При създаване на стена, след като избера start point, движението ми е ограничено само в едно направление- мога да задам посока само по оста 'Y', не ми позволява свободно влачене до друга точка. Въвела съм 45 градуса, но не се отразяват.
Здравей,
направи един screenshot да видим какво се случва, защото когато избереш началото на стената (независимо в кой viewport) би трябвало да можеш да избереш произволна посока и точка.
Здравейте, След като направя врата или прозорец при прозрачна стена, какво следва да се направи за да остане обекта видим и при връщането на стената към непрозрачна ?
Аз също имам проблем със свободното задаване на посоката на прозорец или врата по Х. Позволява ми да задам само дълбочина (по У) и височина (по Z).
С вратата успях след това да задам параметри от Modify менюто, с прозореца този вариант също е възможен, но е неудобно, защото трудно се селектира обекта когато има размер 0 по Х (ако случайно го демаркирам.. и се налага за започна създаването на обекта от начало).
Здравейте,
Симона - за да премахнеш тази временна прозрачност, трябва да натиснеш Alt+X или ако не се получи (в зависимост от версията на Мах) кликни с десен бутон вурху стената и избери Object Properties и махни отметката на See-Through
Иглика - ако не можеш да селектираш обекта, но той е в сцената, не е необходимо да започваш нов обект - селектирай го със Select by Name (горе до командите за преместване и завъртане...)
След като направя врата или прозорец при прозрачна стена, какво следва да се направи за да остане обекта видим и при връщането на стената към непрозрачна ?
Здравей Симона,
след като изчертаеш прозореца-вратата и ги отвориш, докато са в стената - вижда ли се отвор? Ако отговора е да - не би трябвало да има проблем, ако е не - тогава не са сработили заедно - пробвай да ги направиш отново с активирани Snap точки.
Защо не мога свободно да избирам end point? Аз имам същия проблем с ограничение на движението по оста Y, оста Х изобщо не е активна.
Виж още по темата Axis Constraints, има информация във предишни видеа за преместването на обекти.
Здравейте.Първо искам да Ви благодаря за чудесните туториали.Уча моделиране по някаква друга система,която доста ме затруднява.И стаята и вратите и прозорците се започват от бокс.За да се намести после на стената се използват едни линии в distance connect ,изобщо нищо не схващам.Ще Ви бъда много благодарна ако някой е работил по тази система и ми помогне поне да намеря тези менюта.Аз ползвам версията от 2016г.Казаха ми,че изпитите ще бъдат по тяхната система........Благодаря предварително.Поздрави
Здравей, Може би се има в предвид да се започне от Бокс с размерите на помещението и от там натъка да се раздели с Connect за врати и прозорци. Правим си Бокс с размерите на помещението, примерно 4х4х3м и го конвертираме в Поли. Можем да изтрием горния и долния полигон ( тези които трябва да са под и таван ) за по удобна работа. После лесно се правят. Имаме горе долу това:
Ако искам на едната стена да има врата, трябва да направя connect-ем ребрата на тавана и пода:
За да пуснем напречния фриз на касата както са селектирани двете ребра пак натискаме Connect и слагаме други настройки :
Изтриваме полигона и получаваме отвор за врата. По същия начин може да се направи и отвор за прозорец. Ако искаме да имитираме дебелина на стената, селектираме отвора на прозореца и с натиснат Shift изтегляме колкото ни е необходимо:
Имай в предвид че при този вид моделиране, Нормалите (видимата страна) остава отвън на обекта. Не забравяй да я обърнеш, т.е. да я флипнеш. За да провериш коя страна е видим, т.е. накъде сочат нормалит цъкаш върху обекта с десен бутон избираш Object Propertes... и слагаш отметка върху Backface Cull:
За да обърнеш нормалите, на подниво Елементи селектираш целия обект, и натискаш бутон Flip.
distance connect се намира в Рибън менюто на 3ds Max. Не съм сигурен дали има по вече функции от стандартното connect меню:
Много ви благодаря!
