Изключване на конкретни обекти от осветлението

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Когато установяваме типа на осветлението, разположението на източниците В много случаи се налага това да мислим, как да стане конкретно за нашата сцена.
И за обектите, които осветяваме.
В повечето случаи се получава, че един източник на светлина не е достатъчен.
При разположението на няколко източника на светлина, има някои допълнителни ефекти, които се получават, които в много случаи са нежелателни.
Например в нашата сцена имам една основна светлина, която свети отгоре.
Тя ми е основното осветление за тази сцена.
С нея съм определил частта, в която да бъде толкова светло, колкото е на 100% от интензитета, който съм задал за съответната светлина.
Определил съм и докъде да се разсейва сянката.
Но тази светлина се оказва, че не е достатъчна.
Още повече, искам да засиля малко и цялата осветеност към масата.
който няма да постигне с увеличаване на мултиплейъра на тази светлина, която е отгоре.
Затова слагам една допълнителна светлина, която е отпред.
С малко по-слаб интензитет, на което съм променил и малко от цвета.
То също има ограничение до това, как и докъде да се разпространява светлината.
Общата осветеност на сцената също става ниска.
Затова слагам още едно, допълнително "omni", на който ще увелича малко размера.
Като диаметър което ще внесе допълнително още малко светлина по ръбовете на масата.
Проблема, който се получава е първо с това, че допълнителното осветление хвърля сенки, което наистина мога да го изключа като възможност.
Което отчасти решава проблема.
Но вижте например тук, как се виждат трите отражение на лампите.
И всъщност във всички топки се вижда това.
Това нямаше да бъде реално, ако имах само едно осветление отгоре.
Това, което искам да направя е хем да запазя тези източници на светлина, които да влияят на общата осветеност в сцената.
Хем не искам те да влияят на някои от обектите.
Това нещо се контролира от бутона "exclude", който се намира точно под параметрите за сянката.
Това е за съответната светлина, която е маркирана.
Когато активирам тази команда, излиза това меню.
В което имам списък с всички обекти, които присъстват в сцената.
Тези, които са с цифри са билярдните топки.
Маркирам ги с "ctrl" и ги добавям в списъка на изключените обекти за тази светлина.
В този списък остава...
от лявото стават обектите, върху които светлината все още влияе.
А отдясно, тъй като е маркиран бутона "exclude" сa обектите, върху които светлината не влияе.
Давам Окей.
Правя същото и за "omni" светлината.
Изключвам билярдните топки.
Правя един тест рендер.
В момента общата осветеност на сцената я контролирам с три светлини, но осветеността и сенките на някой от обектите, контролирам само с една светлина.
Напомням, че за обща осветеност на сцената можем да използваме и настройките за околната среда, където можем да зададем "exposure" контрол в момента не използвам никакъв, тъй като използвам стандартни, а не фотометричени светлини.
Но ако реша да използвам "mental ray photographic exposure control", ще се наложи, или довлече интензитета на осветлението с пъти, или да намаля тази стойност.
До такава степен че да постигна реалистична осветление.
При единица на "exposure control".
Виждам, че пак се налага да увеличи интензитета на това осветление.
За разлика от фотометричното Тук стойностите, с които започват светлините са сравнително ниски когато се използва такъв "exposure control".
Този инструмент ни дава един допълнителен поглед за допълнително и по "advanced" настройване на осветление, когато можем да използваме повече на броя светлини и да преценим, на кои обекти тази светлина ще влияе.
В следващите уроци, ще се запознаем с това, как можем да запазим този изглед към нашите обекти, с помощта на камери.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Изключване на конкретни обекти от осветлението става с бутона ?
“Include …”
“Exclude …”
“Show Cone”
“None”

Въпроси и отговори

  • Може ли да задам вид на осветлението?

    Hristo Gyuzelev:

    След като съм направил триизмерен обект (лампа) , задал съм материала от които е , и ..........тн. И идва ред на осветителното тяло което трябва да бъде поставено вътре в обекта. Имали възможност в МАХ да се зададат стандартни настройки на осветителното тяло по модела на производителя? Така ще мога да преценя веднага какво осветително тяло да взема (производител и модел), и какъв ще бъде приблизителния ефект от него

    Ивайло Искренов:

    Здравей, варианта е или да използваш мерни единици за интензитета (например лумени lm), който може да видиш на самите осветителни тела или да свалиш ако има за съответното осветително тяло (обикновено от сайта на пройзводителя) IES файл, който да заредиш в една фотометрична светлина и така би трябвало да сработи, както се очаква.

    Hristo Gyuzelev:

    Благодаря, беше полезно.

  • Как мога да премахна по време на моделирането тези черни сенки?

    васил:

    Здравейте как мога да премахна по време на моделирането тези черни сенки които верочтно са от светлините по подразбиране тъй като нямам други ,но много ми пречат .с макс 2017 съм

    Георги :

    Пробвай да пробвай да промениш типа на изгледа във вюпорта В случая си на Hihg Qualit, пробвай Standart. Виж това Видео от курса по 3ds Max (6-а минута).

    васил:

    с стандарт целия под ми става черен но сенките по мебелите изчезват но като дам опцията lighting and shadows и махна цотметката на шадоус тодава ми превклщчва в режим на user defined и изчезват сенките и се моделира по лесно иначе като сложа и стените и става доста трудно ето с стандарт

    васил:

    ето и с user defined

    Георги :

    Да не си му обърнал нормалите на пода нещо? Я пробвай да ги флипнеш

    васил:

    като цъкна поз 1 и от там махна отметката на сенките поз 2 и ми го прехвърля от high Quality на user defined и изчезват сенките

    васил:

    само не знам тези промени отразяват ли се после на рендера независимо дали е с корона или ви рей

    васил:

    ааа да обърнал съм ги с флип стана сега съм на стандарт и всичко е наред мерси Георги . мога ли да питам от къде мога да намеря готови настроени материали и как се прилагат те в сцена по специално метали хром и др.аз намерих фурна и където и да я приложа в мой сцени от където и да я погледна хрома си личи а когато аз разработвам хром не ми се получава .

    Георги :

    В последната версия на Corona вече има добавени собствени материали които са настроени и могат да се използват направо Иначе можеш да разгледаш материалите на SIGER STUDIO, има за Corona и V-ray. Последните версии станаха доста обемисти (около 10гб).

    васил:

    Благодаря георги

    васил:

    тук иска регистрация но не виждам опция за регистрация

    Георги :

    Къде иска регистрация. Да не се мъчиш от тука да ги сваляш? Имай в предвид че това е платена добавка. Има и друго особено. Ако ще изпращаш архива с максовската сцена на друг колега които няма инсталирана тази добавка при отварянето на сцената ще му излезе съобщение за лисващ DLT. Решението тук е да използваш тези материали или само за себе си или ако ще пращаш сцената с текстурите на друг да прикрепяш с нея тази добавка която трябва да се поставя в папка Plugins в директорията на програмата.

    васил:

    ахааа георги колко струва добавката и как става плащането