e последен в "modify" листа.
Върху него могат да бъдат добавяни и други модификатори.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Модификаторът “Extrude” :
превръща избраната линия в ротационен 3D обект
превръща избраната затворена 2D крива в обемно 3D тяло чрез „издължаване“
дава възможност за избор и редакция чрез контролни точки
дава ефект за разтопяване на обекта

Въпроси и отговори

  • Защо се получава това?

    Албена Христова:

    3 Ds MAX 2014

    Използвах по урока Edit Poly - Poligon - правоъгълна селекция - Window/Crossing. Но когато свалих горния полигон се оказа,че не всичко е изрязано от текста ? Къде греша и може ли постфактум да се поправи ?
    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    след всяка булева операция, може върху обекта да приложиш един модификатор EditPoly и да продължиш да го променяш и модифицираш. 
    Албена Христова:

    Благодаря !

    Нели Симеонова Борисова:

    Здравейте! Искам да попитам за рендерирането на вътрешните стени на обектите - с друг вид рендер предполагам става?

    Георги :

    Може да използваш V-ray (картинка1) и там няма да има такива проблеми. Ако все пак държиш да използваш рендъра по подразбиране (Defaut Scanline Render) може да добавиш материал Standart със сложена отметка 2-Sided и пак ще се получи желания резултат(картинка 2).

    Boyan:

    Когато съм екструдирал текст или фигура, импортнати примерно от Illustrator, понякога съм имал проблем със запълването на фигурите. Оказа се, че има препокриване на някои от вертексите. На едно и също място се получават две точки. Затова експортвам от Illustrator на най-ниската версия -Illustrator 8. Или маркирам всички точки от кривата и натискам Weld с много малък коефицент.

  • Защо?

    Betty:

    Защо се получава така, когато се опитвам да свия надписа както в края на видеото? Опишете стъпките отново, уж ги изпълнявам както е показано, а не се получава..Мога да местя обекта нагоре-надолу, но не мода да го свивам или ако успея някак си да го свия се получава това...тези части от надписа стърчат или нагоре или надолу... Max 2017

    Ивайло Искренов:

    Здравей Бети, в края на видеото, са селектирани горните полигони на обекта и се преместват с Move Tool надолу. Натисни F4 за да виждаш по-добре какво е селектирано и дали трябва да промениш селекцията си.

  • Ивайло Искренов:

    Здравей, опиши ако обичаш стъпките по които го правиш и опиши какво искаш да получиш и ще се опитаме да помагаме.

    Darina:

    Здравей, отново следвам стъпките от видеото - създаване на елипса + други три обекта вътре, конвертиране Editable Spline на елипсата, атачвам, след което Extrude и това е. Единственото по-различно е фигурата, която направих от Egg (5 копия, групирани )

    Darina:

    Здравей! Искам да попитам, защо след като отворя файл, който сама създадох не изглежда така както е запаметен. Примерно шах-матната дъска, изглеждаше като вашата, а като отврорих файла излизат само линии, не са запълнени 3D обекти

    Ивайло Искренов:

    Относно булевите команди с елипсите - пробвай обектите да не са група, а да са една атачната геометрия. Обектите, с които изрязваш ги прави малко по-дълги, така че да преминават през основния обект (да го пробождат), за да нямят полигони в една равнина, което може да е причина за бъгове. Провери дали Egg формите, нямат пресичащи се линии помежду си. Пробвай примера с по-прости форми и постепенно го усложнявай, за да може да видиш от къде идва проблема.
    Ако виждаш обектите във Wireframe, а не плътни, натисни F3 (F4) и изгледа ще се промени. Иначе е добре, когато има някакъв такъв "визуален" проблем, да причачваш по един (няколко) скрииншот (PrtScr от клавиатурата и Ctrl+V тук в полето за писане), за да се ориентираме по-бързо къде може да е проблема.

    Darina:

    ОК, Благодаря!