Разглеждам отговорите ви и много ми допадат(когато гледам все ми се вижда лесно,хахаха).Системата по която уча се правят и вратите и прозорците пак от бокс със съотвтните размери,после се влачи и се центрира на стената и тогава идват тези конекти от най-различно естество,защото най-накрая се изтрива бокса и остава реална дупка от всякакъв ъгъл погледната.В нея после се моделира касата,вратата,респ.прозореца и т.н.Точно тези видове свръзки не са ми ясни,а снимката в учебника е разфокусирана....Аз ще пробвам сега с вашия метод,за което много ви благодаря още веднъж.
Ако може да качите някаква картинка, ще се опитаме пак да помогнем .
Аз имам проблем с прозорците и вратите, защо излизат плътни както в случая?
Нещото до вашия готов файл трябва да е прозорец, но няма отвор
Здравей Моника,
по принцип Архитектурните обекти и другите готови обекти в Мах са плътни преди да им се приложат материали. Прозорците нямат отвор защото се имат геометрия върху която да се приложи материал стъкло. Обикновено различните подобекти на тези архитектурни обекти са с различни ID-та, което има за цел улесняването на прилагането на различните материали.
Здравейте, след като направих прозореца си, не мога да го преместя нагоре, както във видеото. Мести се извън стената и отива или пред или зад нея, но не ходи нагоре и надолу по нея.
Здравей,
когато е селектиран обекта, направи активна командата за преместване - Move Tool (W) и хвани и влачи гизмото само по оста z. Така прозореца ще се премества само вертикално - нагоре и надолу. Може информативно да се върнеш и да гледаш отново урока "Маркиране и местене на обекти (select and move)" - там също са показани вариантите за преместване.
Благодаря много за изчерпателния отговор. :)
И за имам този проблем, но доколкото виждам, коментарите, трябва да изгледам урок 6 и да се върна на урок 5.
Здравейте, Mоже проблема да е в това, че все още не сте си изключили Snap-a
Здравей,
може да погледнеш тази тема за различните светове на обектите. За да стане стената полупрозрачна, в този прозорец, който е отворен натисни бутона By Layer в карето Display Properties и опцията See-Through ще стане активна. Бутона By Layer ще се промени на By Object.
Получи се . благодаря!
на обект и как да променя това?
Здравей,
промени изгледа във Viewport-a от Realistic на Shaded както е показано в прикаченото изображение и ще се оправи
Добро утро! Много благодаря за отговора. Сега ще опитам!
Классс! Всичко се получи!!! Идеално!!
Имам някакъв проблем и не мога да избирам дълбочината на касата на вратата. Това не ми позволява да направя читава врата, а просто някакъв обект подобен на кутия, който влиза в стената.
Здравей, мога ли да те помоля да направиш един screen shot и да го прикачиш тук и да опишеш накратко как правиш вратата, за да видим какво става.
Здравейте, когато се опитвам да създам врата, движението ми става само по y и z оста, тоест мога да задавам дължина и височината на вратата, но не мога да направя ширината на касата, която при мен е по x оста? Последователноста ми е по същия начин както е показано, но след като задам дължина, не мога да започна да правя ширина а ми дава движение само нагоре за височина .. Къде бъркам или коя функция не ми е настроена правилно. Менюто Axis Constraints е както е при вас ??
Разбрах каква ми е била грешката, когато започна да създавам трябва да не пускам левия бутон на мишката, за да се движа по оста x ..
Имам следният въпрос: след създаване на прозорец от тип Fixed, после как се настройват материалите за стъкла и рамка при положение, че като го маркирам сменя материалът на целият обект?
Здравей Нина, в случая може да направиш две неща :
1 - може върху прозореца да приложиж един MultySubObject Material и в него, на всяко ID да прикачиш съответен материал, толкова на брой колкото ти трябват. Отделните елементи вече имат присвоени ID-та. Може да ги видиш като сложиш един модификатор Editable Poly избереш ниво на селекция Element, селектираш някоя част от прозореца и в Polygon Material ID се вижда номера (и съответно може да се промени за елементи който да са с еднакъв материал). Този номер отговаря на ID-то на материала който си направила =>
2 - другият вариант да превърнеш прозореца е Editable Poly, отново да селектираш Element и да селектираш отделните части, който да са с един материал и да им дадеш Detach от опциите на Editabple Poly и да си работиш с тях като с отделен обект
Благодаря!
Опитвам се да си направя врата и прозорци в стената, правя ги навсякъде из свободното пространство, но не и в стената. Следвам стъпките както е на видеото и не се получава.
Според мен нямаш характерни точки в стената (среда и край ) по които да влачиш за да бъдат точно на стената обектите. Виж дали си дала отметките на Snaps, както е в клипа :)
със сигурност давам отметката на Snaps, и да има ако забелязвате и в стената подобие на врата, но ми дава възможност само настрани и нагоре, нямам дълбочина или пък излиза врата зад стената
защо когато конвертирам стените и прозореца в едитабъл поли и върна в непрозрачно състояние обектите, отвора от прозореца се е запълнил ? помощ имам проблем със поставянето на снимки излизат в черно :(
Здравейте! Извинявам се, че отново ще задам въпрос за урок 5, но преди да премина към трети модул ми се ще да си направя все пак врата и прозорец! След поредния неуспешен опит, постигнах това, което пак не е като на видеото. Пропускам нещо и не мога да разбера какво е. Установих, че при активиране на бутона snap от падащото меню на отметка Vertex имам празно квадратче, а при вас е плюсче. Откъде мога да си извадя бутоните X,Y и Z. Не знам как успях да направя тази врата, понеже в повечето случаи ми беше активна координата Z и правя врата перпендикулярна на стената. Моля ако имате някаква идея, споделете! Благодаря предварително!
Здравей Дарина,
стената от стандартните архитектурни обекти ли е? Ако следваш стъпките във видеото не би трябвало да получаваш нещо различно. Пробвай първо да направиш само вратата отстрани - без стена, за да видиш какво трябва да се случи и после единственото различно нещо е да захваща точки от стената, кокато я създаваш. Иначе бутоните за ограничение по осите, X, Y, Z можеш да ги изкараш с кликване с десен бутон на Основният туулбар с инструментите и избор на Axis Constraints. И накрая - отвори вратата, за да видиш дали са сработили нещата.
Благодаря, пак ще опитам!
Изгледай началото на видеото. Аз имах същия проблем.
Привет! Вече съм доволна, получи ми се!!! :) Оказа се, че бутоните Х,Y и Z , са важни да са изведени на видно място! Благодаря!
Супер :) ... ако напишеш в търсачката на сайта "врати прозорци" ще излезнат теми в който сме разглеждали и други алтернативни методи за построяването им, без стандартните вградени архитектурни обекти. Може информативно да ги разгледаш, тъй като всеки метод си има преимущества и недостатъци.
Ще ги разгледам :)
Когато изчертавам врата или прозорец не ми дава докато чертая да задам дълбочина / височина с мишката макар да са отметнати в creation method --> width/ depth/ height или width/ height/depth
когато изчертаваме който и да е обект в програмата, без значение, трябва или първо да му зададем параметрите и като натиснем ENTER той да ни се появи на работното поле, или да направим обекта с импровизирани размери и след това да му зададем конкретните. Не можем докато изпълняваме командата да задаваме размери.
Здравейте,проблема се изразява в следното:
След експортиране на 2D подложка от AutoCad,клавишната комбинация работи безпроблемно.След като вдигна стените с "Object Type: Wall",обаче нещо се обърква и при заявяване на клавишната комбинация отново всичко изчезва от вюпорта.
След натискане на "Z",сцената се връща,но като миниатюрна в горния ляв ъгъл. Практически е невъзможно да се продължи с обработката по стените. Ясно е,че бъркам някъде. Въпроса е къде? Благодаря предварително.
Здравей, на първо време се сещам за две неща, които може да са причина за това поведение - първо мащаба и големината на импортнатите обекти. Провери това и ако е ок, тогава вероятно от AutoCAD е останал някой обект, вероятно къса линия или тояка в срещуположният ъгъл след зоомването със Z, разгрупирай всичко и се опитай да селектираш обект в тази област с правоъгълна селекция ... или просто провери листа с обектите за някой непознат обект.
Другото което мога да те посъветвам е относно стените - имаш доста добра основна линия от подложката, ако ти е поли линия, може направо да сложиш един Extrude отгоре и ще имаш готови стени.
Благодаря,оказа се,че има останал обект от AutoCAD подложката.Всичко е ОК вече. P.S. с модификатора Extrude,нещо не се получи... вдигнаха се стените,но останаха кухи,т.е. вдигна всичко по полилинията.
Ако след екструдването, стените остават кухи, това значи че линията която екструдваш не е затворен контур. Възможно е първата и последната точка да са една върху друга но да не са обединени - може да ги селектираш и да използваш Weld, това ще затвори контура и ще ги екструднеш без проблеми. Другото което мога да предложа е да си изчертаеш отново стените с инструмента Line и активиран 2,5D Snap - така много лесно ще хващаш точките и всичко което изчертаваш ще е на височина 0 по z и когато приключваш линията ще те пита дали да я затвори - даваш Yes и след това екструда работи. Иначе може да е трудно да проследиш в самата подложка къде се разминават тояките за да ги затвориш ръчно.
Привет, след изчертаването на прозорци и врати всичко е наред, но в момента в който се опитам да ги обединя в групи изчезват в сечението на стената.
Изглежда групирането прекъсва връзката между архитектурните обекти и те вече "не са свързани". Може да направиш стената Editabla Poly и ръчно да си изрешеш отворите за вратите и прозорците и след това ще може да ги групираш.
Здравейте! С box- ове съм си направила плочите и стълбите на къщата и искам да направя стените. Когато започна да правя стената тя се прихваща към крайната точка на box-a и тръгва добре, но след това отказва да ми прихване точки от другите box- ове. Сякаш snap- ът работи само за единия box, а за другите не. Къде може да е проблемът?
Здравей, провери дали снапа който ползваш е 3D. Когато кликнеш с десен бутон върху него може да избираш характерни точки за снапване и там има вариант за Mid Point което е средната точка, така ще може да сняпваш и по нея. Иначе няма ограничение да снапваш по една гигура а по друга да не можеш.
Здравейте, как бих могла да направя подпрозоречното пространство, когато имам прозорец и до него балконска врата, както е на скрийншота? Знам, че се използва опцията Bridge, обаче тук е стена към врата, а не стена към стена и нямам идея.
Здравей, в случая не е необходимо да използваш Bridge - може да го направиш с добавяне на един допълнителен ръб (с Connect на вертикалните ръбове) и след това Extrude на новият полигон отпред, както е показано на прикаченото изображение ->
Благодаря много!
Здравей, това е въпрос, който се решава в процеса на самото моделиране - например от примитива от който тръгваш да моделираш самата врата. Ако той е с размерите на реална врата и спазваш неговият габарит, ще получиш врата с реални размери. Иначе ако ползваш готови от библиотеки, и трябва "да ги донагласиш" за да паснат, може да използваш модификатора FFD2x2x2 или скрипт, който Георги е описал тук.
Благодаря за отговора!
Показва се съобщение за изтекъл trial период. Имам инсталирана версия на 3D MAX от 2017г.
Вече свалям файлове, но не съм си отговорила защо не се получаваше преди☺...